[2,8 td]luzy w okolicach wału |
Autor |
Wiadomość |
barciuu
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 99 2,8
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 14-08-2009, 08:40 [2,8 td]luzy w okolicach wału
|
|
|
Witam Serdecznie.
Zauważyłem że w czasie jazdy przy prędkości 90-100 km/h - samochód zaczął wibrować.
Po przekroczeniu tych prędkości wibracje ustają.
Po przeglądnięciu większości postów tego forum (nieoceniona skarbnica informacji dla laika) postawiłem na krzyżak wału. Po wizycie u znajomego mechanika stwierdził że krzyżaki są ok ale jest luz na wyjściu wału tylniego ze skrzyni biegów.
W związku z powyższym proszę o odpowiedź.
Co należało by wymienić aby zlikwidować te luzy ?
Jakie części zakupić ?
Dodam że misiek to 2,8td long z '99.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
edoedo
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-09-2009, 21:38
|
|
|
I co wymienic bo nie widze odp a mój tez wibruje ale od 60 km/h |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23-09-2009, 14:44
|
|
|
Troszkę z tego tematu poruszałem w tym poscie
Może być tak, że to będą luzy na wieloklinie albo na tulei teflonowej (chyba teflonowej, nigdy do niej nie dotarłem) a wtedy to już droższa zabawa. Na Twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze wyważenie wału. Najlepiej pogadaj ze Zbyszekm2, może Ci coś doradzi, tym bardziej, że jesteście z tych samych okolic. Tak a`propos krzyżaków, to ja wymieniłem je na wszelki wypadek zaraz po zakupie (GMB, koszt 45PLN/szt w pierwszej lepszej hurtowni moto) a na pewno warto je nasmarować. |
|
|
|
 |
barciuu
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 99 2,8
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 23-09-2009, 20:03
|
|
|
Witajcie.
U mnie luz jest niewielki.
Zbyszekm2 poznał już moje autko. Stwierdził, że mam zacząc od wyważenia kół.
Koła wyważone i zauważyłem znaczną poprawe. Wyczuwam lekie drżenie ale znacznie mniejsze. Znajomy miszczu od opon twierdzi że to raczej wina opon . Jeżdże na AT.
Narazie czekam z tematem, bo przestało mi to dokuczać. |
|
|
|
 |
edoedo
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-10-2009, 19:38
|
|
|
Wymieniłem Panowie krzyżaki na obu wałach i jest dobrze, jeden ( tylnego wału ) był w tragicznym stanie. Jako ciekawostkę podam że w katalogach w sklepach w małym miasteczku nie mieli takiego wymiaru jaki był na tylnym wale, na przedni wał idzie troche mniejszy krzyżak a na tylny większy i dopasowałem od Żuka |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 18-10-2009, 20:14
|
|
|
Jeśli wymieniać krzyżaki to na porządne, np. GMB, bo takie od Żuka polskiej produkcji to szybko siadają (w służbowych Honkerach padają non stop) |
|
|
|
 |
|