Problem z paleniem na zimno |
Autor |
Wiadomość |
malamb [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2007, 21:24 Problem z paleniem na zimno
|
|
|
Witam po stosunkowo długiej nieobecności. Na wstępie pozdrawiam KRZYŻAKA i jego DZIEWCZYNĘ, których przypadkowo poznałem podczas mojej wycieczki do Gdańska po samochód (kupiłem opola tigre na dojazdy do pracy). Mój galant 2,0 TD w trasie sprawdził się znakomicie około 6 L/100 km. Podczas jazdy poprostu wypoczywałem.
1)Jak wiecie szczęście nie trwa wiecznie, mam problem przy zapalaniu na zimno, trzeba troche pokręcić rozrusznikiem a jak już załapie to przez początkowe 3-4 minuty co jakieś 20 sekund słychać jakby stuk w silniku i nim żuca. Wydaje mi się, że może to być coś z jednym cylindrem, albo z wtryskiem(końcówką).Po tych 4 minutach chodzi idealnie bez zarzutów. Jak myślicie w czym może tkwić ten problem.
2) Gdzie w galancie znajduje się filter pyłkowy- musze go wymienić gdyż paruje mi szyba.
3) jaki olej dostępny w Polsce jest najlepszy do skrzyni biegów w dislu
4)Widziałem Galanta KRZYŻAKA - Jeździ |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-10-2007, 21:43
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia swiec zarowych. Ewentualnie odpowietrznie ukladu paliwowego. Jak nie pomoze dopiero wtedy wtryski. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
malamb [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 21:00
|
|
|
Sprawdziłem świece żarowe już wcześniej gdyż się przepalały. Kupiłem teraz 4 polskie i naprawde lepiej pali. Jednak nadal trzeba trochę pokręcić. Jutro mam zamiar wymienić filtr paliwa i zobaczę jak dalej będzie się to układać gdyż nadal żuca silnikiem jak zapale go na zimno. w Następnym tygodniu udam się do serwisu w Olsztynie i dam do zbadania końcówki wtrysków i ciśnienia na cylindrach. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 28-10-2007, 21:28
|
|
|
Polskie ? Jakie dopasowales Do galanta pasuja tylko japonskie. Pamietaj ze powinny byc swiece szybko grzejne. Dasz swiece ktora grzeje 10 s zamiast 5 i juz bada klopoty. Mie wiem jak w 2.0 TD wyglada grzanie swiec przed odpaleniem i po odpaleniu. Ale z doswadczen z moim silnikiem wiem ze to wazne.
Przy wymianie filtru paliwa pamietaj zeby odpowietrzyc uklad paliwowy. Sam sie nie odpowietrzy. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-10-2007, 18:46
|
|
|
malamb, ja tez pozdrawiam wasza trojke
a zeby byc w temacie - posluchaj samplera i sprobuj wymienic na swiece NGK lub Denso do tego silnika, to naprawde bardzo wazne |
|
|
|
 |
malamb [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2007, 00:04
|
|
|
Miałem 2 komplety NGK i ciągle się przepalały - to jedna to dwie. Zaproponowano mi przypadkowo polskie 25 zł. szt. Wziełem 1 dołaczyłem do 3 ngk i tak przez 4 miesiące nic jej nie było. Elektryk ( dość dobry) stwierdził, że elektryka jest dobra, czujnik włancza świece nanokoło 5 sekund nattępnie wyłancza. Na polecenie elektryka dokupiłem kolejne 3 polskie i na razie nic się nie przepala. Na polskich jak i na NGK są te same parametry. w następnym poście napiszę coś więcej o nich gdyż opakowanie mam w garażu i nie chce mi się teraz tam lecieć.
2) pytanko - jak odpowietrzyć układ paliwowy po zmianie filtra i którendy wlewa się olej do skrzyni biegów |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 31-10-2007, 07:51
|
|
|
malamb napisał/a: | Którędy wlewa się olej do skrzyni biegów |
Olej do skrzyni wlewamy przez korek poziomu oleju jest z boku, wlewasz az bedzie pełno, około 2-2.2 litra. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 31-10-2007, 12:40
|
|
|
Ja natomiast zastosowalem japonskie swiece EIKO i dzialaja juz ponad rok.
[ Dodano: 01-11-2007, 11:45 ]
Odpowietrzenie:
Jak odpowietrzyc... |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
malamb [Usunięty]
|
Wysłany: 10-11-2007, 22:47
|
|
|
Olej w skrzyni wymieniony- dzięki za podpowiedź. Mam nadziejęże w zimę przy dużych mrozach dźwignia zmiany biegów będzie chodziła lżejk.Wymieniłem też olej w silniku, filtr paliwa. Z tym ostatnim nie miałem problemu z zapowietrzeniem. Nowy filtr do pełna zalałem ropą i wkręciłem na miejsce- misiek nawet nic nie odczół.
Nie ustają jednak problemy z paleniem na zimno trzeba sporo pokręcić a po zapaleniu silnik pracuje jakby na 3 gary( co pare sekund żuca nim dopuki się troche nie rozgrzeje. Czy to może być końcówka wtrysku????Wydaje mi się , że za mocno leje i nie nadąża ze spalaniem w cylindrze |
|
|
|
 |
CzarKo [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2007, 12:39
|
|
|
filtr kabinowy w kabienie od strony pasazera za schowkiem -- wiem bo mówił mi mechanik u którego wymieniałem ale jak i co sie zdejmuje to juz nie powiem bo nie wiem |
|
|
|
 |
OLV
Forumowicz MitsuManiak

Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 117 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 22-11-2007, 15:17
|
|
|
malamb,
2) Gdzie w galancie znajduje się filter pyłkowy- musze go wymienić gdyż paruje mi szyba.
To jest przyczyna nadmiernego parowania przedniej szyby ??
To ciekawe
Czekam z niecierpliwoscia na opis jak sie dobrac do tego filtra |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Sanczo [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2007, 09:35
|
|
|
malamb napisał/a: | Miałem 2 komplety NGK i ciągle się przepalały - to jedna to dwie. Zaproponowano mi przypadkowo polskie 25 zł. szt. Wziełem 1 dołaczyłem do 3 ngk i tak przez 4 miesiące nic jej nie było. Elektryk ( dość dobry) stwierdził, że elektryka jest dobra, czujnik włancza świece nanokoło 5 sekund nattępnie wyłancza. Na polecenie elektryka dokupiłem kolejne 3 polskie i na razie nic się nie przepala. Na polskich jak i na NGK są te same parametry. w następnym poście napiszę coś więcej o nich gdyż opakowanie mam w garażu i nie chce mi się teraz tam lecieć.
2) pytanko - jak odpowietrzyć układ paliwowy po zmianie filtra i Którędy wlewa się olej do skrzyni biegów |
Mam prosbę do Malamba, napisz coś więcej o tych polskich świecach żarowych. |
|
|
|
 |
malamb [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 14:03
|
|
|
polska świeca żarowa- firma " ad" model świecy AS 85 CARLIC, naklejony na opakowaniu numer katalogowy AD12 8614
[ Dodano: 25-11-2007, 14:10 ]
polska świeca żarowa- firma " ad" model świecy AS 85 CARLIC, naklejony na opakowaniu numer katalogowy AD12 8614, opakowanie świecy granatowo-czerwone. Wszystkie te dane odczytałem z opakowania, gdyż mocno pada i nie chce mi się teraz iśc na dwór wykręcać świecy. Ja kupowałem na zamówienie były tego samego dnia |
|
|
|
 |
Sanczo [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2007, 13:57
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrówko! |
|
|
|
 |
|