Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] Nieszczelność wydechu, która zwiększa spalanie ??
Autor Wiadomość
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-10-2007, 22:19   [E32A 1.8] Nieszczelność wydechu, która zwiększa spalanie ??

Witam, wsadziłem jakiś czas temu silnik po remoncie do mojego Galanta, po testach wyszło, że pali 15 litrów gazu ... po zmianie takiego czegoś przez co gaz wlatuje do gaźnika i uszczelnienie dolotu do gaźnika nic nie pomogło. Okazało się, że podciśnienia były popaprane ... poprawiłem i chodzi o niebo lepiej, ale nadal pali 15 litrów gazu :/
Zauważyłem, że gdzieś wydech jest nieszczelny za kolektorem, czy to może powodować taki wzrost spalania ?? Wspomnę, że na poprzednim silniku palił około 10-11 litrów, ale był "kurek" przykręcony. Teraz mu tak nie żałuje, ale 15 litrów uważam za zbyt dużo. Macie Koledzy jakieś porady, pomysły?? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi gdzie jeszcze szukać ...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Karpiu
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2007, 11:21   

Mam cos podobnego . Tzn pale okolo 18-20 na 100. Mam ciezka noge i wiem ze moge duzo spalac :/ ale 20/100 gazu to juz troche sporo. Zrobilem pare testow i wyszlo ze ponizej 17 zejsc nie moge (jezdzac w tym czasie specjalnie bardzo spokojnie). Mysle ze wine za to ponosi nie wyregulowana instalacja bo zaraz po regulacji (jakies 8 miesiecy temu) spalalem okolo 13-14 co bylo moim zdaniem odpowiednie do silnika 2.0 GLsi. Ja mam nowsza instalacje (bo juz silnik na wtryskach) i zamierzam podjechac do gazowca na regulacje zobaczyc co to da. Roznica miedzy 230 km na 40 litrach a 350 na tych samych 40 litrach jest dosyc spora. Moze macie jakis inny pomysl co z tym zrobic. Dodam ze nie zauwazylem nieszczelnosci w zadnym z ukladow (czy to w wydechowym czy zasilajacym silnik w gaz).

Pozdro
 
 
marek.b
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2007, 15:22   spalanie

prawda jest niestety taka ze z gazem ciezko uzyskac jakies rowne spalanie -ja na automacie raz mam 11 a nastepnym razem 15 -jest tyle czynnikow ktore odpowiadaja za spalanie ze ciezko znalezc jakas recepte na niskie spalanie -nie sadze zeby nieszczelnosc wydechu miala wplyw na spalanie predzej ciezka noga -20 to troche jakby za duzo
 
 
Karpiu
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2007, 16:01   

wiem ale jak pisalem spalalem 13-14 zaraz po regulacji (a moj styl sie nie zmienil) zobaczymy co da regulacja bo sam dobrze wiem ze 20 to za duzo :)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-11-2007, 08:27   

No, faktycznie 20 litrów to troszkę przydużo ;) Mi po uszczelnieniu wydechu w miejscu łączenia kolektora wydechowego z resztą wydechu spalanie z 15 spadło do 11,5 w trybie mieszanym :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
marek.b
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2007, 10:18   spalanie

najlepszym doswiadczeniem jest wlasny przypadek -troche mnie to dziwi bo tez mialem dylemat jak zamiast katalizatora zakladalem strumiece balem sie ze spalanie wzrosnie a okazalo sie ze bylo odwrotnie ale jak mowie czasami czlowiek mysli ze ma racje a fakty bywaja calkiem inne -a wydech i tak warto uszczelnic chocby z innych wzgledow -mysle ze kolega napisze gdzie byl problem jak sie z nim upora
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-11-2007, 23:45   

U mnie problem nie zniknął... W trasie spalił około 11 l. W mieście spalił 15,5 litra. Wydaje mi się, że podczas postoju gdzieś gaz może uciekać po prostu ....
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
marek.b
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2007, 11:30   spalanie

oj lepiej zeby tak nie bylo i nie tylko dlatego ze szkoda gazu-wez lepiej wody z mydlem (duzo mydla) pedzel i sprawdz polaczenia robota zadna a efekt murowany -bo jak sie bardziej rozszczelni to moze byc malo ciekawie-pozdrowienia
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-11-2007, 18:43   

znaczy czy na połączeniach się nie ulatnia ? Sprawdzę jutro. Dzięki za podpowiedź.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2007, 18:57   

20L gazu na 100km!?!?!?! O moj boze to jaki jest sens gazu w takim samochodzie? Gdzie tu oszczednosc?

A jesli chodzi o to pytanie z tym wydechem to jesli dziura jest w okolicach kolektora to moze wplywac na spalanie ale zeby az tak... nie wydaje mi sie.
 
 
Karpiu
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 14:16   

No oszczednosc mimo to jest. Caly zbiornik benzyny kosztuje mnie ponad 240 zlotych, a dwa zbiorniki gazu 160. A ilosc przejechanych kilometrow w obu wariantach podobna. Jak pisalem mam ciezka noge i spalanie benzyny na poziomie 16 litrow (albo nawet 18) mnie nie dziwi (oczywiscie w miescie). Natomiast spalanie gazu na poziomie 20 litrow (szczegolnie ze spalalem okolo 15) jest dla mnie bardzo dziwne. Moze faktycznie gdzies mi gaz ucieka. Nie mam czasu podjechac na regulacje gazu ale jak tylko chwile znajde to zobaczymy. Moze to cos da. Musze w takim razie sprawdzic czy nie mam jakis nieszczelnosci ale zadne dzwieki itp nie sugeruja takiej ewentualnosci.
 
 
marek.b
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 14:42   spalanie

karpiu -czegos tu nie rozumie a jezdze na gazie od bardzo dawna jakim to cudem przy spalaniu benzyny na poziomie 16 litrow mozna osiagnac na gazie 15 litrow moim zdaniem jest to fizycznie niemozliwe -nie ma takiej opcji zeby spalac mniej gazu niz benzyny -ale zeby spalic tyle benzyny na setke w tym motorze to rzeczywiscie trzeba miec albo noge z olowiu albo totalnie wszystko rozregulowane-skoro spalanie benzyny miales 16 to nie masz zadnej usterki 20 gazu jest jak najbardziej OK
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-11-2007, 16:23   Re: spalanie

marek.b napisał/a:
karpiu -czegos tu nie rozumie a jezdze na gazie od bardzo dawna jakim to cudem przy spalaniu benzyny na poziomie 16 litrow mozna osiagnac na gazie 15 litrow moim zdaniem jest to fizycznie niemozliwe -nie ma takiej opcji zeby spalac mniej gazu niz benzyny

to proste:
- masz instalacje LPG z emulacja sondy lambda (np. daje fale trojkatna)
- instalacja dawkuje gaz na podstawie odczytow z czujki temp. i TPS
- jednoczesnie masz zwalona prawdziwa sonde lambda

efekt:
- na Pb ze wzgledu na martwa sonde przelewa paliwo na maxa
- na LPG pali tyle, ile ustawili by analiza spalin byla OK :)

cbdu.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 17:01   

To by tlumaczylo to przesadzone przeplacanie i w jednym i drugim przypadku. 15L bezyny to zdecydowanie przesada. To nie jest polonez... :badgrin:
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-11-2007, 17:07   

Ja może trochę sprostuję :wink:
(dotyczy to oczywiście instalacji IIgen jaką ma karpiu)

- masz instalacje LPG z emulacja sondy lambda (np. daje fale trojkatna)
- instalacja dawkuje gaz na podstawie odczytow z TPS i sondy lambda, czujka temperatury tylko zezwala lub nie na pracę na LPG
- jednoczesnie masz zwalona prawdziwa sonde lambda

efekt:
- na Pb ze wzgledu na martwa sonde przelewa paliwo na maxa
- na LPG pali tyle, ile może (też leje na maxa ze względu na martwą sondę - ale może być to mniej niż na Pb, bo silniczek dawkujący LPG ma wpisane w programie maksymalne otwarcie i więcej nie poda)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.