Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czarna zupa zamiast płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 16-10-2007, 16:11   Czarna zupa zamiast płynu chłodzącego

Taki problemik. silnik 1.9 TD ten sam francuzik co w Carismie
Oleju nie ubywa, dwa dni temu zrobiłem ponad 1500km więc wiem co mówię . Płynu chłodzącego nie przybywa. Spalin w zbiorniczku wyrównawczym brak !.
I tu zagadka ! : zamiast płynu chłodzącego czarna nalewka :) trochę tłusta ale nie bardzo.
Wlałem płukankę wypłukałem układ chłodzenia potem drugą płukankę . Teraz już 5 raz przelewam czystą wodą i dalej spuszczam z układu chłodzenia cuś czarnego !!

To Ci zagadka no nie ?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-10-2007, 16:22   

Olej pewnie idzie w obieg chłodzenia może turbawka zdycha bo tam chyba jest chłodzona wodą więc jak ci nie wyrąbało uszczelki pod głowicą to jeszcze może iść tamtędy.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 16-10-2007, 17:50   

właśnie się doktoryzowałem z lusterkiem i latarką pod maską i stwierdzam że do suszarki idzie tylko olej (brak chłodzenia wodą)
Po 8 płukaniach układu dalej czarna woda .... ehhh A no i jeszcze najistotniejsze Auto nie dymi ani jak jest zimne ani jak jest gorące , jak wcześniej napisałem nie ubywa ani wody ani oleju.

W moim pojmowaniu sprawy pozostaje jeszcze możliwość ze spaliny dostają się do wody a czarne to po prostu od sadzy (w końcu diesel) tylko w takiej sytuacji powinno choć trochę dymić albo gotować w zbiorniczku wyrównawczym a tak się nie dzieje ... :?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 16-10-2007, 18:14   

Może sprawdź węże od układu chłodzenia czy nie twardnieją jak silnik pracuje, a zwłaszcza kiedy jest rozgrzany... Może to dopiero pierwsze objawy uszczelki pod głowicą - to tylko przypuszczenia.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Esio
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2007, 20:50   

Miałem taki sam problem w ,,FORD TRASIT" 2,4 tdi. Badałem i badałem nie mogłem wyczaić skąd się to bierze. Po długich przemyśleniach i studiowaniu ,,servis manual" udało się zlokalizować usterkę. Chłodnica oleju w tym samochodzie jest typu ,,WODA - OLEJ" olej silnikowy chłodzony jest płynem chłodnichym. Szlag ją trafił i właśnie tam do płynu dostawał się olej. Sprawdź czy tem samochód ma też taki patent z chłodzeniem oleju. Powodzenia.
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 21-10-2007, 11:07   

Esio dzięki za pomysł sprawdzę to zaraz.

mitsu_pl - właśnie zero objawów uszczelki.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
sulek3
[Usunięty]

Wysłany: 21-10-2007, 11:38   

Witam miałem kiedyś taki sam problem i okazało sie że jednak uszczeleczka .....
noi dupa zbita do wymiany i głowica zplanowana spore koszta ,ale teraz już ok... :(
 
 
Yang75
[Usunięty]

Wysłany: 30-11-2007, 21:02   

Pewnie sprawa się już rozwiązała, ale ja też stawiam na uszczelkę pod głowicą. Miałem kiedyś to samo w dieslu. Jeśli nie turbo to to jest chyba jedyne miejsce gdzie może się płyn z olejem pomieszać. Spaliny raczej mało prawdopodobne...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.