 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Demontaż instalacji LPG II gen - od strony technicznej |
Autor |
Wiadomość |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-12-2007, 10:56 Demontaż instalacji LPG II gen - od strony technicznej
|
|
|
Witam wszystkich, chcę zdemontować instalkę II gen. z colta c5x 90' 1,5 8v, z tego co wiem jest to instalacja holenderska i tu pojawia się moje pytanie: z czego składa się taka kompletna instalacja ? Instalka jest przeznaczona na sprzedaż i nie chciałbym niczego pominąć przy demontażu Bardzo cenne będą rady praktyczne dotyczące strony technicznej demontażu: na co zwrócić uwagę, na co uważać, od czego zacząć oraz jak dokładnie zidentyfikować instalkę
Co do identyfikacji, to mam możliwość zrobienia fotek i dziś wieczorem one się tu znajdą. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-12-2007, 13:08
|
|
|
Ważne czy instalacja jest I generacji (bez elektroniki) czy II gen (z elektroniką)
Demontaż można podzielić na części mechaniczną i elektryczną:
mechaniczna:
-butla
-parownik
-węże do ogrzewania parownika
-rurki do butli i z butli, wlew
-mikser przy przepustnicy
elektryczna - od komputera LPG (II gen) pajęczyna rozchodzi się w różne części auta:
-sonda lambda
-aparat zapłonowy
-wtryskiwacze
-zawory na reduktorze
-zawór na butli i przewód rezerwy
-potencjometr przepustnicy
-przełącznik w kabinie
-zasilanie
bez lutownicy się nie obejdzie
w przypadku Igen jest tylko aparat zapłonowy, przełącznik w kabinie, zasilanie, wtryski, zawory reduktora
Pamiętaj o zamknięciu zaworów na butli, wypaleniu LPG aż auto zgaśnie, potem odkręcasz przewody - na świerzym powietrzu.
Potrzebować będziesz łączniki do węży nagrzewnicy - zamiast trójników które na reduktor idą.
Rurki LPG butla-parownik raczej w całości nie wyciągniesz (bez cięcia) |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-01-2008, 21:53
|
|
|
Jak wspomniałem instalka jest II generacji. Chciałem jeszcze jakoś ją zidentyfikować, żeby przy sprzedaży mieć pewność co sprzedaję. (Instalka holenderska, ale głowy nie dam) Co do demontażu to nie pozostaje nic innego jak po nitkach.... Ale w sumie nic straconego, bo Colciak i tak niestety idzie na rozbiórkę.... Wkrótce wystawię odpowiednie ogłoszenie w dziale sprzedam, ale to za kilka dni. Póki co jak coś komuś trzeba to PW.
Dzięki Josie za pomoc!
P.S. Fotki jak będą niezbędne przy identyfikacji to na pewno się tu znajdą |
|
|
|
 |
|
|