Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
24-04-2007, 01:02
[CJ1A 1.3] Trzesie silnikiem
Autor Wiadomość
cimon102
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2006, 18:37   [CJ1A 1.3] Trzesie silnikiem

Zauwazylem, ze ostatnio jak gasze autko to pare razy mocno wstrzasa motorkiem :? .NIe jest tak za kazdym razem, ale dzieje sie to coraz czesciej i chyba coraz mocniej :cry: .Gdy przekrecam kluczyk by zgasic silnik telepie go tak z pol sekundy. Moze to poduszki?Zaznacze ze przy zapalaniu jest ok i podczas jazdy tez.
Dodam ze model CJO silnik 4g13
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 24-04-2007, 01:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2006, 19:58   

Obstawiam elektrykę. Zrób porządek z kopułką, palcem i świecami, a bedzie cacy ;) Albo przyjedź w końcu do nas - w tri miga się uwiniemy z tym :mrgreen:
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-03-2006, 20:59   

cimon102 - a to przypadkiem nie jest tzw samozapłon - tzn ty go gasisz a on jeszcze by popyrkał :) Jak tak to nagar na świecach, niewyregulowany zapłon, niewyregulowane zawory, niewyregugowane LPG (jeśli posiadasz).
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 13-03-2006, 22:06   

Słuchać JOSIE - w zimie w tramkach chodzić nie będziecie...

1. zapłon - wyprzedzenie
2. swiece i nagary = zużycie oleju
3. bardzo niedobre "chrzszczone" paliwo....
4. posprawdzać kostki kosteczki przy aparacie i przepustnicy..


Pozdrawiam[/b]
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2006, 22:49   

ROMEL napisał/a:
2. swiece i nagary = zużycie oleju

Mógłbyś nieco przybliżyć temat? Czy nagar na świecach oznacza branie oleju przez silnik? Jeśli tak, to którędy najczęściej? uszczelnaicze zaworowe, pierścienie...?
 
 
cimon102
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2006, 07:00   

Witam, dziekuje za zainteresowanie sie moim tematem.Wydaje mi sie ze u mnie wystepuje cos takiego jak to napisal josie- samozaplon.W tygodniu pojade do aso by sprawdzili mi zaplon,zawory - fakt dawno nie ustawialem, moja wina. Mam LPG-byc moze i tu trza wyregulowac bo niedawno mialem regenerowany parownik i czyszczony caly uklad, po tym jak zona :) zatankowala chrzczone LPG(wiecej wody niz gazu!!)
Nie rozumiem tylko o tym nagarze na swiecach.Swieczki wymieniam srednio co 10-15tys km, i jeszcze im nie czas.Kable mam dosc nowe.Oleju nie bierze!!
Pozdrawiam
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 14-03-2006, 07:53   

Cimon_102 -
Dlatego też pisałem że Josie dobrze prawi...

Jeżeli masz za duże ilości nagaru w komorze spalania - a świeca jest również w komorze spalania to istnieje prawdopodobieństwo, że (a w Twoim przypadku jak masz LPG to tym bardziej) tem nagar po zgaszeniu silnika jeszcze sie żaży i podpala resztki mieszanki...
Takie sprawy objawiaja sie przy normalnej pracy tendencja do spalania stukowego itd...
Wyprzedzenie zapłonu + nagary = PROBLEMY...

Jeszcze dla wytłumaczenia...
każda świeca po przejechaniu iles tam powinna byc pokryta cieniutka warstwą nalotu koloru szaro-brunatny - nie za ciemny nie za jasny....
Jeżeli jest bardzo jasny to znaczy ze mamy skład mieszanki bardzo niski...
Jezeli jest ciemny to znaczy że za tłusta jest nasza mieszanka...
A do tego jeżeli dojdzie jeszcze zgorzel na elektrodach - dosyc niepokojące ilości tzn - że mamy do czynienia z paleniem oleju... czy to z zaworów czy to z pierścionków...
Taka niepisana reguła że przy problemie zyżycia oleju zaczynamy od wymiany uszczelniaczy zaworowych...(zużycie może byc nawet około 2l / 10kkm) - jeżeli to nie pomaga dopiero bierzemy sie za rozbranie silnika i oglądamy gładzie cylindrowe, tłoczki no i oczywiście pierścionki - mierzymy na zamkach...


Pozdrówka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-03-2006, 08:43   

Znajoma z firmy, jak do Tico zatankowała VPower 99+ to też go nie mogła zgasić - pracował nawet po wyjęciu kluczyka. To był przypadek, ale padł jej przekaźnik główny i nie wyłączał zapłonu po wyjęciu kluczyka. Bidula się głowiła co zrobić, więc przyszła do nas i mówi, że auto jej chodzi, ale na szczęście je zamknęła. Więc zapiąłm 4-kę, ręczny, hamulec i sprzęgło puściłem. Zgasł :)
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 14-03-2006, 21:51   

Krzyżak - zabiłeś silnik...
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-03-2006, 09:45   

tomusn napisał/a:
Krzyżak - zabiłeś silnik...

Zabiłem go, ale potem ożył :)
A tak po czasie, to sobie pomyślałem, że bardziej silnikotarne (od humanitarne dla człowieka) byłoby wyjęcie bezpiecznika MPI czy coś w tym stylu - jeśli tylko tico ma wtrysk.
 
 
JACA_1978 
Forumowicz


Auto: gal GLXi wagon 2.0 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 1045
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16-03-2006, 16:10   

u mnie telepie silnikiem ale jak schodzi z obrotow :) albo silnik krokowy albo jeszcze regulacja zaworow tak mi sie wydaje
_________________
JACA_1978
dwa blekitne :) diamenty
Colt 1.3 95r.
Lancer 1.3 GLX 98r.
Galant 2.0 GLXi wagon 99r.
Premacy 2.0 citd 101 KM 03r.
Bydgoszcz
marcin [']
[edit]
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2006, 16:23   

JACA_1978 napisał/a:
albo silnik krokowy albo jeszcze regulacja zaworow tak mi sie wydaje

... jeszcze może być brudna przepustnica, filtry i elektryka (świece, kable, palec, kopułka)...
 
 
JACA_1978 
Forumowicz


Auto: gal GLXi wagon 2.0 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 1045
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16-03-2006, 18:06   

no wiesz nowe kable swiece kopulka i palec no moze przepustnica i zawilgocenie kopulki to sie zgodze bo latem tak nie wariuje jak zima :)
_________________
JACA_1978
dwa blekitne :) diamenty
Colt 1.3 95r.
Lancer 1.3 GLX 98r.
Galant 2.0 GLXi wagon 99r.
Premacy 2.0 citd 101 KM 03r.
Bydgoszcz
marcin [']
[edit]
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-03-2006, 00:12   

JACA_1978 napisał/a:
no wiesz nowe kable swiece kopulka i palec no moze przepustnica i zawilgocenie kopulki to sie zgodze bo latem tak nie wariuje jak zima :)


Jakie kable i jaka kopułka? jeżeli wilgotnieją to do kibla, lepsze stare oryginały niż nowe badziewie. :wink:
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.