Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
A było nie ruszać ;) - zapalające się CE
Autor Wiadomość
burst
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2008, 21:10   A było nie ruszać ;) - zapalające się CE

Witam,

Mimo mojej wrogości (nabyłem ją przy 2 Galantach z instalką I generacji) do LPG kupiłem Galanta z gazownią. Instalka II generacji nie najgorsza ze sterownikiem Autronika AL-700.
Jak to jest w zwyczaju LPG misiek zamulony i na PB i na gazie, nie wspominając o szlejących obrotach na gazie, postanowiłem instalkę wymienić na coś nowszego i padło na BRC Seqent 24. Dzisiaj odebrałem autko, jeździ rewelacja przełączenie niewyczówalne, zbiera się zdecydowanie lepiej niż na starej instalacji normalnie miodzio. No ale żeby nie było zbyt pięknie to zapala się CE. Jak jedzie na benzynce wszystko jest ok, jak się przełączy na gaz to zapala się czerwony "oczojebnik". Co ciekawe kontrolka zapala się dopiero jak silnik zejdzie na wolne obroty, po przełączeniu na benzyne kontrolka gaśnie ale też dopiero na wolnych obrotach. Dzisiaj było trochę zbyt ciemno na zabawę ale przypuszczam że cały problem tkwi w emulatorze i ecu zgłasza błąd wtryskiwaczy. Pytanie co z tym zrobić. Gazownik zaproponował dokupienie emulatora ale z tego co czytałem to ta centralka ma takowy wbudowany. Mam emulator ze starej instalacji na którym wszystko było ok, pytanie tylko jak jego podłączenie zniesie centralka od gazu.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 12-01-2008, 23:17   

burst po pierwsze dobra decyzja ze zmiana instalacji,
po drugie jesli kupiles instalke nowa (tzn zostala butla wlew i przewody, a przod praktycznie caly nowy) to nie powinno cie interesowac czemu ci sie swieci kontrolka, tylko gazownika, ktory montowal,
najprawdopodobniej powinienes miec 2 emulatory bo jeden nie daje rady
opisze pewna sytuacje:
zamontowalem gaz, auto odpalilo bez problemow, trasa do warszawy, jade sobie a tu kontrolka po oczach, na benzyne i to samo, pierwszy przeglad po ok. 1000km, a gazownicy: CE ci sie nie zapalilo? bo mamy juz wszystko naszykowane zeby dodatkowo wtryski emulowac bo emulator z kompa nie daje rady.
na pytanie skad wiedzieli? odpowiedz brzmiala: a bo kilka dni po tobie byl gosc identycznym autem i tam kontrolke wywalilo odrazu wiec dalismy drugi emulator

u mnie co prawda wlutowali tylko oporniki ale to wystarczylo zeby sie kontrolka nie zapalala, a tak szczerze to cos ten twoj gazownik niedobry skoro zalowal 4 opornikow po 5gr. za szt.
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2008, 23:55   

Gazownik jest ok, sprawdzony i nie grzebał przy tym bo mu nie kazałem. Wiem, że jest dobrym gazownikiem i mechanikiem ale o elektronice w miśkach nie ma specjalnego pojęcia. Zaproponował mi najłatwiejsze rozwiązanie czyli dokupienie emulatora dedykowanego do tej instalki, a ja się uparłem że podłącze ten który już mam. Też myślałem o dołączeniu rezystorów, jutro będę z tym walczył.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 13-01-2008, 01:15   

eee ale tu juz raczej nie chodzi o elektronike mitsu tylko o te gazowa, sprobuj z tym drugim emulatorem lub opornikami jesli to to, no to musi zadzialac
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 15:12   

Odczytałem błędy z ECU i ewidentnie błąd wtryskiwaczy, Matejko pamiętasz może jak są podłączone te rezystory i jakie mają wartości ?
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 13-01-2008, 16:20   

moge sie do nich dobrac jakos, sa wlutowane na kablach idacych do wtryskiwaczy, sprobuje zrobic foto :) albo jutro jestem w poznaniu to mozemy sie gdzies zmowic podjedziesz zobaczysz :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 17:17   

Za fotki będę bardzo wdzięczny, co do spotkania to chętnie ale nie wiem jak mi się uda wyrobić z czasem, napisz w jakich godzinach będziesz w Poznaniu.
 
 
Karpiu
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2008, 23:31   

Wlasciwie u siebie mam od zawsze taka sama sytuacje. Kupilem juz z gazem samochod i od zawsze tak jest. Jezdze juz rok (poprzedni wlascicie tez jezdzil tak dluzszy czas) i nic. Nie znam sie na tym ale ja to traktuje tak ze przy wolnych obrotach nastepuje odczyt z jakis sensorów na podzespolach ktore przy gazie nie biora udzialu a przy benzynie i owszem. Bo kontrolka zapala sie zawsze na gazie i jesli przelacze na gaz i nie zejde na okolo 900 rpm to sie nie zapali. Ja w ogole szczerze to sie zaczynam martwic ze cos jest nie tak jak CE mi sie nie zapala na gazie. Dodam ze auto pracuje normalnie, jedyne co to to ze czesto gaz mi sie rozregulowuje, jede do gazownika na regulacje i znowu jest spokoj (oczywiscie przyczyna tego moze byc co innego). jesli tak nie powinno byc i to w czyms przeszkadza to chetnie sie dowiem jak to naprawic (instalacja to KME Bingo-S a autko jak obok).pozdro
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2008, 23:59   

No więc problem rozwiązany sposób tani i prosty ale jak zwykle trzeba było trochę urlopu poświęcić. Na początek trochę teorii, coś co się dumnie nazywa emulatorem wtrysku to naprawdę banalny układ przekaźnika i rezystorów. Wbrew temu co twierdzi wiele osób wcale nie emuluje oporu wtryskiwacza. ECU nie sprawdza rezystancji, testowana jest impedancja cewki w prostym układzie rezonansowym. Zadaniem emulatora jest obniżenie prądu jaki przepływa przez wtryskiwacz do takiego poziomu aby zabrakło mu "siły" na uruchomienie jego części mechanicznej nie zakłócając przy tym pracy układu testującego. Mówiąc prościej emulator albo podpina wtryskiwacze bezpośrednio do ECU albo przez rezystor. W przypadku Miśków są to rezystory 33Ohm/5w dla instalacji 1 i 2 generacji. W przypadku instalacji jaką zamontowałem (BRC Seqent24) z wbudowanym emulatorem trzeba dołożyć rezystory 68Ohm/5w. Rezystory muszą mieć większy opór ponieważ podłącza się je równolegle z emulatorem centralki BRC co powoduje spadek ogólnej rezystancji i przy opornikach 33 Ohmowych samochód pracuje jednocześnie na gazie i benzynie. Poniżej schemat podłączenia Sequenta24 razem z emulatorem. Emulator został mi od starej instalki ale można go zrobić z 4 rezystorów i 2 przekaźników. Przy sekwencji emulator należy ustawić tak aby załączał się bez opóźnienia, przy instalacjach 1 i 2 generacji przekaźnik powinien być załączany z opóźnieniem tak aby "odłączał" wtryski benzynowe dopiro kiedy gaz dojdzie już do miksera. Przy braku takiego układu, przełączenie będzie dość gwałtowne - moment kiedy silnik już nie dostaje PB, a LPG jeszcze nie dostaje. W sekwencji przełączeniem steruje ECU gazu. W pierwszej kolejności załącza zasilanie zaworów gazu i dopiero kiedy na listwie od gazu ciśnienie wzrośnie do poziomu roboczego przełącza zasilanie wtryskiwaczy.

No i pozostaje jeszcze kwestia czy jest sens ruszać skoro i tak działa normalnie, a kontrolkę można ignorować albo odłączyć. Osobiście uważam, że sens jak najbardziej jest CE to system diagnostyki i jest po to żeby informować o nieprawidłowościach. Jeżeli cały czas świeci się CE to jaką mam pewność, że ECU nadal zgłasza tylko błąd wtryskiwaczy ?

 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 26-01-2008, 23:18   

A nie wystarczyła regulacja mapy na wolnych obrotach?? U mnie od początku czasami się zapalała ale tylko wtedy jak komputer wykrywał jakieś nieprawidłowości w składzie mieszanki - wystarczyło pozmieniać troche na mapie - znaczy wzbogacic i wszystko działa teraz jak trzeba.

A tak wogóle to dawno mnie tu nie było..
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2008, 23:22   

To zależy jaki błąd zgłasza ECU. Jeżeli cały czas wywalało mi błąd 41 (wtryskiwacze) to regulacja mieszanki by mi nie pomogła.
 
 
konradr
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2008, 13:40   

Witam,
podłączę się do wątku,bo mam właściwie podobny problem.
Kupiłem galanta z inst. vialle 2 generacja. Przez pół roku działało super.Dobra dynamika, spalanie 10-10.5 l, równa praca silnia.Niestety w pewnym momencie przestało działać i nikt mi się nie chciał do tego dotknąć. Znalazłem "fachowców" od holenderskich w legionowie.
Skończyło się tak,że mam teraz inst.I generacji(register) i reduktor lovato.
Chodzi równiutko, tylko pali 12-13 l (tyle samo w mieście i wtasie:/ ) no i CE na gazie sie zapala od czasu do czasu, a na benzynie sie dlawi.
Zastanawiam sie co mogę zrobić??Czy można przerobić to z powrotem chociaż na 2 generację-bingo jakieś wstawić(czy tam jest jakiś emulator?)

Burst,
Taki sam silnik masz ile twój teraz pali?
Ile kosztowało Cie przerobienie inst na sekwence?
pozdrawiam
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2008, 13:48   

Pali około 11-12l w miescie i na trasie 9-10l, co do sekwencji to koszt 1500pln ale warto było. Zero dławienia na benzynie, na gazie spadeku mocy prawie sie nie czuje. Na 2 generacje przerobisz bez problemu wystarczy tylko elektronike dołożyć w każdej instalacji jest emulator, a przynajmniej powinien być. Jeden od sygnału lambdy, przy sekwencji go nie ma - sygnał z lambdy podawany jest do ECU, drugi odpowiedzialny za odłączenie wtryskiwaczy - w sekwencji wbudowany w "komputer" gazu ale w miśkach trzeba dokładać dodatkowy bo ten co jest w sterowniku sobie nie radzi.
 
 
tremba 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 Long AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 41
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-02-2008, 13:13   

Dolacze sie z moim problemem: mam odwrotny niz opisywane problem-CE zapala sie tylko na benzynie. Misiek jezdzi bez zadnych problemow, spalanie na gazie i benzynie ok, zadnych zadlawien itp. Jedyne co mnie drazni to palaca sie kontrolka CE na benzynie. Instalacja jest sekwencyjna ale co za firma nie mam pojecia. Czy ktos mial juz cos takiego? Pewnie bede musial zczytac bledy, gdzie moge znalezc zlacze OBD w misku?
Zlacze juz znalazlem dzieki dzialowi downloads :) . Jesli jednak ktos mial podobny problem to bede wdzieczny za sugestie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.