 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 07-04-2006, 13:53 |
SRS, AIRBAG - gdzie wtyki polaczeniowe, jak spr. bez ASO? |
Autor |
Wiadomość |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 06-04-2006, 21:48 SRS, AIRBAG - gdzie wtyki polaczeniowe, jak spr. bez ASO?
|
|
|
Witam wszystkich MitsuManiaków,
dołączyłem do Waszego grona na dniach, ponieważ nabyłem Carisme 1.8GDI LX.
Niestety, zauważylem iż kokpit jej był rozbierany , nie ma radia i tak właśnie mi sie zdaje, że Nasi spece przed sprzedażą odpowiednio "odchudzili" samochod.
Głownie chodzi mi o sprawdzenie AIRBAG'ow, bo wszystko fajnie, pisze na kierownicy i na desce przed pasażerem, oraz na bokach przednich foteli że są, ale nie swieci sie wogule kontrolka SRS. Dodatkowo dzisiaj zauważylem, iż pod fotelami przednimi wiszą sobie luźno wtyczki (najprawdopodobniej od AIRBAGow) no ale nie znalazlem pod tymi fotelami gniazda do tychze wtykow. Obawiam się że autko moglo zostac rozkradzione z ukladow sterujacych czy cos, chociaz w kanale miedzy fotelami obok ręcznego hamulca, jest jakis uklad i pisze AIRBAG controll cos tam, z podlaczona duza wtyka pomaranczowego koloru, a obok tego dyndaja 2 wtyki z napisami LH i RH, i sie wkurzam bo im glebiej zagladam to maleje uciecha z zakupu autka.
Moze ktos mialby zdjecia z serwisowki , z opisanymi miejscami gdzie sa wtyki od Airbagow wszystkich, bylbym wdzieczny za pomoc.
Pozdrawiam i czekam na info
Woxy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-04-2006, 21:52
|
|
|
To pod fotelami to może być jeszcze instalacja do podgrzewania foteli i dlatego nie jest podłączona.
A ostatnio "naprawiłem" SRS w Galancie EA5 - uzupełniłem bezpieczniki od awaryjnych i kontrolka przestała się świecić (tzn. świeci przed uruchomieniem silnika - tak jak należy). Oczywiście zupełny przypadek, bo tak naprawdę, to nie wiem, co zrobiłem. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-04-2006, 22:38
|
|
|
Woxy generalnie bez specjalistycznego serwisiwego softu niewiele zdziałasz...
Zarówno sprawdzenie układu SRS pod kątem błędów jak i ich wykasowanie wymaga softu który podpina się pod gnizdo diagnostyczne na wprost prawego kolana kierowcy (pod kierownicą)
Mówisz, ze nie świeci Ci się kontrolka SRS, ja bym zaczął od tego.
Co do upewnienia się, że masz poduszki przednie(kierowca/pasażer) bez zaglądania do serwisu, to wyłacz kompletnie stacyjkę, wywal kluczyk ze stacyjki, odłącz "-" od akumlatorai odczekaj conajmniej minutę aby układ sobie odpoczął. wtedy możesz sobiespokojnie pozaglądać i poodchylać co by dopatrzyć się, czy sa tylko zaślepki, czy nie.
potem przy pustym samochodzie podłącz "-" do akumlatora i wtedy zobacz, czy SRS się świeci czy nie...
generalnie nie polecam też odkręcania róznch śrubek przy airbagach, bo tam wszystko ma swoje fabryczne siły dokręcenia
mimo wszystko zerknij najpierw czy wogóle kontrolka działa, a majstrowanie przy poduchach to tylko na własną odpowiedzialność
P.S. to co znalazłeś w tunelu środkowym to sterownik poduszek
dyndające wtyki LH i RHto wtyki do których powinno podłaczyć się regulatory podgrzewania foteli (fabrycznie mało kto to ma, a Ty zapewne masz zaślepki przed schowkiem )
kable pod fotelami to tak jak Krzyżak napisał na 99% instalacja od podgrzewania |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
Ostatnio zmieniony przez Chooper 06-04-2006, 22:42, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 06-04-2006, 23:46
|
|
|
jedna mala sprawa, skoro kontrolka od srsu sie nie swieci to bym zaczal od zegarow, ich odkrecenie to 5 srub a wtedy sie okaze czy kontrolka spalona czy wykrecona |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-04-2006, 06:44
|
|
|
Matejko napisał/a: | jedna mala sprawa, skoro kontrolka od srsu sie nie swieci to bym zaczal od zegarow, ich odkrecenie to 5 srub a wtedy sie okaze czy kontrolka spalona czy wykrecona |
no to też napisałem, żeby zacząć od kontrolki |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-04-2006, 08:19
|
|
|
Wszystkie kostki i przewody SRS sa zolte i w zoltych oslonach. Jezeli cos zoltego wisi to zaden soft nie pomoze, a soft oszukac moze uczen podstawowki z lutownica w reku..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 07-04-2006, 08:46
|
|
|
Witam ponownie, odpowiem idąc od dolnych wypowiedzi:
1. Widać pod fotelami żółte kable, natomiast nie ma żółtej wtyczki. Chowają sie one pod wykladziną w stronę kokpitu, a drugi koniec w górę foteli przednich. Te wtyki co znalazłem wiszące, są czarno niebieskie, z czarna osłoną kabli.
2. Odkręciłem obudowę od zegarów (2 śruby) i zegary, (3 sruby) ale teraz nie wiem co dalej aby dostac sie do żarówek?? Nie chce czegos połamać, a same zegary nie chcą sie wyjąć bo zapewne jakies kable je trzymają.
3. Odłączyłęm "-" z akumulatora na ponad minutę, niestety po podłączeniu SRS nie zaświecił się.
Także w tej chwili potrzebowałbym namiarów na dostanie sie do żarówek w zegarach.
Wielkie dzieki za szybką pomoc i czekam na jeszcze
Pozdrawiam
Woxy |
Ostatnio zmieniony przez woxy 07-04-2006, 08:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 07-04-2006, 09:03
|
|
|
jak odkreciles zegary te 3 sruby(2 na dole jedna na gorze) to lapiesz za zegary i ciagniesz do siebie, nic ich nie trzyma tylko zatrzaski od linki predkosciomierza i kostki od kabli ktore same sie wypna przy wyciaganiu, opusc kierownice w dol bedzie ci je latwiej wyjac |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
Ostatnio zmieniony przez Matejko 07-04-2006, 09:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2006, 09:49
|
|
|
a nie lepiej pojechac do aso i podlaczyc sie pod kompa zeby sprawdzic czy wszystkie srs i sterowniki sa sprawne? zamiast rozbierac samochod.
u mnie w audi kontrolka srs byla przez poprzedniego wlasciciela zamalowana markerem aby mogl przejsc przeglad techniczny w belgii, okazalo sie ze kostka od napinacza pasow z tylu byla wypieta ale dla poprzedniego wlasciciela niechcialo sie tego sprawdzic bo byl straszna sknera.
ja bym zacza od podpiecia sie pod kompa. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-04-2006, 09:51
|
|
|
a żarówki z tyłu to łatwo wyjąć, jak już wyszarpiesz liczniki - sam się zorientujesz, jak je wyciągnąć |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 07-04-2006, 10:52
|
|
|
hmm a tak wlasciwie to jak to jest, skoro wstawiam jakistam opornik zamiast poduszek zeby oszukac kompa w aucie to czy kompa z ASO tez przypadkiem sie nie oszuka?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-04-2006, 11:05
|
|
|
Matejko - nie pisz az tak otwartym textem co trzeba zrobic, zeby zamarkowac gotowosc poduszki do strzalu...... oczywiscie, ze ASO wykryje poduszki w super stanie..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 07-04-2006, 12:58
|
|
|
Bartek napisał/a: | Matejko - nie pisz az tak otwartym textem co trzeba zrobic, zeby zamarkowac gotowosc poduszki do strzalu...... oczywiscie, ze ASO wykryje poduszki w super stanie..... |
ale Bartku ten kto wie co zrobic, wie co, gdzie i o jakiej opornosci wstawic, a taki laik jak ja wie ze trzeba wstawic cos w rodzaju opornika czy tam rezystora gdziestam i efekt jest taki jakby byla poduszka |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2006, 13:06
|
|
|
W linku który dałem jest to tak zrobione - w tym co zaproponowałes tak nie będzie. Tyle że komp nie będzie wyświetlał błędu bo wykryje opór poduszki natomiast - cholera za dużo gadam |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|
|