Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Demontaż instalacji LPG II gen - od strony technicznej
Autor Wiadomość
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-12-2007, 10:56   Demontaż instalacji LPG II gen - od strony technicznej

Witam wszystkich, chcę zdemontować instalkę II gen. z colta c5x 90' 1,5 8v, z tego co wiem jest to instalacja holenderska i tu pojawia się moje pytanie: z czego składa się taka kompletna instalacja ? Instalka jest przeznaczona na sprzedaż i nie chciałbym niczego pominąć przy demontażu :) Bardzo cenne będą rady praktyczne dotyczące strony technicznej demontażu: na co zwrócić uwagę, na co uważać, od czego zacząć oraz jak dokładnie zidentyfikować instalkę ;)

Co do identyfikacji, to mam możliwość zrobienia fotek i dziś wieczorem one się tu znajdą.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-12-2007, 13:08   

Ważne czy instalacja jest I generacji (bez elektroniki) czy II gen (z elektroniką)

Demontaż można podzielić na części mechaniczną i elektryczną:

mechaniczna:
-butla
-parownik
-węże do ogrzewania parownika
-rurki do butli i z butli, wlew
-mikser przy przepustnicy

elektryczna - od komputera LPG (II gen) pajęczyna rozchodzi się w różne części auta:
-sonda lambda
-aparat zapłonowy
-wtryskiwacze
-zawory na reduktorze
-zawór na butli i przewód rezerwy
-potencjometr przepustnicy
-przełącznik w kabinie
-zasilanie
bez lutownicy się nie obejdzie
w przypadku Igen jest tylko aparat zapłonowy, przełącznik w kabinie, zasilanie, wtryski, zawory reduktora

Pamiętaj o zamknięciu zaworów na butli, wypaleniu LPG aż auto zgaśnie, potem odkręcasz przewody - na świerzym powietrzu.
Potrzebować będziesz łączniki do węży nagrzewnicy - zamiast trójników które na reduktor idą.
Rurki LPG butla-parownik raczej w całości nie wyciągniesz (bez cięcia)
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-01-2008, 21:53   

Jak wspomniałem instalka jest II generacji. Chciałem jeszcze jakoś ją zidentyfikować, żeby przy sprzedaży mieć pewność co sprzedaję. (Instalka holenderska, ale głowy nie dam) Co do demontażu to nie pozostaje nic innego jak po nitkach.... Ale w sumie nic straconego, bo Colciak i tak niestety idzie na rozbiórkę.... :( Wkrótce wystawię odpowiednie ogłoszenie w dziale sprzedam, ale to za kilka dni. Póki co jak coś komuś trzeba to PW.

Dzięki Josie za pomoc!

P.S. Fotki jak będą niezbędne przy identyfikacji to na pewno się tu znajdą :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.