[CA4A 1.6] Przerywa mi. Co się dzieje? |
Autor |
Wiadomość |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2007, 13:57 [CA4A 1.6] Przerywa mi. Co się dzieje?
|
|
|
Witam
Dziś rano zrobiłem tzw reset komputera wg przykazań ROMELa. Gdy po kilku godzinach ruszyłem w miasto i przejchałęm z 15km samochód zaczął mi że tak powiem przerywać (tak jak przerywa gdy kończy się paliwo). Mam w baku jeszcze z 8-10 litrów więc to nie jest chyba wina braku paliwa (przynajmniej wcześniej przerywało przy około 2 litrach).
Gdy robiłęm reset i obchodziłem samochód do okoła to zauważyłem, że z rury wydechowej tak jakby "strzelają" kropelki jakiejść cieczy (podejrzewam, że to bezzyna). Co to może byc?
Dodam jeszcze, że mam do wymiany sprzegło, którego prawie już nie ma i ciągle się ślizga. Czy to może być jego wina?
Pozdrawiam i z góry czekam na odpowiedź. |
Ostatnio zmieniony przez sruba 05-11-2007, 17:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-11-2007, 14:28
|
|
|
Nie sądzę żeby z rury kapała benzyna. Raczej skroplona para wodna.
Sprawdź jak "siedzą" na swoich miejscach kable WN i czy nie ma wilgoci w kopułce aparatu. Nie wiązałbym tego przerywania z resetem komputera. |
Ostatnio zmieniony przez Hugo 02-11-2007, 14:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 02-11-2007, 14:35
|
|
|
tak jak hugo uwazam ze reset ECU nie ma raczej wielkiego wplywu na przeywanie. Szybciej kable lub swiece ktore juz sa na wykonczeniu. Przerywa ci w calym zakresie obrotow czy tylko na niskicha albo tylko na wysokich? moze rzeczywiscie brak ci paliwa:P (maly stan paliwa w zbiorniku sprzyja zasysaniu osadow z dna baku (niestety polskie paliwo zaostaiw troszke do zyczenia) i moze wlsnie dlatego masz problemy. |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2007, 15:02
|
|
|
czarnuch23 napisał/a: | tak jak hugo uwazam ze reset ECU nie ma raczej wielkiego wplywu na przeywanie. Szybciej kable lub swiece ktore juz sa na wykonczeniu. Przerywa ci w calym zakresie obrotow czy tylko na niskicha albo tylko na wysokich? moze rzeczywiscie brak ci paliwa:P (maly stan paliwa w zbiorniku sprzyja zasysaniu osadow z dna baku (niestety polskie paliwo zaostaiw troszke do zyczenia) i moze wlsnie dlatego masz problemy. |
Racja. A jesli to tylko na wolnych obrotach to moze sie musi "poduczyc" jak to sie czasami dzieje z Kliperami. Zatankuj wiecej paliwa i przepal go troche na wyzszych obrotach i zobacz wtedy.... |
|
|
|
 |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2007, 15:32
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Przerywało mi tak w granicach 2-3 tyś obrotó na dwójce.
Paliwo raczej mam dobre, bo zawsze tankuję na Statoilu i zawsze na tych samych stacjach.
Może to rzeczywiście świece, bo od zakupu ich nie wymianiałem, a wczęsniejszy własiciel raczej tego nie zrobił.
Paliwa raczej nie brak, bo jak napisałem wcześniej mam od 8 do 10 litrów, a wcześniej przerywało mi jak było poniżej 3 i tylko przy ostrych skrętach w lewo, a nie na prostej drodze.
I jeszcze jedno pytanie: Co to są kable WN i ile kosztują świecie?
EDIT: No Panowie jest źle. Właśnie chciałem się przejechać samochodem i niestety mi się nie udało. Wrzuciłem na jedynkę i ledwo co ruszyłem przerywa. Przejechałem 100m i zawróciłem.
A na pewno nie jest to wina sprzęgła? |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 02-11-2007, 17:40
|
|
|
wina srzegla byla by taka : nie wrzucil bys biegu badz nie ujechal nigdzie bo silnik by wchodzil na obroty a ty czulbys jedynie smrod ze sprzegla
Zmien swiece koszt swiecy to jakies 8-10 zl sztuka kable WN to sa tzw wysokiego napiecia czyli te kable ktore sa zalozone na swiece (to chyba najprosciej ) kable roznie ja szukam NGK i wcale nie jest to proste a koszt ich to jakies 250zl
Ja podobne przerywanie mialem na swiecach przy przekroczneiu 5k obrotow tak z nienacka sie zrobilo (zreszta wtedy jakas laska w civiku 1.4 zniszczyla mnie niesamowicie z pod swiatel - przypal ) |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2007, 17:48
|
|
|
Ok, a ile tackih świec i jakiej firmy mma kupić? Dam radę je sam wymienić? |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 02-11-2007, 18:17
|
|
|
widze ze jestes wierzaczke w kwesti napraw mozna swiece albo NGK albo denso (ja mam ngk) a teraz kupilem DENSO modele:
NGK: BKR6E-11
DENSO: K20PR-U11
Wszytkie te dane masz w manualu (do scianiecia w dziale download:) )
A do wymiany potrzebny ci bedzie klucz do swiec (chyab 19 ale pewnoscnie mam )
inic pozatym
Acha swiec potrzebujesz 4 tyle ile masz cylindrow:) |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2007, 18:21
|
|
|
To mój pierwszy samochód i uczę się na błędach a kto pyta nie błądzi
Dzięki za info. Jutro wymienię świecę i napiszę czy pomogło. |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 02-11-2007, 18:32
|
|
|
Tylko prywymianei swiec uwazaj zebys nie zerwal gwintu w glowicy bo to ciebie bardzo zaboli:P jesli masz kogos kto troszke siezna na silnikach niech ci towarzyszy napewno pomoze ci jakas dobra rada udzielona na goraco |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2007, 15:01
|
|
|
Ok, kupiłem świece NGK i chciałem z bratek wymianiać.
Gdy zdjąłem przewody zobaczyłem, że w dwóch komorach na świece jest olej i całe świece są w tym oleju uwalone. W takim razie poszła chyba uszczelka, nie?
Szukałem uszczelki, ale w trzech sklepach nie mieli, a dziś sobota i nie dałem rady już do innych pojechać.
Czy w Autoryzowanym Salonie Mitsu będą takie uszczelki mieli i jeżeli tak to po ile? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-11-2007, 16:06
|
|
|
rafamalk napisał/a: | Gdy zdjąłem przewody zobaczyłem, że w dwóch komorach na świece jest olej i całe świece są w tym oleju uwalone. W takim razie poszła chyba uszczelka, nie? | No i masz powód przerywania. Poszła nie uszczelka pod pokrywą zaworów tylko takie gumowe podkładki uszczelniające gniazda świec. Są one tanie, ale proponuję od razu kupić w zestawie z uszczelką pod pokrywę zaworów. Jak się kiedyś pytałem w sklepie motoryzacyjnym to dobrej firmy, czyli Elring taki zestawik kosztuje ok. 50 zł. Wymienisz to sam bez problemu. W dziale Lancera CBO opisałem jak to zrobić. |
|
|
|
 |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2007, 16:09
|
|
|
No właśnie problem w tym, że wszędzie mają samą tą uszczelkę główną co indzie do okoła. Chyba, że te mniejsze się w niej zawierają, co? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-11-2007, 18:34
|
|
|
rafamalk napisał/a: | Chyba, że te mniejsze się w niej zawierają, co? | Nie. Boże w jakich sklepach Wy się zaopatrujecie? Ja idę załóżmy w poniedziałek i we wtorek mam KAŻDĄ część do KAŻDEGO samochodu.
Te okrągłe gumki są osobno oraz w zestawach z uszczelką. |
|
|
|
 |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2007, 11:18
|
|
|
Hugo, a mógłbyś mi kupić te uszczelki w swoim sklepie, bo u mnie niestety nigdzie nie mają.
Byłem w sklepie gdzie mają uszczelki Elriga i mają tylko uszczelkę główną.
Zadzwoniłem do ASO i tam mają te uszczelki- 60zł za sztukę. Czyli komplet 240zł :/ Tyle to ja za kawałeczek gumy nie dam :/ |
|
|
|
 |
|