Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A 1.3] Silnik gaśnie na wolnych dopóki się nie rozgrzeje
Autor Wiadomość
DaniOOO
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2007, 15:34   [C51A 1.3] Silnik gaśnie na wolnych dopóki się nie rozgrzeje

Siemano! Mam colta 1.3 4g14 12v z gaźnikiem, dręczy go (i za razem kurcze mnie :doubt: ) następująca usterka: na benzynie (bo auto jest również zagazowane) zapala dopiero za 3 razem (włącza się ssanie), ale gdy silnik zejdzie już ze ssania do normalnych obrotów gaśnie mi aż do momentu kiedy temp. silnika na zegarach dojdzie w okolice pierwszej kreski. Proszę o jakieś sensowne sugestie... :D
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-12-2007, 22:24   

Do sprawdzenia standardowo czujnik temperatury silnika. To podstawa.
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 08-12-2007, 11:10   

Pozwólcie że się podłącze pod temat . Często zalecacie sprawdzenie czujnika temperatury,ok. łatwo to sprawdzić kiedy z czujnika wychodzą dwa kable, ale w moim przypadku (silnik 4G13 12v 91.gaźnik) jest mały problem - przy termostacie jest czujnik , do niego są podłączone cztery przewody, chyba podciśnieniowe ?. Czy może być jeszcze jeden ?, jeżeli takowy występuje to gdzie ? bo dla mnie z tymi podciśnieniami to czarna magia . :evil:
 
 
adam-g
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2007, 18:45   

lipa40 napisał/a:
do niego są podłączone cztery przewody, chyba podciśnieniowe

czujnik temperatury ma dwa przewody elektryczne i z przewodami podciśnienia niewiele ma wspólnego
poszukaj właściwego czujnika (dla ułatwienia obok niego jest jeszcze jeden czujnik z jednym przewodem (elektrycznym))
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 08-12-2007, 20:05   

adam-g - dzięki za podpowiedź , znalazłem jeszcze jednego " łachudrę "! , siedzi sobie toto poziomo , pod tym z czterema przewodami. Niewiem tylko czy ma dwa czy jeden przewód ,widać nałożoną na niego czarną kostkę a nad nim , jest plątanina węży gumowych i różnych przewodów . Jutro jak będzie widno sprawdzę to dokładnie i odedzwe się . Narazie DZIĘKI .
 
 
DaniOOO
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2007, 23:27   

Ok, pytałem i nigdzie w Olsztynie takiego czujnika na stanie nie maja jedynie w JC mogą sprowadzić za jedyne 250zł... :shock: Wole w takim razie go sprawdzić, jak to zrobić?????
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 09-12-2007, 12:31   

Cześć wszystkim - przed chwilą udało mi się zdjąć tę kostke z czujnika i są dwa przewody , jutro poproszę kolegę w pracy żeby go pomierzył . Z tego co wiem to 3000 ohm przy zimnym - 300 ohm na gorącym silniku (gdzieś tak wyczytałem). Dzisiaj jeszcze spróbuję odpalić na zimnym silniku, z odłączonym czujnikiem dla sprawdzenia czy silnik będzie gasł, podobnie jak u DaniOOO . Wynik eksperymentu wkrótce .
 
 
adam-g
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2007, 13:11   

lipa40 napisał/a:
spróbuję odpalić na zimnym silniku, z odłączonym czujnikiem dla sprawdzenia czy silnik będzie gasł

niewiele ci to powie
lepiej zmierz miernikiem oporność czujnika albo miedzy styki zdjętego przewodu od czujnika wepnij rezystor (opornik) 3 kohm (3000 omów) powinien odpalić dobrze.
Na zimnym silniku.
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 09-12-2007, 15:40   

adam-g napisał/a:
niewiele ci to powie
Miałeś racje , nic mi to nie dało :oops: Poszedłem i odłączyłem czujnik , następnie tak jak zawsze wcisnąłem pedał gazu,raz do oporu,aby załączyć ssanie i uruchomiłem silnik , zaskoczył od razu ,( tak jak zawsze ) i chodził na wyższych obrotach aż się zagrzał, (nie czekałem aż załączy się wentylator) stuknąłem w pedał gazu i zszedł na normalne . Tak więc jestem madrzejszy o jeszcze jedno doświadczenie , ale jutro pomierzę jeszcze czujnik . Cóż , człowiek uczy się całe życie i ....................................... . Dzięki DaniOOO za możliwość podłączenia się do tematu . :wave:
 
 
DaniOOO
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2007, 17:23   

Nie ma za co:)Tez pomierze ten czujnik i przede wszystkim sprawdzę kable które idą do ECU czy przerwy aby jakiejś czasem nie mają. Rozebrałem też już ECU żeby sprawdzić czy kondensatory się nie wylały- jest czyściutko więc to pewnie będzie sprawka tego czujnika. Pozdro i do usłyszenia po pomiarach :D !
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 09-12-2007, 17:32   

Pozwolę sobie dalej obserwować temat. :glasses7: ŻYCZĘ POWODZENIA :wave:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-12-2007, 18:14   

DaniOOO napisał/a:
Rozebrałem też już ECU żeby sprawdzić czy kondensatory się nie wylały- jest czyściutko
Nieważne. Kondensatory musisz wymienić!
 
 
DaniOOO
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2007, 22:24   

Ok, ale w takim razie jak je mam wymienić???Tam wszystko jest zalutowane a ja raczej smykałki do rbótek elektrycznych nie mam :mrgreen:

[ Dodano: 09-12-2007, 22:55 ]
Jeszcze jedna sprawa!! czytałem posty innych posiadaczy c50 z 1.3 i gaźnikiem - mieli podobne objawy- tzn silnik gasl po zejsciu ze ssania dopoki sie nie zagrzal i jak wymienili sonde lambda bylo ok... Tyle ze ja tej sondy u siebie nigdzie nie widze a ECU jest....I co z tym fantem? :lol:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-12-2007, 23:32   

DaniOOO napisał/a:
Ok, ale w takim razie jak je mam wymienić???Tam wszystko jest zalutowane a ja raczej smykałki do rbótek elektrycznych nie mam
http://www.mitsubishi-gra...nsator%F3w++ecu i już wiesz :mrgreen:
DaniOOO napisał/a:
Tyle ze ja tej sondy u siebie nigdzie nie widze a ECU jest....
Sonda powinna być wkręcona w kolektor wydechowy z prawej strony. Ja w swoim Colcie C51A na gaźniku nie miałem ani sondy lambda ani ECU więc różne rzeczy są możliwe. Jak jej nie masz to jej nie wymienisz, choć to dziwne jeśli ECU jest :roll:
 
 
DaniOOO
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2007, 11:20   

No właśnie jest! Ale jest jeden szczegół wcześniej w moim aucie był silnik 1.6 turbo :biggrin: być może, że komputer został jeszcze od niego...Aha na załączonym silniku przy odłączaniu czujnika temp. silnika słychać pyknięcie, czyli sądze że musi on wysyłać sygnał do ECU, a jeśli wysyła to i ECU musi działać i sonda też powiina gdzieś być.... Inna sprawa że typek od którego kupowałem auto mówił że pozbawił je komputera, ale sądze że chodziło mu o coś innego - to był jakiś półprzytomny mechanik :|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.