Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:05
Kontrola trakcji vs. Aktywna Stabilizacja Toru Jazdy
Autor Wiadomość
remcio
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2008, 15:44   Kontrola trakcji vs. Aktywna Stabilizacja Toru Jazdy

czy ktoś z Was mógłby mi wyjaśnić czym w przypadku Mitsu rózni się
Aktywna Stabilizacja Toru Jazdy z Kontrolą Trakcji (ASCT) z Kontrolą Trakcji (np skrót ESP) ?

pzdr
remek
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2008, 18:28   

Tak na dobra sprawe kontrola trakcji to jest ASR (Anti Slip Regulation) a ESP (electronic stability Program) to kontrola stabilnosci pojazdu. ASCT to obie rzeczy po inna nazwa ;)
Producenci lubuja sie w innych nazwach :)
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-02-2008, 21:57   

Ali-En, normalnie się rozszalałeś z tym opisem ;) :D
remcio, kontrola trakcji (w potocznym rozumieniu ;) )to istotnie ASR wspomniany wyżej, polegający na ograniczeniu dopływu paliwa do silnika ("zabiera moc" ;) ) to co proponuje Mitsubishi to nieco rozwinięty system polegający na tym, że najpierw zadziałają hamulce w kole, które traci przyczepność (żeby dyfer mógl przenieść moment obrotowy na koło o lepszej przyczepności) a dopiero potem "ujmie" gaz. System ma działanie dwojakie - bo nie dość, że niweluje poślizg (szeroko rozumiany) koła to jeszcze poprzez zmniejszenie przekazywanego momentu obrotowego dociąży oś przednią a ta z kolei, będzie lepiej wybierała obrany kierunek ;) Mam nadzieję, że pomogłem.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2008, 23:00   

a czy nie jest tak ze:
ASR to system sluzacy tylko do ruszania bez poslizgu,
ESP to system niwelujacy poslizg przy hamowaniu/wchodzeniu w zakret w przypadku gdy jedne z kol straci przyczepnosc (np. wjechanie na pobocze polowa auta).
ASCT to polaczenie obu tych systemow.
no i co najwazniejsze rozni producenci roznie te systemy nazywaja.
 
 
remcio
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2008, 08:57   

tak właśnie myśleliśmy, ale to już rozwiewa wątpliwości. dziękuję
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.