Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitshubishi Colt 1,5 (1991r) PROBLEM
Autor Wiadomość
danielandrzejow
[Usunięty]

  Wysłany: 14-07-2007, 21:04   Mitshubishi Colt 1,5 (1991r) PROBLEM

Mam problem , moje autko przy zapaleniu na zimnym silniku nie wchodzi na obroty , dopiero po chwili zaczyna normalnie pracowac. Stało sie to kiedy rozladował sie akumulator. Prosze o pomoc :!: :!: :!:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2007, 21:30   

Trzeba go nauczyc wolnych obrotow.

Odlacz akumulator na 30 sekund.
Podlacz akumulator
Wlacz silnik
wylacz wszystkie odbiorniki pradu
Poczekaj az wlaczy sie wentylator chlodnicy

I bedzie OK

[ Dodano: 14-07-2007, 21:56 ]
I pamietaj - na forum jest rozwiazanie wiekszosci problemow - wystarczy uzyc funkcji Szukaj
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 15-07-2007, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 14-07-2007, 23:27   

Jak wyżej...

a niżej opis jak ja to robiłem... :)

Wystarczy wszystko powyłączać (światła itp.)
Nie kręcić kierownicą (koła na wprost), i zostawić autko niech sobie samodzielnie pochodzi... :)
UCZY SIĘ WYŁĄCZNIE NA WOLNYCH OBROTACH!!!
jak się niczego nie dotyka :)
Ja zwykle czekałem, aż przynajmniej trzy razy wentylator na chłodnicy się załączył.
Potem wystarczyło chwilkę pojeździć i nie gasząc zostawić na 2min niech ponownie pochodzi i już było wszystko jak trzeba...

Tego jednego komputerek musi się chwilkę pouczyć :)

Więc jak autko będzie całkowicie zimne odłącz akumulator na ok. 30sek i naucz go :)
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 15-07-2007, 00:37   

Hubeeert napisał/a:
wlacz wszystkie odbiorniki pradu
Anazar napisał/a:
Wystarczy wszystko powyłączać (światła itp.)


i kto mowi prawde ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-07-2007, 13:00   

Odbiorniki prądu wyłączone.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2007, 13:17   

oops zjadlo mi "y" :D poprawione
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2007, 13:37   

Rafal_Szczecin napisał/a:
Hubeeert napisał/a:
wlacz wszystkie odbiorniki pradu
Anazar napisał/a:
Wystarczy wszystko powyłączać (światła itp.)


i kto mowi prawde ?


Ciekawe... hmmm.... może zrobić z tego nowy wątek :?: :wink: :)

Zastanówmy się nad tym ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-07-2007, 16:39   

Anazar napisał/a:
Ciekawe... hmmm.... może zrobić z tego nowy wątek
Po co? Przecież już wszystko jasne :roll:
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 15-11-2007, 08:27   

Witam.
Odświeżyłem temat, bo zdaje mi się, że tu pasuje moje pytanie.
Otóż czytałem na forum o uczeniu "komputerka" wolnych obrotów. Czy procedurę tę trzeba przeprowadzać zawsze po odłączeniu akumulatora ?.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-11-2007, 11:29   

juar_78 napisał/a:
Czy procedurę tę trzeba przeprowadzać zawsze po odłączeniu akumulatora ?.
Tak.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 15-11-2007, 12:06   

Hugo napisał/a:
juar_78 napisał/a:
Czy procedurę tę trzeba przeprowadzać zawsze po odłączeniu akumulatora ?.
Tak.
nie, jak nie ma czasu to jedziesz, ale potem nie wolno narzekać na falowanie czy takie podobne...

PS. jak nie mam czasu to nie uczę i nie narzekam ;)
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 15-11-2007, 12:31   

Dzięki za odpowiedź. Ja z tym "zapamiętywaniem" poczekam do wymiany termostatu. Teraz jak silnik nie nagrzewa się poprawnie i tak pewnie nie ma to sensu.
Zastanawia mnie jeszcze tylko czemu w niemieckiej książce serwisowej nie ma ani słowa o całej tej procedurze (mi nie udało się znaleźć przynajmniej). Jest tylko, że po odłączeniu aku zerują się błędy.
Pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-11-2007, 19:41   

tomusn napisał/a:
nie, jak nie ma czasu to jedziesz, ale potem nie wolno narzekać na falowanie czy takie podobne...
:?
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 15-11-2007, 20:09   

Hugo napisał/a:
tomusn napisał/a:
nie, jak nie ma czasu to jedziesz, ale potem nie wolno narzekać na falowanie czy takie podobne...
:?

The ECU is always tracking the engine's sensors and actuators. Resetting the ECU does not cause the ECU to learn engine changes any faster. The ECU is always tracking the gradual changes in the engine sensors and actuators. The ECU never gets satisfied with a setting, and is always updating the trim values. It will discover whatever change you made to your engine and make the appropriate changes. In fact, unplugging the ECU will most likely increase the learning curve of the new part.
http://www.tundrasolution...s-the-ecu-work/

nie musisz wierzyć w to co napisane... ale skoro uczy się przez okres "do włączenia wentylatora" tzn że się uczy i później.
kwestia jest tego typu - jakie są konsekwencje "nieuczenia" ECU i kto jest gotów je ponieść.
Jak odłączę akumulator u mechanika, to nie będę u niego uczył ECU wolnych obrotów, tylko spadam. Jak pojeżdżę sobie przez dwa dni spokojnie, efekt będzie pewnie taki sam.

Ogólnie uważam, że nauka wolnych obrotów jest ważna, ale należy pamiętać, że resetowanie ustawień/poprawek ECU nie jest wskazane bardziej niż zmiana stylu jazdy.

i przy okazji: Twój post nie wniósł nic do tematu...
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 16-11-2007, 08:00   

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Ja swojego colcika mam krótko i nigdy takiej procedury nie przeprowadzałem. W międzyczasie raz akumulator padł mi do zera - jeszcze latem(zapomniało się na noc światełek wyłączyć :) ), potem podłączyłem i jechałem. Niczego złego jednak niezauważyłem (choć może powinienem). Fakt, że raczej spokojnie jeżdże.
Ostatnio doładowywałem przed zimą akumulator i stąd moje pytanie. Troszkę niby coś dzieje się z obrotami (za nisko spadają - do 500 jak daje na luz), ale myślę, że wpierw muszę termostat wymienić. Potem przeprowadzę "uczenie" - zobaczę co będzie.
Pozdrawiam,
Arek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.