 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] Odpalanie, silnik, obroty coś nie tak |
Autor |
Wiadomość |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 18-01-2008, 06:29 [Cari 1.9TD] Odpalanie, silnik, obroty coś nie tak
|
|
|
Witam!
Swego czasu miałem problem z odpalaniem i szarpaniem silnika jak było zimno (znaczy mrozik jak był), pomogła wymiana wszystkich świec żarowych. Ale pozostał jeszcze jeden problem:
po odpaleniu silnik pracuje w miarę równo, ale jego obroty są trochę, jak na mój gust, za niskie - w granicach 700. Po nagrzaniu silnika wzrastają do około 900. Próbowałem naciągać linkę od "ssania" ale wygląda na to, że albo robiłem to źle, albo to ssanie wogóle nie działa - naciągnięta lina po nagrzaniu silnika zostaje tak samo naciągnięta (a powinna zostać poluzowana), teraz jest lekko naciągnięta na zimnym silniku. Mało tego jak na zimnym silniku (odpalonym oczywiście) ręcznie przesunę dźwignię ssania obroty wzrastają bardzo nieznacznie, praktycznie niezauważalnie.
W związku z tym pytnia:
1. czy uszkodzony może być układ tego "ssania"? jest tam jakiś elektrozawór, ale nie znam jego funkcji - wygląda na to że ma on wytwarzać podciśnienie.
2. dlaczego po ręcznym podciągnięciu dźwigni ssania obroty nie wzrastają przynajmniej o 100...150 obrotów?
3. podobno w zaworze korekcji wtrysku jest jakaś iglica która lubi się zacinać, wyciągnąłem ten zawór ale oprócz siateczki na końcu nie namierzyłem żadnej iglicy, może ktoś opisać jak i gdzie ją znaleźć?
Pozdrawiam
Werwolf |
|
|
|
 |
jacekr2 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2008, 18:52
|
|
|
ja mam to samo od jakiegośc czasu, ale wsłanie mam wymieniac cos w pompie to dam znac czy pomogło. pozdr |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 18-01-2008, 21:02
|
|
|
Werwolf napisał/a: | Mało tego jak na zimnym silniku (odpalonym oczywiście) ręcznie przesunę dźwignię ssania obroty wzrastają bardzo nieznacznie, praktycznie niezauważalnie. |
Na obrotomierzu ciężko to wyczaić ale "na słuch" słychać że obroty wzrosły. Nie mogą też wzrosnąć dużo bo to nie benzyna.
Werwolf napisał/a: | 3. podobno w zaworze korekcji wtrysku jest jakaś iglica która lubi się zacinać, wyciągnąłem ten zawór ale oprócz siateczki na końcu nie namierzyłem żadnej iglicy, może ktoś opisać jak i gdzie ją znaleźć? |
Zgadza się jest tam siatka zabezpieczająca. Iglica jest pod nią i sam próbowałem to rozebrać kiedyś (nie udało mi się) a znajomy który regeneruje pompy wtryskowe ma specjalne urządzonko do tego a wygląda to tak że wkłada zawór do specjalnego roztworu i podłącza symulator który cały czas wysuwa i wsuwa tą iglicą dzieki czemu ona się czyści. Mojego nie uratował gdyż cewka wewnątrz się przepaliła a ta naprawa już była nieopłacalna lub niemożliwa. |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
|
|