 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Custom Aluminum Crank Pulley |
Autor |
Wiadomość |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 16-07-2009, 00:51 Custom Aluminum Crank Pulley
|
|
|
Wpadlo mi ostatnio w oczy cos takiego:
http://3sx.com/store/come...p?idProduct=916
Oczywiscie nie chce tego kupowac, tylko dorobic z aluminium lotniczego, wyczytalem gdzies na forum 3si, ze to pozwala poprawic osiagi poprzez "odchudzenie" mechanizmu (jedna z kilku modyfikacji polecanych do SL). Kolko to nie posiada wewnatrz takiej gumy, ktora ma kolko seryjne i pare osob sugerowalo, ze moze ono przenosic wibracje z walu. Opisane jest to pokrótce tutaj:
http://3sx.com/store/come...idProduct=24704
Cytat: | These are the stock crank pulley ("harmonic dampener"). The stock pulley is actually referred to as a harmonic dampener because it has a rubber band bewteen the inner part and outer part to help isolate the pulses of the crank from the attached accessories |
Co o tym sadzicie, czy efekt moze byc odczuwalny? Czy moze to wplywac na szybsze zuzycie np. poduszek silnika itp.? |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 16-07-2009, 08:47
|
|
|
Witam, po takim zabiegu przybędzie ci może ok. 1km, na pewno tego nie poczujesz szkoda kasy i czasu, trochę lepiej wypada lekkie koło zamachowe ale też szału nie ma |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 16-07-2009, 11:51
|
|
|
Generalnie nie będzie mnie to kosztować fortuny, więc czemu nie.. Koło zamachowe nie wiem, czy będę w stanie dorobić póki co. Jak pytałem o to, czy efekt może być odczuwalny, to chodziło mi o to, czy te wibracje mogą być odczuwalne w czasie jazdy lub szkodliwe dla elementów silnika, źle się wyraziłem trochę.. |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 16-07-2009, 13:07
|
|
|
Koła zamachowego niech ci lepiej nie dorabiają heheheh. Nawet jak się podejmą to odradzam, jak pęknie taka samoróbka to będziesz miał niezły bajzel. A wracając do tematu kółka pasowego możesz założyć je jako element dekoracyjny choć z drugiej strony to wcale go nie będzie widać, wiele aut ma koła pasowe bez tłumika drgań i nic złego się nie dzieje więc możesz pokombinować. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-07-2009, 13:28
|
|
|
Jedną z podstawowych modyfikacji silnika powinno być zmniejszenie ciężaru mas wirujących - niestety ale napędzenie każdego kółka, itd odbywa się przez silnik czyli zjada jego moc.
Co do tłumika drgań skrętnych odpowiem Ci na przykładzie Pugeota i silników HDI. Owszem był, owszem urywały się te kółka, owszem fabryka wypuściła lite i nic nie zmieniła przy okresach międzyprzeglądowych. Z racji tego, że sinik benzynowy kreci się wyżej zmieniałbym częściej pasek rozrządu i tyle.
Pozdrawiam |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 16-07-2009, 22:20
|
|
|
No to moze ja sie wypowiem ,bo akurat takie kolo pasowe mam zamontowane w swoim bolidzie.
Zamontowalem je bo mi stare sie obkroilo w miejscu gdzie jest ta guma.
Kupilem je na ebayu zo okolo 30 funtow. Jest wykonane z jakiegos utwardzanego aluminium.Jezdze juz na nim okolo 8 miesiecy i jest wszystko ok.Nie ma zadnych drgan czy wibracji,jest po prostu normalnie.
Czy cos daje?!?
Raczej tak,poniewaz w momencie pierwszego odpalenia po zmianie odczulem znaczne szybsze wkrecanie nie silnika na postoju.W czasie jazdy ciezko odczuc taki minimalny przyrost,ale na postoju wyraznie odczuwalny.Poza tym takie kolo aluminiowe jest okolo 4-5 razy lzejsze tak wiec musi wplynac pozytywnie.
Ale jest tez minus.Nie wiem moze to wina mojego bolida.Od czasu jak je zamontowalem to slysze jakies trzeszczenie paska(pasek oczywiscie byl tez nowy),uciagalem kilka razy i bez efektu,wkoncu kupilem jeszcze jeden nowy pasek i teraz jak jest zimny to lubi piszczec.
Ale sadze ze to jest wina badziewnych paskow w sklepach i nie radza one sobie z aluminiowym kolem.Dodam ze jest to pasek napedzajacy alternator i klime i nie ma znaczenia czy cos jest wlaczone czy nie.Ale jak sie rozgrzeje to jest git. |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
Bogdan9999
Forumowicz
Auto: Probe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 40 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 17-07-2009, 00:31
|
|
|
Takie zdjęcie masy nic wielkiego nie odczujesz ale zawsze idzie to na + dla sportowej jazdy Ja w swoim autku odchudziłem koło zamachowe i wyważyłem z 12.5 kg na 6.5 kg to jest odczuwalne jak nie wiem co Wkręca sie masakrycznie ale są też minusy ale to zwracał bym na nie uwagę jak bym miał hmm z 50-60 lat |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 17-07-2009, 01:47
|
|
|
witam , ja czytalem rozne opinie na temat kola zamochowego i ogolnie masy rotacyjnej.. otoz.. ludzi do dragu polecjaa wlasnie ori kolo zamachowe od mitsu.. dlatego ze kumulacja energi silnika to wlasnie kolo zamachowe i jego predkos...oraz masa.. ludzie odczuwali znaczny spadek oborotow pomiedzy zmianami biegow.. - mniejsza masa - mniejsze obory , mniejesze doladowanien a kolejnym biegu.. ale z drugiej strony obserwuje sie szybsze wrecanie na obroty- bo mniejsza masa...
ma to swoje zalety i wady napewno.. ale czy az tak pozytywnie to wplywa na prace silnika..
. ?uklad korbowo tlokowy jest wywazony w seryjnmy aucie a tu nagle wprowadzamy zmiane w postaci mniejszej masy na kole zamochowym . wiem lubie jezdza ,jednie polecaja inni nie.. prawda pewnie i tak ejst po srodku. ja zdecydowalem sie tego nie zmieniac. |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
Bogdan9999
Forumowicz
Auto: Probe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 40 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 17-07-2009, 17:01
|
|
|
Przy ostrym spidzie silnik nie zdąży spaść z obrotów jak zmieniasz biegi i to sprzęgło go wyhamowuje jak je puszczasz. Jedyny mankament jaki mi troszkę przeszkadza to zmiana biegów z 1 na 2 i z 2na 3 musi być wtedy więcej niż 3000 obrotów bo po zmianie lubi szarpać ale to nie wiem czy nie jest przypadkiem spowodowane dwu krotnie mocniejszym dociskiem bo lubi piszczeć po zmianie biegów tych co podałem |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 17-07-2009, 17:33
|
|
|
hehe daleko mi do eksperta...jedynie moge sobie tylko wyobrazic fizyzcnie co sie dzieje z autem z lekkim kolem zamochowym oraz z oryginalnym. ...jedno jest pewne , opinie nie sa jednoznaczne. moze kiedys zdecyduje sie zalozyc lekkie kolo. ...
tylko niesetty aktualnych zabawek nei ma kiedy zamontowac ,ale moze juz za pare dni...:) wszystko bedze poskaldane do kupy:) |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 17-07-2009, 17:54
|
|
|
Powiem tak - będę rozgrzebywał silnik teraz, więc przy okazji, skoro i tak nie będzie na chodzie, mam zamiar dorobić to kółko, bo muszę zdjąć na wzór. Nie wiem, jaki to będzie koszt, ale liczę na to, że zmieszczę się w 50 - 100 złotych. Jeżeli ktoś ma ochotę na takie kółko, to zapraszam na PW, jak sam dorobię, to, jeżeli będzie, warto będę mógł zorganizować też dla innych. Pzdr i dzięki za opinie |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 17-07-2009, 21:29
|
|
|
Jeśli okazało by się tak tanio jak mówisz to by się opłacało, ale raczej wątpię żeby komuś się chciało robić tyle roboty za te pieniądze. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
Bogdan9999
Forumowicz
Auto: Probe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 40 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 18-07-2009, 01:39
|
|
|
Ciekawe wypowiedzi piszą w tych linkach co prawda silnik pracuje dość nie równo na wolnych ale z tym powiedzeniem że nie da sie jeździć na co dzień to oni nie wiedzą co piszą najpierw radził bym zrobić cos takiego i sie przejechać a potem pisać. |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 18-07-2009, 19:39
|
|
|
Bogdan9999 napisał/a: | Ciekawe wypowiedzi piszą w tych linkach co prawda silnik pracuje dość nie równo na wolnych ale z tym powiedzeniem że nie da sie jeździć na co dzień to oni nie wiedzą co piszą najpierw radził bym zrobić cos takiego i sie przejechać a potem pisać. |
No nie no dla mnie to juz jest jakas totalna bzdura, jak to nie mozna jezdzic, po odchudzeniu kola pasowego? Chcialbym, zeby tak bylo, naprawde A co do ceny, to po prostu taka bedzie, jak ktos dorabia na codzien elementy z aluminium na wzor, to raczej sobie nie liczy za to jakichs kosmicznych cen... |
|
|
|
 |
|
|