Przesunięty przez: Hubeeert 24-04-2007, 01:02 |
[CJ1A 1.3] Trzesie silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2006, 18:37 [CJ1A 1.3] Trzesie silnikiem
|
|
|
Zauwazylem, ze ostatnio jak gasze autko to pare razy mocno wstrzasa motorkiem .NIe jest tak za kazdym razem, ale dzieje sie to coraz czesciej i chyba coraz mocniej .Gdy przekrecam kluczyk by zgasic silnik telepie go tak z pol sekundy. Moze to poduszki?Zaznacze ze przy zapalaniu jest ok i podczas jazdy tez.
Dodam ze model CJO silnik 4g13
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 24-04-2007, 01:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2006, 19:58
|
|
|
Obstawiam elektrykę. Zrób porządek z kopułką, palcem i świecami, a bedzie cacy Albo przyjedź w końcu do nas - w tri miga się uwiniemy z tym |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-03-2006, 20:59
|
|
|
cimon102 - a to przypadkiem nie jest tzw samozapłon - tzn ty go gasisz a on jeszcze by popyrkał Jak tak to nagar na świecach, niewyregulowany zapłon, niewyregulowane zawory, niewyregugowane LPG (jeśli posiadasz). |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 13-03-2006, 22:06
|
|
|
Słuchać JOSIE - w zimie w tramkach chodzić nie będziecie...
1. zapłon - wyprzedzenie
2. swiece i nagary = zużycie oleju
3. bardzo niedobre "chrzszczone" paliwo....
4. posprawdzać kostki kosteczki przy aparacie i przepustnicy..
Pozdrawiam[/b] |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2006, 22:49
|
|
|
ROMEL napisał/a: | 2. swiece i nagary = zużycie oleju |
Mógłbyś nieco przybliżyć temat? Czy nagar na świecach oznacza branie oleju przez silnik? Jeśli tak, to którędy najczęściej? uszczelnaicze zaworowe, pierścienie...? |
|
|
|
 |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-03-2006, 07:00
|
|
|
Witam, dziekuje za zainteresowanie sie moim tematem.Wydaje mi sie ze u mnie wystepuje cos takiego jak to napisal josie- samozaplon.W tygodniu pojade do aso by sprawdzili mi zaplon,zawory - fakt dawno nie ustawialem, moja wina. Mam LPG-byc moze i tu trza wyregulowac bo niedawno mialem regenerowany parownik i czyszczony caly uklad, po tym jak zona zatankowala chrzczone LPG(wiecej wody niz gazu!!)
Nie rozumiem tylko o tym nagarze na swiecach.Swieczki wymieniam srednio co 10-15tys km, i jeszcze im nie czas.Kable mam dosc nowe.Oleju nie bierze!!
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 14-03-2006, 07:53
|
|
|
Cimon_102 -
Dlatego też pisałem że Josie dobrze prawi...
Jeżeli masz za duże ilości nagaru w komorze spalania - a świeca jest również w komorze spalania to istnieje prawdopodobieństwo, że (a w Twoim przypadku jak masz LPG to tym bardziej) tem nagar po zgaszeniu silnika jeszcze sie żaży i podpala resztki mieszanki...
Takie sprawy objawiaja sie przy normalnej pracy tendencja do spalania stukowego itd...
Wyprzedzenie zapłonu + nagary = PROBLEMY...
Jeszcze dla wytłumaczenia...
każda świeca po przejechaniu iles tam powinna byc pokryta cieniutka warstwą nalotu koloru szaro-brunatny - nie za ciemny nie za jasny....
Jeżeli jest bardzo jasny to znaczy ze mamy skład mieszanki bardzo niski...
Jezeli jest ciemny to znaczy że za tłusta jest nasza mieszanka...
A do tego jeżeli dojdzie jeszcze zgorzel na elektrodach - dosyc niepokojące ilości tzn - że mamy do czynienia z paleniem oleju... czy to z zaworów czy to z pierścionków...
Taka niepisana reguła że przy problemie zyżycia oleju zaczynamy od wymiany uszczelniaczy zaworowych...(zużycie może byc nawet około 2l / 10kkm) - jeżeli to nie pomaga dopiero bierzemy sie za rozbranie silnika i oglądamy gładzie cylindrowe, tłoczki no i oczywiście pierścionki - mierzymy na zamkach...
Pozdrówka |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-03-2006, 08:43
|
|
|
Znajoma z firmy, jak do Tico zatankowała VPower 99+ to też go nie mogła zgasić - pracował nawet po wyjęciu kluczyka. To był przypadek, ale padł jej przekaźnik główny i nie wyłączał zapłonu po wyjęciu kluczyka. Bidula się głowiła co zrobić, więc przyszła do nas i mówi, że auto jej chodzi, ale na szczęście je zamknęła. Więc zapiąłm 4-kę, ręczny, hamulec i sprzęgło puściłem. Zgasł |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 14-03-2006, 21:51
|
|
|
Krzyżak - zabiłeś silnik... |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-03-2006, 09:45
|
|
|
tomusn napisał/a: | Krzyżak - zabiłeś silnik... |
Zabiłem go, ale potem ożył
A tak po czasie, to sobie pomyślałem, że bardziej silnikotarne (od humanitarne dla człowieka) byłoby wyjęcie bezpiecznika MPI czy coś w tym stylu - jeśli tylko tico ma wtrysk. |
|
|
|
 |
JACA_1978
Forumowicz

Auto: gal GLXi wagon 2.0 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 1045 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16-03-2006, 16:10
|
|
|
u mnie telepie silnikiem ale jak schodzi z obrotow albo silnik krokowy albo jeszcze regulacja zaworow tak mi sie wydaje |
_________________ JACA_1978
dwa blekitne diamenty
Colt 1.3 95r.
Lancer 1.3 GLX 98r.
Galant 2.0 GLXi wagon 99r.
Premacy 2.0 citd 101 KM 03r.
Bydgoszcz
marcin [']
[edit]  |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2006, 16:23
|
|
|
JACA_1978 napisał/a: | albo silnik krokowy albo jeszcze regulacja zaworow tak mi sie wydaje |
... jeszcze może być brudna przepustnica, filtry i elektryka (świece, kable, palec, kopułka)... |
|
|
|
 |
JACA_1978
Forumowicz

Auto: gal GLXi wagon 2.0 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 1045 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16-03-2006, 18:06
|
|
|
no wiesz nowe kable swiece kopulka i palec no moze przepustnica i zawilgocenie kopulki to sie zgodze bo latem tak nie wariuje jak zima |
_________________ JACA_1978
dwa blekitne diamenty
Colt 1.3 95r.
Lancer 1.3 GLX 98r.
Galant 2.0 GLXi wagon 99r.
Premacy 2.0 citd 101 KM 03r.
Bydgoszcz
marcin [']
[edit]  |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-03-2006, 00:12
|
|
|
JACA_1978 napisał/a: | no wiesz nowe kable swiece kopulka i palec no moze przepustnica i zawilgocenie kopulki to sie zgodze bo latem tak nie wariuje jak zima |
Jakie kable i jaka kopułka? jeżeli wilgotnieją to do kibla, lepsze stare oryginały niż nowe badziewie. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
|