Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dać pooddychać Carismie?
Autor Wiadomość
treibe
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2007, 01:28   Dać pooddychać Carismie?

Witam! Nie macie wrażenia, że kanał dolotowy powietrza w plastiku z filtrem jest w Carismie śmiesznie mały? A jakby tam wywiercić jeszcze kilka otworów i pozwolić bardziej poddychać silnikowi? Zwiększyłaby się moc, polepszyła dynamika? Ile więcej by spalił? Co sądzicie o takim eksperymencie???????????

pozdrawiam
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-12-2007, 07:50   

Mysle ze konstruktorzy Mitsu wiedzieli co robic i zrobili taki filterek jaki byl potrzebny...po co poprawiac fabryke :?:
treibe napisał/a:
Zwiększyłaby się moc, polepszyła dynamika

Ile tych koni bedzie wiecej :?: :?: 0,3KM , niech bedzie nawet 1km nie odczujesz tego nawet...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-12-2007, 20:48   

Radzę nie kombinować bo dolot jest wyliczany - chodzi o odpowiedni rezonans i falę stojącą. Zmienisz coś i możesz mieć pH 5 i pół bo silnik straci moc albo w pewnym zakresie obrotów zrobi się mulasty itp. itd. To nie zgadywanka tylko fizyka + nauka.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-12-2007, 22:11   

tylko zwiększysz spalanie prawdopodobnie pogarszając dynamikę i elastyczność silnika
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 06-12-2007, 11:24   

podobno kiedyś był taki co to jednym pociągnięciem wiertła pokonał wszystkich inżynierów obliczających silnik i jego osprzęt ale tylko podobno :) Jeśli ma to być właśnie zrobione w taki sposób to nie radzę, bo szansa, że uda Ci się cokolwiek polepszyc jest praktycznie żadna. Co innego kupić jakiś dolot (jeśli w ogóle jest dostępny) dedykowany (znaczy się policzony) do tego modelu, wtedy jest realna szansa na zyskanie tych 0,3KM
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
wegiel
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2007, 12:42   

Moze troche nie na temat ale czy juz nie masz co z tym samochodem robic?

Zle jezdzi czy szukasz dziury w calym? Jak na ekspertyment to uwazam ze wspolczesny silnik to za duzo fizyki i elektroniki zeby sobie tak dziubac i wiercic dziurki.
 
 
treibe
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2007, 14:50   

Byłem po prostu ciekaw, bo mam takiego jednego kumpla, co się zapierał, że to napewno polepszy dynamikę jazdy i jakoś nie bardzo mi się wierzyć chciało, że taka ingerencja w pracę inżynierów japońskich może dać taki efekt. Dzięki za konstruktywne odpowiedzi.

pozdro
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-12-2007, 20:26   

już lepszym rozwiązaniem bedzie wstawienie wkładki K&N od Volvo 40 zamiast standardowego filtra powietrza.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
KonradJ
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2007, 18:14   

Jeśli w Carismie jest dawka japońskiej inzynierii, a jest to taki zabieg pogorszy wszystko. Mój znajomy kiedyś montując w Hondzie Prelude filtr stożkowy zamiast oryginalnego spowodował odczuwalny spadek mocy. Tam wszystko jest liczone i nie łatwo to poprawić.
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 12-12-2007, 23:46   

Spokojnie, Panowie, spokojnie!
Optymalna jest jedynie budowa silników wyczynowych, a i tu jest jeszcze miejsce na poprawki i dostrajanie.
To co macie pod maską, to efekt kompromisu pomiędzy konstruktorami, technologami i ekonomistami. Fabrykę można częściej poprawić niż się Wam wydaje, ale pamiętajcie o podstawowej zasadzie tuningu własnego pojazdu: NIGDY NIE DOKONUJCIE NIEODWRACALNYCH ZMIAN jeżeli wcześniej nie były przetestowane na innym samochodzie, lub nie macie czym zastąpić modyfikowanego podzespołu jeżeli go zniszczycie (a jest to bardzo prawdopodobne)!
Oczywiście, jeżeli ktoś nie ma doświadczenia podbudowanego wiedzą teoretyczną, niech ograniczy się do spojlerów, naklejek, światełek i innych niegroźnych pierdółek - albo niech poćwiczy na jakimś kaszlaku lub Poldku.

Pozdrawiam, XL
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2007, 12:21   

Chooper napisał/a:
uż lepszym rozwiązaniem bedzie wstawienie wkładki K&N od Volvo 40 zamiast standardowego filtra powietrza.

Zgadza sie. W sumie to przepustowosc takiej wkladki jest pewnie podobna jak stozka a bedzie dodatkowo obudowana dobrym izolatorem ciepla jakim jest pastikowa obudowa. Ludzie wkladaja stozki w nadkole zeby bylo jak najzimniej jednak takie rozwiazanie ma tez wady np jazda w deszczu po kaluzach. Jak zalozymy stozek tak, ze bedzie ciagnal gorace powietrze to nie ma bata ze sie polepszy. A zrobic dolot w hondzie i pogorszyc osiagi to juz trzeba byc "zdolnym" :lol: Kiedys dawalem gdzies linka do wykresu z hamowni takiego v-teca i tam odpowiednio zrobiony dolot dawal ok 6-8km juz nie pamietam dokladnie.
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 15-12-2007, 23:11   

Ja tylko dla testów tak sobie bo nie raz mam wizję, i ściągnołem końcówkę od filtra powietrza no i nie wiem czy to tylko sugestja czy faktycznie silnik stał się lepszy mocniejszy w dolnych granicach obrotowych ale jak ściągnołem pokrywę filtra z założonym filtrem to przyrost mocy był na pewno większy i to nie była sugestia . Problem polega na tym że robię dużo kilometrów i nie po to sobie kupiłem w miarę cichy samochód aby w nim ogłuchnąć jak w pierwszym przypadku tak i w drugim. wniosek na pewno samochód zwiększa moc i prawdopodobnie zmiejszy się spalanie ale chciał bym spróbować innego sposobu przy którym nie ogłuchnę w aucie. 1,9TD Pozdrawiam Piotr
Ostatnio zmieniony przez 15-12-2007, 23:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.