Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanko czy GDI ma zmienne fazy rozrzadu????
Autor Wiadomość
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-09-2007, 22:51   pytanko czy GDI ma zmienne fazy rozrzadu????

...tak sobie przegladalem fora internetowe i na Volvo s/v40 klub zauwazylem wypowiedz jednego z uzytykownikow ze..." pcek, Twój silnik to czysta japońska technika z Mitsu. Zagazowac się go nie da z prostej przyczyny - to silnik ze zmiennymi fazami rozrządu. Dziwne jest to, że w Carismach te silniki sa awaryjne ze wzgledu właśnie na układ wariatorów a w Volvo mniej - może szwedzi mieszali w czymś palce "
http://www.v40.pl/forum/v...der=asc&start=0
szczerze pierwsze slysze :shock: :shock: ...dlatego zainteresowala mnie ta wypowiedz :P
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 23:01   

Nigdzie w GDi nie widziałem aby Mitsubishi podawało informację o zmiennych fazach rozrządu. Prawdopodbnie ich nie ma.
W silnikach MIVEC występują. Od tego nawet jest cześć nazwy Mitsubishi Innovative Valve timing and lift Electronic Control system.

Dla pewności porównaj schemat budowy silnika
z BMW Vanos czy Hondy Vti z silnikiem GDI i powinno się wyjaśnić.

Odpowiedź moja jest raczej przypuszczeniem, pewności nie mam.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-09-2007, 23:04   

Tez mi sie wydaje (a wrecz jestem pewny) ze GDI nie ma zmiennych faz rozrzadu :!:
Ale pytam z czystej ciekawosci :D :D
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-09-2007, 09:39   

Zadajesz retoryczne pytania :D GDI nie ma zmiennych faz - te są w MIVEC.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 23-09-2007, 13:38   

saphire napisał/a:
Zadajesz retoryczne pytania

no no :D hehe...ktos z tamtego forum sie chcial popisac wiedza o GDI ale mu nie wyszlo :D
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2007, 14:39   

Nawet gdyby silnik mial zmienne fazy to czemu by one przeszkadzaly w zagazowaniu? Przeciez rodzaj paliwa nie ma na to wplywu.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 23-09-2007, 16:11   

Hondy widziałem pogazowane:P Pewnie mu chodzilo o wtrysk bezpośredni tylko chłopak zapomniał dopisać z wrażenia:P
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-11-2007, 20:46   

Nie chce tworzyc nowego tematu, wiec wrzucam to tutaj. Fajny rysunek pokazujacy jak dziala bezposredni wtrysk benzyny w silniku GDI :)
http://www.arabadergisi.com/teknoloji/gdi-2.htm
http://www.mitsubishi-mot...history/GDI.asp
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 01-12-2007, 05:48   

Szkoda tylko że tekst po turecku bo wygląda na interesujący.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 01-12-2007, 23:45   

To powiedzcie po co jest hydrauliczny napinacz paska rozrządu - czym on staruje - czy to on nie zmienia "ZFR" .
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 02-12-2007, 00:08   

z tego co się orientuję to problemem nie są zmienne fazy rozrządu tylko GDI-bezpośredni wtrysk benzyny (nie jestem anglojęzyczny, ale chodzi o coś w rodzaju Gasoline Direck Injection) bo przy GDI potrzebna jest instalacja 5G, czyli wtrysk fazy ciekłej, najbardziej zaawansowana technologicznie instalka LPG
nie jestem expertem, ale takie informacje wyczytałem na forach
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-12-2007, 11:44   

luk_szc napisał/a:
To powiedzcie po co jest hydrauliczny napinacz paska rozrządu


Po to jest by pasek był zawsze odpowiednio napięty szczególnie przy szybkich i gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika - hydraulika ma działanie tłumiące wibracje paska analogicznie jak w amortyzatorach. Ponadto przy wzroście obrotów wzrasta ciśnienie oleju więc IMHO napinacz mocniej wtedy napina pasek.

[ Dodano: 02-12-2007, 11:51 ]
Po prawdzie to i dobra sekwencyjna dała by radę o ile była by odpowiednio dostosowana do koniecznego działania wtryskiwaczy benzynowych - co któryś wtrysk gazu musi być zrobiony wtrysk benzyny by się wtryski benzynowe chłodziły i by się nie zapiekły. A to jest wykonalne o ile ECU LPG potrafi to obsłużyć i zezwolić na wtrysk benzyny co któryś wtrysk gazu - nie sądzę że są kompy do 4G potrafiące to zrealizować, chyba że ktoś umie je programować i potrafi tak odpowiednio zmodyfikować im program sterujący. Ponadto dochodzi jeszcze kwestia pracy na ubogiej mieszance - musiał by symulować obciążenie silnika tak by ECU benzynowe wogóle nie próbowało przechodzić na pracę w tym trybie. IMHO lepiej już to zrobić instalką LPI i nie oszukiwać kompa benzynowego tylko po prostu odpowiednio przeliczać podmieniać sygnały sterujące wtryskiem benzyny (czy w normalnym czy w ubogim reżimie) na wtrysk gazu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.