pytanko czy GDI ma zmienne fazy rozrzadu???? |
Autor |
Wiadomość |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-09-2007, 22:51 pytanko czy GDI ma zmienne fazy rozrzadu????
|
|
|
...tak sobie przegladalem fora internetowe i na Volvo s/v40 klub zauwazylem wypowiedz jednego z uzytykownikow ze..." pcek, Twój silnik to czysta japońska technika z Mitsu. Zagazowac się go nie da z prostej przyczyny - to silnik ze zmiennymi fazami rozrządu. Dziwne jest to, że w Carismach te silniki sa awaryjne ze wzgledu właśnie na układ wariatorów a w Volvo mniej - może szwedzi mieszali w czymś palce "
http://www.v40.pl/forum/v...der=asc&start=0
szczerze pierwsze slysze ...dlatego zainteresowala mnie ta wypowiedz
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2007, 23:01
|
|
|
Nigdzie w GDi nie widziałem aby Mitsubishi podawało informację o zmiennych fazach rozrządu. Prawdopodbnie ich nie ma.
W silnikach MIVEC występują. Od tego nawet jest cześć nazwy Mitsubishi Innovative Valve timing and lift Electronic Control system.
Dla pewności porównaj schemat budowy silnika
z BMW Vanos czy Hondy Vti z silnikiem GDI i powinno się wyjaśnić.
Odpowiedź moja jest raczej przypuszczeniem, pewności nie mam. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-09-2007, 23:04
|
|
|
Tez mi sie wydaje (a wrecz jestem pewny) ze GDI nie ma zmiennych faz rozrzadu
Ale pytam z czystej ciekawosci
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-09-2007, 09:39
|
|
|
Zadajesz retoryczne pytania GDI nie ma zmiennych faz - te są w MIVEC. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23-09-2007, 13:38
|
|
|
saphire napisał/a: | Zadajesz retoryczne pytania |
no no hehe...ktos z tamtego forum sie chcial popisac wiedza o GDI ale mu nie wyszlo
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 23-09-2007, 14:39
|
|
|
Nawet gdyby silnik mial zmienne fazy to czemu by one przeszkadzaly w zagazowaniu? Przeciez rodzaj paliwa nie ma na to wplywu. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 23-09-2007, 16:11
|
|
|
Hondy widziałem pogazowane:P Pewnie mu chodzilo o wtrysk bezpośredni tylko chłopak zapomniał dopisać z wrażenia:P |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 01-12-2007, 05:48
|
|
|
Szkoda tylko że tekst po turecku bo wygląda na interesujący. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 01-12-2007, 23:45
|
|
|
To powiedzcie po co jest hydrauliczny napinacz paska rozrządu - czym on staruje - czy to on nie zmienia "ZFR" . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 02-12-2007, 00:08
|
|
|
z tego co się orientuję to problemem nie są zmienne fazy rozrządu tylko GDI-bezpośredni wtrysk benzyny (nie jestem anglojęzyczny, ale chodzi o coś w rodzaju Gasoline Direck Injection) bo przy GDI potrzebna jest instalacja 5G, czyli wtrysk fazy ciekłej, najbardziej zaawansowana technologicznie instalka LPG
nie jestem expertem, ale takie informacje wyczytałem na forach |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 02-12-2007, 11:44
|
|
|
luk_szc napisał/a: | To powiedzcie po co jest hydrauliczny napinacz paska rozrządu |
Po to jest by pasek był zawsze odpowiednio napięty szczególnie przy szybkich i gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika - hydraulika ma działanie tłumiące wibracje paska analogicznie jak w amortyzatorach. Ponadto przy wzroście obrotów wzrasta ciśnienie oleju więc IMHO napinacz mocniej wtedy napina pasek.
[ Dodano: 02-12-2007, 11:51 ]
Po prawdzie to i dobra sekwencyjna dała by radę o ile była by odpowiednio dostosowana do koniecznego działania wtryskiwaczy benzynowych - co któryś wtrysk gazu musi być zrobiony wtrysk benzyny by się wtryski benzynowe chłodziły i by się nie zapiekły. A to jest wykonalne o ile ECU LPG potrafi to obsłużyć i zezwolić na wtrysk benzyny co któryś wtrysk gazu - nie sądzę że są kompy do 4G potrafiące to zrealizować, chyba że ktoś umie je programować i potrafi tak odpowiednio zmodyfikować im program sterujący. Ponadto dochodzi jeszcze kwestia pracy na ubogiej mieszance - musiał by symulować obciążenie silnika tak by ECU benzynowe wogóle nie próbowało przechodzić na pracę w tym trybie. IMHO lepiej już to zrobić instalką LPI i nie oszukiwać kompa benzynowego tylko po prostu odpowiednio przeliczać podmieniać sygnały sterujące wtryskiem benzyny (czy w normalnym czy w ubogim reżimie) na wtrysk gazu. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|