Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z paleniem na zimno
Autor Wiadomość
malamb
[Usunięty]

Wysłany: 21-10-2007, 21:24   Problem z paleniem na zimno

Witam po stosunkowo długiej nieobecności. Na wstępie pozdrawiam KRZYŻAKA i jego DZIEWCZYNĘ, których przypadkowo poznałem podczas mojej wycieczki do Gdańska po samochód (kupiłem opola tigre na dojazdy do pracy). Mój galant 2,0 TD w trasie sprawdził się znakomicie około 6 L/100 km. Podczas jazdy poprostu wypoczywałem.
1)Jak wiecie szczęście nie trwa wiecznie, mam problem przy zapalaniu na zimno, trzeba troche pokręcić rozrusznikiem a jak już załapie to przez początkowe 3-4 minuty co jakieś 20 sekund słychać jakby stuk w silniku i nim żuca. Wydaje mi się, że może to być coś z jednym cylindrem, albo z wtryskiem(końcówką).Po tych 4 minutach chodzi idealnie bez zarzutów. Jak myślicie w czym może tkwić ten problem.
2) Gdzie w galancie znajduje się filter pyłkowy- musze go wymienić gdyż paruje mi szyba.
3) jaki olej dostępny w Polsce jest najlepszy do skrzyni biegów w dislu
4)Widziałem Galanta KRZYŻAKA - Jeździ :twisted:
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 21-10-2007, 21:43   

Zacznij od sprawdzenia swiec zarowych. Ewentualnie odpowietrznie ukladu paliwowego. Jak nie pomoze dopiero wtedy wtryski.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
malamb
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 21:00   

Sprawdziłem świece żarowe już wcześniej gdyż się przepalały. Kupiłem teraz 4 polskie i naprawde lepiej pali. Jednak nadal trzeba trochę pokręcić. Jutro mam zamiar wymienić filtr paliwa i zobaczę jak dalej będzie się to układać gdyż nadal żuca silnikiem jak zapale go na zimno. w Następnym tygodniu udam się do serwisu w Olsztynie i dam do zbadania końcówki wtrysków i ciśnienia na cylindrach.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-10-2007, 21:28   

Polskie ? Jakie dopasowales :) Do galanta pasuja tylko japonskie. Pamietaj ze powinny byc swiece szybko grzejne. Dasz swiece ktora grzeje 10 s zamiast 5 i juz bada klopoty. Mie wiem jak w 2.0 TD wyglada grzanie swiec przed odpaleniem i po odpaleniu. Ale z doswadczen z moim silnikiem wiem ze to wazne.
Przy wymianie filtru paliwa pamietaj zeby odpowietrzyc uklad paliwowy. Sam sie nie odpowietrzy.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-10-2007, 18:46   

malamb, ja tez pozdrawiam wasza trojke
a zeby byc w temacie - posluchaj samplera i sprobuj wymienic na swiece NGK lub Denso do tego silnika, to naprawde bardzo wazne
 
 
malamb
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2007, 00:04   

Miałem 2 komplety NGK i ciągle się przepalały - to jedna to dwie. Zaproponowano mi przypadkowo polskie 25 zł. szt. Wziełem 1 dołaczyłem do 3 ngk i tak przez 4 miesiące nic jej nie było. Elektryk ( dość dobry) stwierdził, że elektryka jest dobra, czujnik włancza świece nanokoło 5 sekund nattępnie wyłancza. Na polecenie elektryka dokupiłem kolejne 3 polskie i na razie nic się nie przepala. Na polskich jak i na NGK są te same parametry. w następnym poście napiszę coś więcej o nich gdyż opakowanie mam w garażu i nie chce mi się teraz tam lecieć.

2) pytanko - jak odpowietrzyć układ paliwowy po zmianie filtra i którendy wlewa się olej do skrzyni biegów :roll:
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 31-10-2007, 07:51   

malamb napisał/a:
Którędy wlewa się olej do skrzyni biegów


Olej do skrzyni wlewamy przez korek poziomu oleju jest z boku, wlewasz az bedzie pełno, około 2-2.2 litra.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 31-10-2007, 12:40   

Ja natomiast zastosowalem japonskie swiece EIKO i dzialaja juz ponad rok.

[ Dodano: 01-11-2007, 11:45 ]
Odpowietrzenie:

Jak odpowietrzyc...
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
malamb
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2007, 22:47   

Olej w skrzyni wymieniony- dzięki za podpowiedź. Mam nadziejęże w zimę przy dużych mrozach dźwignia zmiany biegów będzie chodziła lżejk.Wymieniłem też olej w silniku, filtr paliwa. Z tym ostatnim nie miałem problemu z zapowietrzeniem. Nowy filtr do pełna zalałem ropą i wkręciłem na miejsce- misiek nawet nic nie odczół.
Nie ustają jednak problemy z paleniem na zimno trzeba sporo pokręcić a po zapaleniu silnik pracuje jakby na 3 gary( co pare sekund żuca nim dopuki się troche nie rozgrzeje. Czy to może być końcówka wtrysku????Wydaje mi się , że za mocno leje i nie nadąża ze spalaniem w cylindrze
 
 
CzarKo
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2007, 12:39   

filtr kabinowy w kabienie od strony pasazera za schowkiem -- wiem bo mówił mi mechanik u którego wymieniałem ale jak i co sie zdejmuje to juz nie powiem bo nie wiem :oops:
 
 
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 22-11-2007, 15:17   

malamb,

2) Gdzie w galancie znajduje się filter pyłkowy- musze go wymienić gdyż paruje mi szyba.

To jest przyczyna nadmiernego parowania przedniej szyby ??
To ciekawe
Czekam z niecierpliwoscia na opis jak sie dobrac do tego filtra
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-11-2007, 15:26   

OLV napisał/a:
Czekam z niecierpliwoscia na opis jak sie dobrac do tego filtra

jest pod schowkiem ... tym dużym od strony pasażera :wink:
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Sanczo
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2007, 09:35   

malamb napisał/a:
Miałem 2 komplety NGK i ciągle się przepalały - to jedna to dwie. Zaproponowano mi przypadkowo polskie 25 zł. szt. Wziełem 1 dołaczyłem do 3 ngk i tak przez 4 miesiące nic jej nie było. Elektryk ( dość dobry) stwierdził, że elektryka jest dobra, czujnik włancza świece nanokoło 5 sekund nattępnie wyłancza. Na polecenie elektryka dokupiłem kolejne 3 polskie i na razie nic się nie przepala. Na polskich jak i na NGK są te same parametry. w następnym poście napiszę coś więcej o nich gdyż opakowanie mam w garażu i nie chce mi się teraz tam lecieć.

2) pytanko - jak odpowietrzyć układ paliwowy po zmianie filtra i Którędy wlewa się olej do skrzyni biegów :roll:


Mam prosbę do Malamba, napisz coś więcej o tych polskich świecach żarowych.
 
 
malamb
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2007, 14:03   

polska świeca żarowa- firma " ad" model świecy AS 85 CARLIC, naklejony na opakowaniu numer katalogowy AD12 8614

[ Dodano: 25-11-2007, 14:10 ]
polska świeca żarowa- firma " ad" model świecy AS 85 CARLIC, naklejony na opakowaniu numer katalogowy AD12 8614, opakowanie świecy granatowo-czerwone. Wszystkie te dane odczytałem z opakowania, gdyż mocno pada i nie chce mi się teraz iśc na dwór wykręcać świecy. Ja kupowałem na zamówienie były tego samego dnia :o
 
 
Sanczo
[Usunięty]

Wysłany: 30-11-2007, 13:57   

Dzięki za odpowiedź.
Pozdrówko!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.