[C52A 1.5] problem z silniczkiem krokowym |
Autor |
Wiadomość |
cinus123 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2007, 12:26 [C52A 1.5] problem z silniczkiem krokowym
|
|
|
witam wszystkich
mam pytanie odnośnie regulacji silniczka krokowego może ktoś mi pomoże.
moje pytanie brzmi czy to jest normalne gdy np jadę sobie dojeżdżam do świateł wciskam wcześniej sprzegło a colcik wtedy trzyma 1000 obr/min dopiero jak sie zatrzymam minie z 3 sekundy obroty spadają do 600-700 i wtedy jest ok .
poadźcie proszę bo nie wiem o co mu chodzi -już wszystko próbowałem -regulowałem krokowy czyściłem przepustnićę i po tym tak się zachowuje -czy to jest normalne?
mój drugi problem jest taki że jak jest zimny to go coś trzyma dopiero przy 3500obr/min odzyskuje moc ,jak się zagrzeje jest wszystko ok -aha zaczął więcej palić tak gdzieś o litr pomóżcie please bo zaczyna mnie colcik powoli denerwować
[ Dodano: 23-08-2007, 12:30 ]
moje spalanie to gdzieś 8-9 litrów przy normalnej jeżdzie do 4 tys obr/min pozdrawiam wszystkich |
Ostatnio zmieniony przez josie 18-09-2007, 10:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 23-08-2007, 12:34
|
|
|
Na temat silniczka krokowego to Bartek będzie wiedział, nawet chyba zajmuje się regeneracją. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-08-2007, 16:21
|
|
|
cinus123 napisał/a: | jadę sobie dojeżdżam do świateł wciskam wcześniej sprzegło a colcik wtedy trzyma 1000 obr/min dopiero jak sie zatrzymam minie z 3 sekundy obroty spadają do 600-700 i wtedy jest ok . | To jest wzorowe zachowanie. cinus123 napisał/a: | jak jest zimny to go coś trzyma dopiero przy 3500obr/min odzyskuje moc ,jak się zagrzeje jest wszystko ok -aha zaczął więcej palić tak gdzieś o litr | Po pierwsze wymiana filtra powietrza. Warto zwrócić uwagę na świece i kable WN. |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2007, 21:40
|
|
|
cinus123 napisał/a: | colcik wtedy trzyma 1000 obr/min dopiero jak sie zatrzymam minie z 3 sekundy obroty spadają do 600-700 i wtedy jest ok . |
To na 100% prawidłowe zachowanie.
Chroni silnik przed nadmiernym spadkiem obrotów i utraty cisnienia we wspomaganiu kierownicy. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-08-2007, 21:49
|
|
|
Anazar napisał/a: | Chroni silnik przed nadmiernym spadkiem obrotów i utraty cisnienia we wspomaganiu kierownicy. |
Bardziej przed utratą wspomagania hamulców. Auta bez wsp. kier. też tak mają. |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2007, 22:01
|
|
|
josie napisał/a: | Anazar napisał/a: | Chroni silnik przed nadmiernym spadkiem obrotów i utraty cisnienia we wspomaganiu kierownicy. |
Bardziej przed utratą wspomagania hamulców. Auta bez wsp. kier. też tak mają. |
byłem blisko dzieki że mnie poprawiłeś |
|
|
|
 |
cinus123 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 13:17
|
|
|
dzęki wszystkim za informację jutro wymieniam filtr ikable zobaczymy może mu przejdzie |
|
|
|
 |
czupurek [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2008, 21:35
|
|
|
Czy to normalne gdy odpalam colcika wchodzi on na 2500 obr/min(za kazdym razem)(na zimnym jest ok1400obr/min) lub jest w ruchu nawet minimalnym to obroty jada na 2000obr/min i tak trzyma az sie nie zatrzymam, mija 3-5 sekund obroty spadają do 600-700 i wtedy jest ok .
Z tego co wyczytalem to na zimnym powinno byc ok 1200obr/min, a po odpaleniu ok 2000obr/min
Kazde zmniejszenie obrotow(regulacja ponizej 1000obr/min) objawia sie tym,ze obroty sa na poziomie 200-300obr/min (trzesie calym samochodem na biegu jalowym)
poradzcie prosze bo nie wiem co robic dalej -już wszystko próbowałem -regulowałem krokowy, czysciłem przepustnicę, |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2008, 23:42
|
|
|
czupurek napisał/a: | lub jest w ruchu nawet minimalnym to obroty jada na 2000obr/min |
... na rozgrzanym to troszke za dużo.
czupurek napisał/a: | i tak trzyma az sie nie zatrzymam, mija 3-5 sekund obroty spadają do 600-700 i wtedy jest ok . |
... tak powinien reagować. Czyli obroty nie wymagaą regulacji.
Ciężko stwiedzić, ale może THROTTLE POSITION SENSOR wymaga regulacji. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-01-2008, 17:10
|
|
|
czupurek, cinus123, -sprawdz ustawienie zaplonu na zmasowionym ECU przy uzyciu lampy.
Wartosc konta wyprzedzenia zaplonu ma duze znaczenie /zazwyczaj 5 stopni/ |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
czupurek [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2008, 18:42 [C52A 1.5]
|
|
|
dzieki bardzo za info; poszukiwania w toku...
[ Dodano: 10-04-2008, 12:02 ]
Problemow cd-nastapil, wiec tak po ustawieniu wg. instrukcji,przed podlaczeniem silniczka jest ok[1000obr/min] (cokolwiek mniej tzn.750-850obr/min jest jeszcze gorzej),
a po podlaczeniu silniczka obroty i tak jada na 200-300obr/min , wyglada to tak jakby caly czas pamietal jakies ustawienia(komputer resetowany),
moze ktos podpowie dlaczego przy regulacji niby jest wszystko wporzadku, a po podlaczeniu silniczka i tak sa za male (moze trzeba ustawic silniczek -byl czyszczony),
drugi problem z tym zwiazany to to ze, w ruchu obroty sa 2000obr/min,a przy odpalaniu zimnego jada na 2500obr/min i przy kazdym ruchu kierownica lub toczeniu sie,----
----to juz udalo sie wyeliminowac 2000obr/min przy odpalaniu ,a ok 1300obr/min przy ruchu - a reszta bez zmian.
PS. zaczynam juz tracic nerwy na ten samoczodzik chociaz mam go juz 7 latek |
|
|
|
 |
|