Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Śnieg, lód i BUMMMM
Autor Wiadomość
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 22-11-2007, 16:15   [Cari 1.9TD] Śnieg, lód i BUMMMM

Witam!

Tylko pojawił się śnieg i już mam problemy. Jadę sobie jakieś 40km/h, ostry zakręt, redukcja biegu, droga ośnieżona i jak się jeszcze okaże oblodzona, i autko zamiast skręcić o 90 stopni wali prosto na krawężnik, na nic oponki zimowe.
Mała prędkość ale straty DUŻE: prawa przednia felga,wahacz, półośka, kolumna (i druga też, może same amortyzatory), i nie wiem czy jeszcze nie maglownica i coś w skrzyni. :(
I jeszcze czekanie na rzeczoznawcę, a autko potrzebne na gwałt.

Wie ktoś może gdzie można dostać tanio te części (oprócz allegro, najlepiej nowe, ewenttualnie używki w dobrym stanie?

Pozdrawiam
Werwolf
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-11-2007, 16:24   

Werwolf napisał/a:
Jadę sobie jakieś 40km/h, ostry zakręt, redukcja biegu, droga ośnieżona i jak się jeszcze okaże oblodzona, i autko zamiast skręcić o 90 stopni wali prosto na krawężnik, na nic oponki zimowe.


W takich momentach zaciąga się gwałtownie hamulec ręczny i jak zacznie Ci "tyłek" zarzucać na bok to go zwalniasz i wciskasz dość mocno pedał gazu ... i tak jeszcze dodam, że na zakrętach nie redukuje się biegu.

Werwolf, nie odbierz mnie tylko źle proszę, chciałem udzielić tylko rady na przyszłość. Najlepiej takie manewry przy pierwszym śniegu potrenować gdzieś wcześniej na dużym placu.

Co do części używanych to ciężko ze szrotami ... chyba najszybciej to dostaniesz właśnie na allegro.
...a jeśli szukasz nowych to dzwoń do Japaneze ...namiary znajdziesz w dziale Kupię/Sprzedam

... a poza tym współczuje :?
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 22-11-2007, 16:35   

popytaj tutaj ...pozdrawiam
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 22-11-2007, 17:03   

Werwolf, popytaj tam:

http://auto-czesci.hosted.pl/ między Dębicą a Rzeszowem miejscowość Lubzina na krajowej "4"

po sąsiedzku drugi szrot też mają dużo części

http://ipr.pl/card.php?id=5396&kat=3

A tu mam tylko telefon do Tarnowca koło Tarnowa też duży szrot
501 635 985

Co do kraksy to przykro mi :( Życzę szybkiej i taniej naprawy
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 22-11-2007, 19:25   

Cóż na razie wymieniam to co podał rzeczoznawca, czyli wahacz + dodatki, felga, drążek kierowniczy + dodatki (wszystko nowe i chyba dobrej klasy, za 650PLN).
Mam nadzieję, że dużo więcej strat nie będzie (chociaż za naprawę płaci Warta z AC), bo pilnie potrzebuję autka.

Co do ręcznego i redukcji to prawda, ale jak to bywa pisze się łatwiej niż stosuje na żywo (zredukowałem przed zakrętem, a na ręczny nie było czasu, a może brakło doświadczenia, nie wiem).

Swoją drogą, mam jeszcze takie pytanie. Po wszystkim jak odpaliłem silnik dziwnie drgał, albo takie sprawiał wrażenie. Jaki może być tego powód (drgania nie były duże, ale dało się wyczuć że silnik chodzi inaczej, jakoś dziwnie), i dało się jechać (20km/h wprawdzie ale się dało dojechć na warsztat).

Proszę o wyrozumiałość, ale jestem totalnym ignorantem jeżeli chodzi o motoryzację (co pewnie widać po pytaniach)

Pozdrawiam
Werwolf
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 22-11-2007, 19:33   

Obejrzyj dokładnie poduszki silnika i skrzyni może przy uderzeniu któraś jest urwana , naderwana bądz jak Ci pogięło wahacz, McPersona i półoś to może jest przesunięty lekko i teraz nie ma dobrego "trzymania" Silnikowi przeciez nic się nie stało prawda? Nie urwałeś nic przy nim?

A tak na marginesie to szkoda bo pewnie nie zdążysz zrobić autka przed spotem podkarpacia :(
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 22-11-2007, 19:59   

dodam że podobny objaw, może nie trzesło silnikiem, ale kierownica i auto żle sie prowadzilo było spowodowane trachniętym przegubem zew.
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2007, 20:16   

Witam mam cala carisme 1.9td na czesci. Jak czegos potrzebujesz to pisz na pw.
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 22-11-2007, 22:46   

Cytat:
Co do ręcznego i redukcji to prawda, ale jak to bywa pisze się łatwiej niż stosuje na żywo (zredukowałem przed zakrętem, a na ręczny nie było czasu, a może brakło doświadczenia, nie wiem).

Dajcie spokój z tym recznym. Za dużo amerykańskich filmów się naogladaliście. Trzeba dobrać prędkość do zakretu, a ew niewielki uslizg korygować operując pedałem hamulca i kierownicą. Przy braku sportowego doświadczenia i ręcznym z zapadką takie eksperymenty kończą sie na cmentarzu. Niby jak ktoś, kto nie potrafi ocenić zakretu i dobrać prędkości ma przelecieć go bokiem (do tego bezpiecznie). Sorry, nie chcę nikogo obrazić, ale szlag mnie trafia jak czytam takie rzeczy. Kto wyjeżdżając z zakrętu zdąży: puścić hamulec (bariera psychologiczna), podciąć samochód recznym, skontrować, depnąć na gaz itp mając na to 0.5s maks. Tylko profesjonalista, a taki nie będzie się wygłupiał na drodze, tylko poprostu wolniej wejdzie w ten zakręt.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2007, 23:00   

zwolin napisał/a:
tylko poprostu wolniej wejdzie w ten zakręt.


lub poprostu pusci pedal hamulca i pozwoli skrecic samochodowi :)
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 22-11-2007, 23:12   

arturro napisał/a:
lub poprostu pusci pedal hamulca i pozwoli skrecic samochodowi :)

najlepiej delikatnie odkręcając kierownicę, żeby szybciej odzyskać przyczepność :)
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 23-11-2007, 06:19   

Tak wszystko to prawda, pod jednym warunkiem: pod kołami nie ma lodu (a na tym zakręcie był, przykryty cieńką warstwą świeżutkiego śniegu- zakręt ma 90 stopni i droga podnosi się lekko w górę, i wszystko co się stopi spływa właśnie na zakręt). Po prostu pech.

Werwolf
 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 23-11-2007, 07:36   

Wolf, no dziwne ale ja tez przedwczorja zrobilem bum swoim misiem, praktycznie ta sama sytuacja: ostry zakret, jakies 40 km, lod na drodze, mnie sciagnelo do srodka bo droga pochylanoa i spotkalem sie z przciwnym uczestnikiem, u mnie caly przod do wymiany: maska, zderzak, lampy, atrapa.
Cos chyba pech na podkarpaciu krąży.
narazie czekam na agenta do wyceny szkody, ale tez mi pilnie auto potrzebne, do pracy musze jezdzic.
Szroty w Lubzinie to raczje nie maja do japonczykow, najpredzej pod tarnowem cos znajdzie sie.
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
rOOmak
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2007, 08:38   

Sorry ze nie pomoge z czesciami, ale mam swoje 3gr co do tego:
Cytat:
40km/h, ostry zakręt, redukcja biegu, droga ośnieżona i jak się jeszcze okaże oblodzona, i autko zamiast skręcić o 90 stopni wali prosto na krawężnik, na nic oponki zimowe.

Jak na takie warunki przy zakrecie 90st to przesadziles z predkoscia. Przy lagodniejszym łuku faktycznie mozna sie zdziwic.
Co do recznego to na sniegu nigdy nie sciagalem reki z wajchy i zawsze jezdzilem na letnich gumach. Tylko bez szarzowania.Mowie o wolnej jezdzie w miastach zapomnianych przez drogowcow:) Zeby mi przod nie uciekal skrecalem "celujac" przed linie na ktorej chcialem sie znalezc, reczny na mniej niz pol sek i delikatna kontra ze stopniowym dodawaniem gazu.
No i wystrzegac sie hamulca na zakretach.Nawet lekkie wcisniecie hamulca na lodzie zablokuje kola silnik ci zgasnie i lecisz jak kamien.
Zycze wszystkim bezwypdkowej zimy.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-11-2007, 09:06   

Chyba że się ma automat to wtedy zupełnie inna bajka :D
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.