| Przesunięty przez: Matejko 10-04-2006, 12:19
 | falujące obroty | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | saymon   Forumowicz
 
  
 Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Gru 2005
 Posty: 41
 Skąd: Piekary Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2005, 14:56   falujące obroty |   
 |  
               | 
 |  
               | witam wszystkich na forum. chciałbym prosić o jakiąś poradę. Mam carisme 16 96 rok na gazie i falujące obroty nie zależnie czy na lpg czy na benzynce.
 Objawy są następujące, po zagrzaniu silnika obroty tak falują że czasami już nie wstanie, jedyny sposób to wyłączyć silnik i zapalić ponownie, wtedy obroty utrzymują się na poziomie 1100 - 1200 obr. po kilku minutach wskakują na jakieś 800.
 "fachowcy" oglądali, czyścili i nic nie zrobili.
 czy jest na to jakiś dobry sposób.
 pozdrawiam Saymon.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adams12 [Usunięty]
 
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saymon   Forumowicz
 
  
 Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Gru 2005
 Posty: 41
 Skąd: Piekary Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2005, 16:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie niestało się to nagle i czasami jest o.k. jeżdzę tak już od roku. i jeżeli obroty w czsie jazdy same się wyregolują lub jeżeli sam wyłącze i zapalę silnik to jest o.k.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adams12 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2005, 16:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | ;/ dziwne. sprawdz czy "plaster miodu" przeplywki jest dobry. jesli tak, to odlacz klemy akumulatora na kilkanascie sekund, potem podlacz, odpal i czekaj az do pierwszego
 wlaczenia wentylatora - tzn az sie silnik ladnie dogrzeje - przez ten czas ECU nauczy sie
 na nowo jezdzic. zobaczymy - moze pomoze.... (napewno nie zaszkodzi:) )
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saymon   Forumowicz
 
  
 Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Gru 2005
 Posty: 41
 Skąd: Piekary Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2005, 16:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | to już też próbowałem.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adams12 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2005, 17:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | a jak z lambda?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piorek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2005, 18:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | A moze brudna przepustnica. Ze swojego doswiadczenia napisze ze czasami trudno wywalic przyczyne :/ Moj Colt faluje na lekko cieplym silniku, przyczyna?? niewiadomo, zostalo moze czujnik temp. wymienic bo przepusnica niby czysta |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | shovel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2005, 21:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | może nie całkiem w tym temacie ale: opis problemu:
 mulenie na niskich obrotach,szarpanie, falowanie obrotów na benzynie i na gazie, strzały na gazie. problemy pogłebiające się wraz ze wzrostem wilgoci, nie występują przy dobrej pogodzie.
 brak check engine.
 dodatkowe objawy:
 przegrzewanie się na niskich obrotach, zwalnianie przy próbie utrzymania stałych obrotów, zwiększone (znacznie) zużycie paliwa.
 
 rozwiązanie:
 moduł zapłonowy: uszkodzony, prawdopodobnie kiedyś zalany wodą, cały zaśniedział i przebija jak tylko jest więcej wilgoci. jedyne rozwiązanie - wymiana. koszt circa 300 zł dla 4g63 dohc. czyszczenie nie pomaga.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | borecki [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2005, 23:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | to ja sie podczepie pod temat co prawda z colcikiem a nie carisma delikatne falowanie na lpg w zakresie 500-800 czasem spada na 200 na benzynce wszystko ok, ostatnio czyscilem przepustnice wymienilem filtr powietrza, regulowalem luzy zaworowe, wymienilem membrany reduktora i zmienilem sprezynke od srubki regulacyjnej przy reduktorze (to ostatnie troche pomoglo bo wczesniej spadal na bardzo niskie obroty i wogole cyrki sie dzialy)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cns80   Mitsumaniak
 Forumowa łajza
 
  
 Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 70 razy
 Dołączył: 03 Gru 2005
 Posty: 7348
 Skąd: Warszawa-Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-12-2005, 23:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Ja dziś z nudów w moim Colcie wyczyściłem przepustnicę, wyregulowałem ją i ustawiłem silniczek krokowy. Potem wymieniłem termostat.
 Teraz mogę sobie cherbatkę na silniku postawić i się nie wyleje
   Wszystko ze stronki http://mitsubishifan.webpark.pl/
 Polecam zrobić to samo, bo u mnie niby było OK, ale jak widać mogło być o wiele lepiej.
 P.S. WIELKIE DZIĘKI dla KRZYŻAKA
 |  
				| _________________ 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saymon   Forumowicz
 
  
 Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Gru 2005
 Posty: 41
 Skąd: Piekary Śląskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-12-2005, 12:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | shovel napisał/a: |  	  | może nie całkiem w tym temacie ale: opis problemu:
 mulenie na niskich obrotach,szarpanie, falowanie obrotów na benzynie i na gazie, strzały na gazie. problemy pogłebiające się wraz ze wzrostem wilgoci, nie występują przy dobrej pogodzie.
 brak check engine.
 dodatkowe objawy:
 przegrzewanie się na niskich obrotach, zwalnianie przy próbie utrzymania stałych obrotów, zwiększone (znacznie) zużycie paliwa.
 
 rozwiązanie:
 moduł zapłonowy: uszkodzony, prawdopodobnie kiedyś zalany wodą, cały zaśniedział i przebija jak tylko jest więcej wilgoci. jedyne rozwiązanie - wymiana. koszt circa 300 zł dla 4g63 dohc. czyszczenie nie pomaga.
 | 
 Objawy jak opisał "shovel" poza strzałami na gazie.
 czy jest możliwość jakiegoś tańszego rozwiązania mijego problemu?
 
 i jeszcze jedno pytanie, czy wiadomo komuś gdzie w okolicach Krakowa można kupiś taniej tulejki do lewarka biegów.
 Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10812
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-05-2006, 12:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja mam takie spostrzezenie, w moim GDI ostanio obroty sie jako tako wyregulowały, ale odczywam ze silnik nie pracuje na wolnych tak równo i cicho jak dawniej, odczuwam jakby drgania, szczególnie gdy włacze swiatła jako obciązenie dla alternatora, a jak włacze ogrzewanie tylnej szyby to obroty drastycznbie spadaja az do około 400 moze ciut wiecej i czuc ze silnikiem szarpie. Czy moze zerwała sie jakas poduszka pod silnikiem? Objawy te sa tylko na ciepłym silniku. Na wysokich obrotach tego nie ma, nie mam tez zadnych problemów z moca czy przyspaieszaniem.....
 Niedługo wymieniam filtr paliwa ten pod maska wiec zobaczymy.. jak to nie pomoze to pod nóż ida świece zapłonowe...
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szczeslaw   moderator
 Łamacz przepisow KRD
 
  
 Auto: Carisma 1.6 99r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 28 razy
 Dołączył: 29 Cze 2005
 Posty: 1980
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-05-2006, 13:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcino napisał/a: |  	  | Czy moze zerwała sie jakas poduszka pod silnikiem? | 
 Poduszka pod silnikiem raczej nie ma nic wspólnego z obrotami rzędu 400RPM.
 |  
				| _________________ gg: 3254156
 Carisma 1.6 99r.
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gulgulq   moderator
 Służbowo. Na statek.
 
  
 Auto: i30
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 27 razy
 Dołączył: 16 Kwi 2006
 Posty: 6448
 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2006, 20:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | ..u mnie tez to dziwne zjwisko jest...choc tylko i wylacznie na gazie, na benzynie elegancko sie trzyma na 1000-1100, a jak przelacze na gaz to zaraz albo gasnie albo obroty spadaja praktycznie do zera..dopiero jak dluzsza chwile pojezdze to jakos to mija choc tez nie jest rewelacyjnie kolo 600-800, resetowanie kompa zrobilem i nic nie pomoglo...przymierzam sie do czyszczenia filtrow tylko narazie szukam dobrego gaziarza do holenderskiej instalacji w okolicach rzeszowa..moze ktos zna???
 |  
				| _________________ wspieramrozwoj.pl
 sprawdzpodatki.pl
 naszhandel.pl
 kupujepolskieprodukty.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Juiceman   Mitsumaniak
 Murgrabia Juice
 
  
 Auto: Galant Wagon 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 66 razy
 Dołączył: 07 Maj 2006
 Posty: 8681
 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-05-2006, 20:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie umnie sa nastepujace objawy jak silniczek jest cieply przy np zatrzymywaniu sie na luzie czy na biegu z wcisnietym sprzeglem obroty same z siebie sie podnosza do ok 2tys. pozniej przy przygazowaniu sie normuja i spadaja na 1200- a na koncu 800-900. Moze ktos wie o co chodzi? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |