| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Jak wymienić olej w silniku i ile go wlać? |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | grubka1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 09:53   Jak wymienić olej w silniku i ile go wlać? |   
 |  
               | 
 |  
               | Heyak Wszystkim gdzie można spuścić stary olej z silnika, czy jest to trudne, jak to wykonać i ile go wlać z góry dziękuje za odpowiedz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 09:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pod silnikiem jest korek spustowy (powinno pisac na nim OIL, ale do konca nie wiem). Odkrecasz go, podstawiasz jakies wiaderko czy cos zeby olej gdzies sie wylal...na cieplym silniku lepiej to zrobic bo olej bedzie bardzie rzadki. Nastepnie otwierasz maske i tam znajduje sie takie pokretlo (zakretka na ktorym tez mozliwe ze bedzie pisalo oil  ) 
   , odkrecasz je i wlewasz odpowiednia ilosc oleju. Nie wiem ile, musisz poczekac na posiadaczy takiego samego autka jak Ty...
 Zmien przy okazji filtr powietrza, ktory znajduje sie w takiej oslonie zabezpieczonej zaczepami/srubami (chyba ten po prawej stronie (pod siatka) ale nie jestem pewien do konca...
 Na jaki olej chcesz zmienic
  Synetyk,pol-syntetyk,mineral   
   ..cicho polecalbym zalanie 10W-40 czyli półsyntetykiem, ale powiedz jaki masz przebieg i na jakim jezdzilas do tej pory oleju
 Pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | grubka1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 11:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ech no no dziękuję bardzo za epresowa odpowiedz :] temacik zamykam |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | zbychu 37   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma 1998r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 11 Paź 2007
 Posty: 80
 Skąd: zastocze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-12-2007, 08:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | grubka1 nie zapomnij o wymianie rowniez filtra oleju to podstawa. A oleju 5 litrow ci wystarczy. |  
				| _________________ zbychu
 carisma 1.6 lpi 98r
 galant 1.8 td 90r
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | waldi-1   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 24 razy
 Dołączył: 25 Paź 2006
 Posty: 1577
 Skąd: Chechło City
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-12-2007, 21:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | a więc tak , musisz wejść do kanału i odkręcić korek w misce olejowej, poczekać az zleci a w miedzy czasie zmieniasz filtr oleju jest widoczny taki czarny , zakręcasz filtr potem korek a następnie wyłazisz z kanału i odkręcasz korek wlewy oleju w silniku taki okragły czarny, wlewasz niecałe 5 litrów < w butelce zostaw około ćwiartki> potem wyjmij bagnet wyczyśc go szmatka do sucha poczekaj chwilke aż olej zleci na spód , wkładasz bagnet poruszaj nim troszke, potem wyjmij i sprawdz jaki masz stan oleju, prawidłowo powinno być pomiedzy dwoma kreskami, które sa na dole bagnetu, jesli jest za mało dolewasz troszke i znów sprawdzasz, jest to bardzo łatwe no ale jesli sie obawiasz to moge ci to zrobic za friko |  
				| _________________ MÓJ GALANt
 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
 
 http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-12-2007, 22:19 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | waldi-1 napisał/a: |  	  | poczekać az zleci | 
 Najlepiej na ciepłym silniku, olej jest rzadszy i łatwiej ścieka, nie musisz czekać aż do ostatniej kropli
  Jak będziesz robił na ciepłym to uważaj coby się nie sparzyć. 
 
  	  | waldi-1 napisał/a: |  	  | jest widoczny taki czarny | 
 
 Czarny i okrągły, obok miski olejowej, przy nim jest też czujnik oleju.
 
 
  	  | waldi-1 napisał/a: |  	  | zakręcasz filtr | 
 
 Oczywiście nowy. I pamiętaj, żeby gumkę w nim zwilżyć nowym olejem koniecznie. Palec wsadzasz w olej i smarujesz gumkę. Zakręcasz ręką.
 
 
  	  | waldi-1 napisał/a: |  	  | wlewasz niecałe 5 litrów | 
 
 Ja bym wlał 4,5, po czym odczekał chwilkę i sprawdził na bagnecie stan. Jak jest ok to zakręcić korek, odpalić na chwilkę, wyłączyć i jeszcze raz sprawdzić (o tym zaraz) Jak za mało to dolać jak wystarczy to zostawić.
 
 
  	  | waldi-1 napisał/a: |  	  | wkładasz bagnet poruszaj nim troszke, | 
 
 Bagnetu się nie rusza ... Wsadzasz bagnet, czekasz chwilkę i wyjmujesz. Jak poruszasz to możesz tylko bardziej zasyfić bagnet i może być trudniej odczytać prawidłowy stan.
 
 Waldi-1 -> Wydaje mi się, że jak ktoś pyta jak się olej zmienia to trzeba dość dokładnie wyjaśnić, a przynajmniej pewne rzeczy takie jak posmarowanie olejem gumy w nowym filtrze oleju...
 
 A od siebie dodam, że zużyty olej trzeba zlać w miskę czy coś, po czym przelać go w jakiś baniak czy inny zbiornik i zawieźć do jakiegoś warsztatu. Absolutnie nie wylewać gdzie popadnie...
 |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | waldi-1   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 24 razy
 Dołączył: 25 Paź 2006
 Posty: 1577
 Skąd: Chechło City
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |