 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Obroty, po raz n-ty |
Autor |
Wiadomość |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2008, 23:31 [CA1A 1.3] Obroty, po raz n-ty
|
|
|
Witam!
Jakis czas temu pisalem o problemach z falujacymi obrotami i brakiem mocy (dlawieniem, muleniem) i do tej pory nie znalazlem przyczyny...Regulowalem juz wolne obroty, zdemontowalem i wyczyscilem przepustnice, przesmarowalem krokowca. Wszystkie zlaczki itd posprawdzane omonierzem i sa OK. Obroty dalej lekko faluja (tak +-100 na rozgrzanym). Jezli silnik jest na ssaniu (nierozgrzany w pelni) to tez faluje (obroty jakby lekko zjezdzaja i sie delikatnie podnosza - tak jakby krokowy nie mogl znalezc dobrego polzenia). Polzenie czujnika IPS/TPS ustawione poprawnie. Dodam jeszcze raz ze wymienione wszystkie plyny, kable WN, swiece, filtr itd. Obroty tam mnie strasznie nie draznia co brak mocy. Jak silnik postoi po nocy po odpaleniu, ma pelna moc - ladnie przyspiesza, jest zrywny, nie dlawi sie. Po ok. 15 sekundach (silnik jest jeszcze zimny) juz zaczyna sie dlawic i mulic, czasami szarpnie. Aha, wymienialem tez sonde lambda na NTK (stara tez byla chyba neidawno zmieniana bo tez byla NTK w dodatku sprawna). Komputer mam nowy z 2005 roku. Macie jeszcze jakies pomysly co moze byc? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2008, 08:06
|
|
|
A śrubkę zgrubną również regulowałeś? Kiedyś borykałem się z identycznymi objawami. I też zrobione było już wszystko możliwe, aż za namową Krzyzaka sam zabrałem się za regulację obrotów (choc były kilkakrotnie regulowane przez różnych meachników, m.in. T. Michalaka). Po samodzielnym wyregulownaiu śrubki zgrubnej i obrotów, zapomniałem o falowaniu. To, co mi jeszcze przychodzi do głowy to świece (też miałem świeże, a samochód nie przyspieszał jak należy). Zostały wymienione na nówki Denso i problemy zniknęły. No i jeszcze paliwo. Mój egzemplarz jest potwornie wrażliwy na paliwo. Lancerem zatankuję na Neste i nie ma kompletnie żadnej różnicy, a Coltowi paliwo z Neste i Jeta absolutnie nie służy. Zaczyna sie właśnie krztusić i nie chce przyspieszać. |
|
|
|
 |
mieciuu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2008, 08:12
|
|
|
czyli co niby mój colt też jest wrażliwy na paliwo, nie pojedzie dobrze na byle czym bo akurat mam prawie te same problemy co wyminiacie wyżej tylko z falującymi obrotami sobie poradziłem ale brak mocy pozostał chociaż świece wymienione na NGK wszystkie filtry olej itd |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2008, 14:28
|
|
|
gregorbu napisał/a: | A śrubkę zgrubną również regulowałeś? Kiedyś borykałem się z identycznymi objawami. I też zrobione było już wszystko możliwe, aż za namową Krzyzaka sam zabrałem się za regulację obrotów (choc były kilkakrotnie regulowane przez różnych meachników, m.in. T. Michalaka). Po samodzielnym wyregulownaiu śrubki zgrubnej i obrotów, zapomniałem o falowaniu. To, co mi jeszcze przychodzi do głowy to świece (też miałem świeże, a samochód nie przyspieszał jak należy). Zostały wymienione na nówki Denso i problemy zniknęły. No i jeszcze paliwo. Mój egzemplarz jest potwornie wrażliwy na paliwo. Lancerem zatankuję na Neste i nie ma kompletnie żadnej różnicy, a Coltowi paliwo z Neste i Jeta absolutnie nie służy. Zaczyna sie właśnie krztusić i nie chce przyspieszać. |
Sęk w tym, ze regulacje przeprowadzilem wedle zalecen Krzyzaka (czyli pierw zgrubna - szczelinomierz na 0,45 itd., pozniej ta druga co jest pod zaslepka - ze zmasowanym zlaczem), paliwo tankuje na roznych stacjach, z tego co mi wiadomo to na BP, Neste, Shellu i JETcie jest z Lotosu, ale tankowalem tez na Orlenie i jest to samo. Swiece mam NGK z fabryczna przerwa 1.1 mm. Propnujesz zmienic na DENSO? Jak moge sprawdzic swiece czy sa w porzadku? Przejechac iles tam km i zobaczyc czy sa czyste? Czy jakis inny sposob? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2008, 17:15
|
|
|
Jeśli Twoje świece są nowe, to zapewne nie tu leży problem. Gdy ja kupiłem Colta, miał naprawdę ładnie wyglądające świece NGK. Wyglądały na w miarę nowe. Z braku koncepcji wymieniono mi świece, ustawiono przerwę i problem szarpania i mulenia przy przyspieszaniu zniknął. Wymieniono na Denso, bo akurat takie dostarczono do warsztatu, który opiekował się Miśkiem. |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 28-01-2008, 19:19
|
|
|
Komputer mam nowy z 2005 roku. możesz to rozjaśnić kupiłeś nowy w 2005 czy zamontowałeś w tym roku z innego auta może tutaj jest problem |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2008, 19:54
|
|
|
maciej 63 napisał/a: | Komputer mam nowy z 2005 roku. możesz to rozjaśnić kupiłeś nowy w 2005 czy zamontowałeś w tym roku z innego auta może tutaj jest problem |
Komputer jest juz w aucie z 2005 roku (sa na nim plomby i wyglad tez o tym swiadczy). Nie wymienialem / podmienialem, tez sie chcialem do niego dobrac swego czasu ale wymontowalem i zobaczylem, ze jest nowka, wiec zostawilem w spokoju. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2008, 21:20
|
|
|
Zaraz zaraz. Czy ma to znaczyć, że ECU pochodzi z Colta CZX? |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2008, 22:35
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Zaraz zaraz. Czy ma to znaczyć, że ECU pochodzi z Colta CZX? |
Dzisiaj wymontowalem caly ECU i stwierdzilem ze:
Oznaczenie komputera to :MD189748 (E2T39371), wiec jednak jest oryginalny a nie nowy, sa tylko plomby z jakiegos warsztatu z niemiec z data 05/2005. Zajrzalem do srodka i widac ze wymieniane byly kondensatory (sa z data 04/05), zalane cieplym klejem w sporej ilosci, wiec chyba stad te plomby. Przepraszam za namieszanie, ale wczesniej wydawalo mi sie, ze jest nowy wlozony.
Druga sprawa to taka, ze przejechalem sie dzisiaj Nexia kolegi (tez ma 75 KM) i wrazenia z jazdy o wiele lepsze. Czulem sie jakbym wsiadl w rakiete w porownaniu do mojego Colciaka. Wczesniej nie mialem porownania bo to moje pierwsze auto, ale chyba naprawde cos go musi strasznie mulic.
Myslicie ze zapchany katalizator moze byc jedna z przyczyn? |
|
|
|
 |
allkajda [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2008, 20:22
|
|
|
jak obroty trzymaja sie na poziomie 2000 to raczej podkreslam raczej silniczek krokowy do wymiany ( najczęściej ) sprawdz jeszcze przepływomierz, filtr paliwa. |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2008, 00:00
|
|
|
allkajda napisał/a: | jak obroty trzymaja sie na poziomie 2000 to raczej podkreslam raczej silniczek krokowy do wymiany ( najczęściej ) sprawdz jeszcze przepływomierz, filtr paliwa. |
Obroty sa na dobrym poziomie ok 800 obr/min (tyle za faluja). Silniczek krokowy byl rozebrany i czyszczony. Dziala na 100% poprawnie bo slychac bzyyy bzyyy i opornosci miedzystykami tez sa prawidlowe. Osttanio sprawdzilem rowniez, ze pracuje na wszystkich cylindrach. |
|
|
|
 |
11Bogdan11 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2008, 09:59
|
|
|
gregorbu,Witam.Colt 93r. 1300cm 12V.Jestem "zielony".Z tego co zrozumiałem śrubka zgrubna służy też do regulacji obrotów.Gdzie ona jest? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-02-2008, 11:25
|
|
|
11Bogdan11 napisał/a: | Z tego co zrozumiałem śrubka zgrubna służy też do regulacji obrotów.Gdzie ona jest? | Z tyłu przepustnicy, uderza w nią dźwignia gazu (stanowi jej zderzak). Tak należy ją również odpowiednio ustawić podczas regulacji obrotów o czym się niedawno przekonałem. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 08-02-2008, 14:16
|
|
|
allkajda napisał/a: | sprawdz jeszcze przepływomierz |
Colt 1300 nie ma przeplywki, jest MAP sensor. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|
|