Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Braki mocy i dość wysokie spalanie - 1,8 GDI
Autor Wiadomość
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2006, 18:18   

fular napisał/a:
W międzyczasie dolałem dwa razy środka do czyszczenia układu paliwowego
Co to było?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2006, 18:48   

Tak wysokie spalanie w GDI to zły znak...
Ciekawe czy któryś z tych "specyfików" nie zamulił/nie uszkodził końcówek wtrysków...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2006, 18:52   

Jedyny kto może sprawdzić wtrsyki w GDI to ASO. Niestety.
Proponuję wizytę w ASO.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2006, 19:15   

fular napisał/a:
może jeszcze raz podłączyć się do kompa i sprawdzić czy nie pojawiły się nowe błędy

Od tego powinieneś zacząć.

fular napisał/a:
A filtr paliwa może mieć wpływ na takie objawy
Jakby był zapchany to by raczej spalanie nie wzrosło do 15l/100km.

Może filtr powietrza masz zatkany?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2006, 19:16   

fular napisał/a:
Kontrolka zapaliła się podczas jazdy na wysokich obrotach, auto nagle straciło moc, jakby został odcięty dopływ paliwa.
ECU weszło w tryb awaryjny. I bardzo możliwe że nadal tak pracuje... Koniecznie sprawdź błędy.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2006, 19:18   

No to tak jak pisałem sprawdzić kody błędów. Aha - jeszcze jedna przyczyna jest możliwa - zatkany katalizator.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2006, 19:22   

Wiesz co? kasowanie błędów bez usuwania ich przyczyn doprowadzi do tego że znów sie pojawią.
Kolejność prac
1. Diagnoza poprzez podłączenie do komputera
2. Usunięcie usterek
3. kasowanie błędów

Katalizator jak Ci napisałem może dac zamulenie samochodu i wysokie spalanie.
Niech to tez sprawdzą.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2006, 19:27   

Najprościej ale i najmniej miarodajnie - niech ktoś przegazuje a Ty sprawdź czy mocno dmucha z wydechu
No i pod samochodem zobacz czy gdzieś bokiem spaliny nie uciekają
na kompie tez to powinno wyjść.
Twoja Cari z tego co pamiętam ma 2 sondy - jedną przed katem do kontroli spalania i drugą korekcyjną za katem. Jak ta druga nie ma prawie dostępu do spalin to podaje fałszywe dane do kompa a ten głupieje. Nie mówiąc o tym że zatkany wydech nie dodaje mocy silnikowi.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-10-2006, 17:45   

Ty lepiej bezsiarkowej mu daj bo ja jakoś niemam przekonania do v-powera skoro nawet Corsa mi na nim muliła - kiedyś daaawno temu na nim autko śmigało ale póxniej to paliwo się jakoś zepsuło i moja Corsa przestała je lubieć natomiast Araala zawsze dobrze przyswajała - później Araala przejęło BP tak więc i z BP 95 śmigała zawsze OK więc i teraz leje Cari także BP 95 lub Ultimate czasem Vervę 98 i nie widzę różnic między tymi paliwami jedynie że na 98 trochę mniej pali niż na 95.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-10-2006, 09:54   

Paliwa z Shell to syf - pisałem nie raz i zdania nie zmienię, bo mam porównanie z innymi stacjami. A jak zalać tyle do baku? - powiem tak, tankowałem ostatnio na Neste i zalałem 53 litry do baku 60 litrów (do obicia), ale wskaźnik nie doszedł tam, gdzie zwykle - wyliczyłem, że oszukali mnie na 7-8 litrów. Sytuacja podobna.
 
 
trolin
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2006, 14:34   

Pisalem Ci na priv ze mam podobne objawy. Pomimo ze komp w ASO nic nie pokazywał, czyszczenie przepustnicy tez nie pomoglo zaryzykowałem i wymienilem Lambde (NGK 220 pln) ... bo wszystko na to wskazywało, tzn objawy ... szalenstwa na wolnych obrotach, duszenie sie w czasie normalnej spokojnej jazdy, szarpanie ... i pomogło. Silnik pracuje stabilnie na wolnych, nie dusi sie w czasie jazdy, spalanie spadło do 6,5/100 (800km - trasa i miasto, jazda srednio spokojna). Widac uszkodzenia sondy nie zawsze wyjda na tescie w ASO :) ... powodzenia, ale jedynie pisze co było u mnie, nic nie sugeruje bo nie jestem mechanikiem :)
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 30-10-2006, 14:44   

Trolin napisz podaj numer katalogowy jaką sondę dałeś
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
trolin
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2006, 14:46   

Teraz juz Ci nie powiem ... zamowilem w sklepie, uniwersalna NGK pasujaca do Cari, czteroprzewodowa do podłączenia na złączki (bez wtyczki).
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-10-2006, 18:15   

POwtórze po raz jkolejny, w baku jest tylko siatka przed pompa, można podnieść tylną kanapę, wykładzinę i dobrać sie do pompy odkrcajac 3 wkrety i metalowapokrywkę , następnie odp[inajac przewody i wtyczke wyjac pompę i obejrzec jej stan. MOja po 127tyś i 20tyś na polskim zwykłym paliwie była w czyściutka w idelanym stanie. Filtr pakliwa jest gdzieś po drodze, prawdopodobnie pod skrzynka z bezpecznikami na dole pod filtrem weglowym.
A sprawdzałeś stan świec????
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 31-10-2006, 07:37   

O filtrze jest w FAQ bo sam zrobiłem opis tylko nie mam czasu wstawić zdjęć, wymieniałem filtr po 140tyś i nie był zły ale teraz mam nowy i wiem że pompa ma łatwiej.
Do tematu pompy trzeba chyba dodać że w GDI są dwie: w baku i w komorze silnika więc może ta przy silniku nie domaga.

Co do świec zauważyłem u siebie że do zewnętrznych świec częściej dochodzi jakaś wilgoć i może coś z nimi jest nie tak. U mnie środkowe były ideał ale zawnętrzne miały nalot rdzy na obudowie więc wyczyściłem dokładnie cewki świece, pozamieniałem cewki miejscami choć nie musiałem, było git i jest git. :lol:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.