Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Przerywa mi. Co się dzieje?
Autor Wiadomość
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 13:57   [CA4A 1.6] Przerywa mi. Co się dzieje?

Witam

Dziś rano zrobiłem tzw reset komputera wg przykazań ROMELa. Gdy po kilku godzinach ruszyłem w miasto i przejchałęm z 15km samochód zaczął mi że tak powiem przerywać (tak jak przerywa gdy kończy się paliwo). Mam w baku jeszcze z 8-10 litrów więc to nie jest chyba wina braku paliwa (przynajmniej wcześniej przerywało przy około 2 litrach).

Gdy robiłęm reset i obchodziłem samochód do okoła to zauważyłem, że z rury wydechowej tak jakby "strzelają" kropelki jakiejść cieczy (podejrzewam, że to bezzyna). Co to może byc?

Dodam jeszcze, że mam do wymiany sprzegło, którego prawie już nie ma i ciągle się ślizga. Czy to może być jego wina?

Pozdrawiam i z góry czekam na odpowiedź.
Ostatnio zmieniony przez sruba 05-11-2007, 17:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-11-2007, 14:28   

Nie sądzę żeby z rury kapała benzyna. Raczej skroplona para wodna.
Sprawdź jak "siedzą" na swoich miejscach kable WN i czy nie ma wilgoci w kopułce aparatu. Nie wiązałbym tego przerywania z resetem komputera.
Ostatnio zmieniony przez Hugo 02-11-2007, 14:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 02-11-2007, 14:35   

tak jak hugo uwazam ze reset ECU nie ma raczej wielkiego wplywu na przeywanie. Szybciej kable lub swiece ktore juz sa na wykonczeniu. Przerywa ci w calym zakresie obrotow czy tylko na niskicha albo tylko na wysokich? moze rzeczywiscie brak ci paliwa:P (maly stan paliwa w zbiorniku sprzyja zasysaniu osadow z dna baku (niestety polskie paliwo zaostaiw troszke do zyczenia) i moze wlsnie dlatego masz problemy.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 15:02   

czarnuch23 napisał/a:
tak jak hugo uwazam ze reset ECU nie ma raczej wielkiego wplywu na przeywanie. Szybciej kable lub swiece ktore juz sa na wykonczeniu. Przerywa ci w calym zakresie obrotow czy tylko na niskicha albo tylko na wysokich? moze rzeczywiscie brak ci paliwa:P (maly stan paliwa w zbiorniku sprzyja zasysaniu osadow z dna baku (niestety polskie paliwo zaostaiw troszke do zyczenia) i moze wlsnie dlatego masz problemy.


Racja. A jesli to tylko na wolnych obrotach to moze sie musi "poduczyc" jak to sie czasami dzieje z Kliperami. Zatankuj wiecej paliwa i przepal go troche na wyzszych obrotach i zobacz wtedy....
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 15:32   

Dzięki za odpowiedź.

Przerywało mi tak w granicach 2-3 tyś obrotó na dwójce.

Paliwo raczej mam dobre, bo zawsze tankuję na Statoilu i zawsze na tych samych stacjach.

Może to rzeczywiście świece, bo od zakupu ich nie wymianiałem, a wczęsniejszy własiciel raczej tego nie zrobił.

Paliwa raczej nie brak, bo jak napisałem wcześniej mam od 8 do 10 litrów, a wcześniej przerywało mi jak było poniżej 3 i tylko przy ostrych skrętach w lewo, a nie na prostej drodze.

I jeszcze jedno pytanie: Co to są kable WN i ile kosztują świecie?

EDIT: No Panowie jest źle. Właśnie chciałem się przejechać samochodem i niestety mi się nie udało. Wrzuciłem na jedynkę i ledwo co ruszyłem przerywa. Przejechałem 100m i zawróciłem.

A na pewno nie jest to wina sprzęgła?
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 02-11-2007, 17:40   

wina srzegla byla by taka : nie wrzucil bys biegu badz nie ujechal nigdzie bo silnik by wchodzil na obroty a ty czulbys jedynie smrod ze sprzegla :D

Zmien swiece :) koszt swiecy to jakies 8-10 zl sztuka kable WN to sa tzw wysokiego napiecia czyli te kable ktore sa zalozone na swiece (to chyba najprosciej ) kable roznie ja szukam NGK i wcale nie jest to proste a koszt ich to jakies 250zl

Ja podobne przerywanie mialem na swiecach przy przekroczneiu 5k obrotow :P tak z nienacka sie zrobilo :P (zreszta wtedy jakas laska w civiku 1.4 zniszczyla mnie niesamowicie z pod swiatel :P - przypal )
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 17:48   

Ok, a ile tackih świec i jakiej firmy mma kupić? Dam radę je sam wymienić?
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 02-11-2007, 18:17   

widze ze jestes wierzaczke w kwesti napraw :) mozna swiece albo NGK albo denso (ja mam ngk) a teraz kupilem DENSO modele:
NGK: BKR6E-11
DENSO: K20PR-U11
Wszytkie te dane masz w manualu (do scianiecia w dziale download:) )
A do wymiany potrzebny ci bedzie klucz do swiec (chyab 19 ale pewnoscnie mam )
inic pozatym :)
Acha swiec potrzebujesz 4 :D tyle ile masz cylindrow:)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 18:21   

To mój pierwszy samochód i uczę się na błędach a kto pyta nie błądzi ;-)

Dzięki za info. Jutro wymienię świecę i napiszę czy pomogło.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 02-11-2007, 18:32   

Tylko prywymianei swiec uwazaj zebys nie zerwal gwintu w glowicy bo to ciebie bardzo zaboli:P jesli masz kogos kto troszke siezna na silnikach niech ci towarzyszy napewno pomoze ci jakas dobra rada udzielona na goraco :)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2007, 15:01   

Ok, kupiłem świece NGK i chciałem z bratek wymianiać.

Gdy zdjąłem przewody zobaczyłem, że w dwóch komorach na świece jest olej i całe świece są w tym oleju uwalone. W takim razie poszła chyba uszczelka, nie?
Szukałem uszczelki, ale w trzech sklepach nie mieli, a dziś sobota i nie dałem rady już do innych pojechać.

Czy w Autoryzowanym Salonie Mitsu będą takie uszczelki mieli i jeżeli tak to po ile?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-11-2007, 16:06   

rafamalk napisał/a:
Gdy zdjąłem przewody zobaczyłem, że w dwóch komorach na świece jest olej i całe świece są w tym oleju uwalone. W takim razie poszła chyba uszczelka, nie?
No i masz powód przerywania. Poszła nie uszczelka pod pokrywą zaworów tylko takie gumowe podkładki uszczelniające gniazda świec. Są one tanie, ale proponuję od razu kupić w zestawie z uszczelką pod pokrywę zaworów. Jak się kiedyś pytałem w sklepie motoryzacyjnym to dobrej firmy, czyli Elring taki zestawik kosztuje ok. 50 zł. Wymienisz to sam bez problemu. W dziale Lancera CBO opisałem jak to zrobić.
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2007, 16:09   

No właśnie problem w tym, że wszędzie mają samą tą uszczelkę główną co indzie do okoła. Chyba, że te mniejsze się w niej zawierają, co?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-11-2007, 18:34   

rafamalk napisał/a:
Chyba, że te mniejsze się w niej zawierają, co?
Nie. Boże w jakich sklepach Wy się zaopatrujecie? Ja idę załóżmy w poniedziałek i we wtorek mam KAŻDĄ część do KAŻDEGO samochodu.
Te okrągłe gumki są osobno oraz w zestawach z uszczelką.
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 11:18   

Hugo, a mógłbyś mi kupić te uszczelki w swoim sklepie, bo u mnie niestety nigdzie nie mają.

Byłem w sklepie gdzie mają uszczelki Elriga i mają tylko uszczelkę główną.

Zadzwoniłem do ASO i tam mają te uszczelki- 60zł za sztukę. Czyli komplet 240zł :/ Tyle to ja za kawałeczek gumy nie dam :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.