 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA5A 1,8] - problemy - wtryskiwacze? |
Autor |
Wiadomość |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2007, 15:25 [CA5A 1,8] - problemy - wtryskiwacze?
|
|
|
Witam, dawno sie nie odzywałem ale teraz mam nowy nabytek i trzeba troche go doprowadzić do swietności bo poprzedni własciciel jakos tak średnio o niego dbał.
Kupiłem colta 1,8 GTi fajniutki ale poza małymi mankamentami z którymi juz sobie poradziłem jest jeden duży z którym poradzić sobie nie moge, prosze więc o rade bardziej doswiadczonych kolegów z forum
Problem polega na tym ze auto dziwnie sie pracuje, poprzedni własciciel w 20067 załozył do niego gaz i auto na gazie chodzi ok, czuć sporą moc nawet rz 2-3 tys, przy wyższych jest troche gożej ale to zapewne przez zle wyregulowaną instalację, tym zajma się szpece od gazu ilicze ze będzie ok, ale wracając do istotu, auto na benzynie strasznei sie dusi dławi i nie chodzi zbyt dobrze z rury wydechowej wylewa się albo paliwo albo woda, sam nie wiem co to.
problem pojawia się juz przy odpalaniu, auto takl jakby niemogło zaciagnąć benzyny, w colcie 1,6 którego mam po przekreceniu kluczyka słychac takie kszzzt i pstryk
a tu jest tylko takie kszzzzz . i to brzeczenie nie ustaje ... odpala dopiero po jakis 20-30 sekundach prób na rozruszniku ...
Ktos ma jakies pomysły ? moze to poprostu złej jakości i stara benzyna ? a moze problem tkwi gdzies głebiej ? niepokoi mnie ten dzwiek po przekreceniu kluczyka moze pompa nawala ?
prosze o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez shortybmx 15-11-2007, 11:02, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
davido19pce [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2007, 19:04
|
|
|
a moze rozrusznik? a z rury to pewnie woda bo zlej jakosci jest benzyna(przechszczona) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-11-2007, 21:16
|
|
|
shortybmx napisał/a: | odpala dopiero po jakis 20-30 sekundach prób na rozruszniku ... |
davido19pce napisał/a: | a moze rozrusznik? | davido19pce
[ Dodano: 04-11-2007, 21:18 ]
shortybmx mogły się zapiec wtryskiwacze. |
|
|
|
 |
davido19pce [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2007, 21:25
|
|
|
sorry hugo boss juz nic nie pisze |
|
|
|
 |
pawel129 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2007, 20:37
|
|
|
sprawdź wtryski |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 09:19
|
|
|
Hugo napisał/a: | mogły się zapiec wtryskiwacze. |
tez tak obstawiam, al echciałem sie upewnić.
Ktos wie jak sie to tego zabrac? Wizyta u mechanika konieczna czy moze wystarczy wlać do paliwa jakaś formułe do czyszczenia wtryskiwaczy?
Prosze o rady
[ Dodano: 08-11-2007, 11:57 ]
Chodzi mi bardziej o to czy trzeba odkręcać kolektor dolotowy, czy może wystarczy te kostki z wtrysków zdjąć i tam tylko wymienic ?? Ktos wie? |
|
|
|
 |
gitarr [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 20:45
|
|
|
Tez wydaje mi sie ze wtryskiwacze lają i sie zalewa, albo uszczelka pod glowica. Odpal auto na benzynie na chwile i wykrec jakas swiece. Jezeli jest mokra od benzyny to masz pewnosc ze to wtryskiwacze. Za duzo beznyny i zalewa swiece |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2007, 08:52
|
|
|
Dwa pytania:
1 - Jak zdiagnozować po wykreceniu wtrysiwaczy czy sa do wymiany? będa jakies wyraźne objawy?
2 - czy do colta 1,8 pasuja wtryskiwacze z 1,6? a Jesli nie to jaki może byc przybliżony koszt nowych?
Zabieram się za to w sobote więc pewnie napisze jakie rezultaty, moze uda mi sie jakies zdjęcia dołączyć ...
pozdro i czekam na odpowiedzi
i jeszcze pytanie czy jest jakas możliwość naprawienia zapieczonego wtryskiwacza? |
|
|
|
 |
Pawian [Usunięty]
|
Wysłany: 17-11-2007, 15:32
|
|
|
Cześć,
I ja też przyłączę się do pytania "wtryskiwacze"? Jeden jest wilgotny, co się stalo? Wystarczy wymienić oring? Trudne to zadanie? Czy ktoś wie ile kosztuje ta część?
Pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2007, 09:20
|
|
|
dodam ze pomierzyłem oporności na tych wtryskiwaczach, i na wszystkich jest ok 15ohm ...
silnik po odpaleniu czasem działa ok, pozniej po dodaniu gazu momentalnie sie dusi ... i słychac jakby strzały w kolektor wydechodzy, z rury cieknie, swiece całe osmolone ... |
|
|
|
 |
pudel [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2007, 17:04
|
|
|
Nic nie napisałeś o świecach, dokładnie chodzi mi o to czy je wymieniłeś w pierwszej kolejności? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-11-2007, 16:13
|
|
|
Świece i kable do wymiany na dzień dobry, wyczyść kopułkę i palec rozdzielacza to druga sprawa. Sprawdź czy ECU generuje jakieś błędy, sposób -> tak jak podał Krzyżak na swojej WWW. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2007, 17:38
|
|
|
panowie ... takie rzeczy jak wymiana swiecy i kabli to były wymienione juz na drugi dzien jak kupiłem auto ...
co do ECU to generuje błąd, jeszcze nie sprawdziłem jaki ale sprawdze, co dziwne jest to błąd który pojawia się tylko w momencie jak auto wkręci się na wyżej niż 3 tys obrotów ...
jezdząć do 3 tys zero będów ECU,
jutro postaram się sprawdzic co to za blad i sie odezwe, chociaz na 90% to wtryskiwacze, bo jest tak jakby dawały za duzo paliwa którego swiece nie dopalają, dlatego leje sie z rury, myslałem przez chwile o lambdzie ale to można wyeliminowac do ECU bierze pod uwage odczyt z lambdy dopiero po rozgrzaniu silnika a nie przy rozruchu ...
ewentualnie szwankuje ECU ale tu mam nadzieje ze nie bo co dziwne auto ma gaz i na gazie jest wszystko ok, no poza tym błędem powyzej 3 tys obrotów ..
jakby co czekam na rady a najbardziej na rade z jakiego modelu mitsu wtryskiwacze beda pasowały do GTi bo zeby dostac nowe to jedynie chyba w servisie mitsu za kupe kasy ..
odezwe sie jutro co za błąd generuje ECU
pozdro |
|
|
|
 |
KaRoLaS [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 12:45
|
|
|
witam... ja posiadam 1.6 16V z 93r i mam podobną sytuacje.... pierdzi mi w wydechu na postoju jakgdyby wypluwa i silnik bardzo nie rowno chodzi na wolnych obrotach.. jak stoi to obroty są max 400 i ledwo oddycha... na wyzszych obrotach jest juz ok.... tez mam instalacje gazową ale na gazie juz nie dalo sie przez to jezdzic bo palił mi z 19 litrow na 100 i poodpinalem narazie i jeżdże na benzynie tylko.... spalanie jest wieksze o jakies 1,5 litra...... pod kompa zaden mechanik nie moze mi sie podpiąc bo albo nie mają albo im nie łączy...inicjalizacja ECU wyskakuje i tak do zaje.....ania. Myslalem ze moze cos z wtryskiwaczami tez ale nie ma za bardzo skad wziasc bo jaką mam pewnosc ze te allegrowskie są wogole cos warte.... i ze to faktycznie wina wtryskiwaczy.... mam póki co zrobiony patent tego typu, że wyciągnąłęm węzyk z regulatora cisnienia tego kapelusika przy rampie wtryskiwaczy i zatkałem go śrubą i efekt jest taki ze podczas jazdy na postojach swiatłach itd auto nie schodzi poniżej 1000-1200 obr. Nie wiem co dalej zrobić... ręce mi opadają jesli chodzi o mechanikow z moich okolic |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-11-2007, 14:41
|
|
|
KaRoLaS, podepnij się sam do ECU >> TU << jest bardzo zrozumiale napisane jak to zrobić:) Wymigaj sobie błąd i będziesz na 100% wiedział co jest grane z twoim Misiubisiu |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|
|