gdi kontrolka eco |
Autor |
Wiadomość |
grucha77 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2008, 13:41 gdi kontrolka eco
|
|
|
Witam,
mały problem z carisma gdi 99/2000
Parę dni temu zauważyłem pewien problem. Kontrolka Eco coraz częściej gasła (przy niewielkim dodaniu gazu).
Od 2 dni nie zapala się już wcale. Obroty na normalnym poziomie, odpala także normalnie. Spalanie może nieco większe, niewielki spadek mocy.
Jako, że działo się to w opisany sposób wykluczam żarówkę. Jako, że zaczęło się to dziać (moim zdaniem) po pewnym tankowaniu, możliwe, że filtr paliwa, ale jak na razie jeden mechanik nie mógł go znaleść ( z tego co wiem, w zbiorniku, dostęp pod tylnim siedzeniem )
Miał ktoś podobny problem ? Co sprawdzać/robić?
Może jest ktoś na forum ze Śląska, z kim można się umówić i podpiąć cari do kompa, zczytać ewentualne kody błędów ?
Z góry dziękuje za pomoc. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 06-02-2008, 13:48
|
|
|
grucha77 napisał/a: | że filtr paliwa, ale jak na razie jeden mechanik nie mógł go znaleść |
zdaje sie ze zaraz za zbiornikiem paliwa sie znajduje
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 06-02-2008, 14:06
|
|
|
Raczej obstawiał bym lambdę. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-02-2008, 19:22
|
|
|
wg mnie ,dzieje sie tak za sprawą lichej jakości paliwa. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2008, 20:51
|
|
|
a jeżeli chodzi o żaróweczkę to powinna sie zapalac jak włożysz kluczyk do stacyjki i ustawisz w pozycje zapłon. Powinna zgasnąć równo z lampka silnika lub jak przekreckisz klucz w pozycje zapłon.
Jak nie swieci w tych momentach to raczej żarówka w desce jest martwa.
w tym filmie na początku widać jak kontrolka gaśnie i kiedy
http://lechr.internetdsl.pl/cariGDI.wmv
pozdro |
|
|
|
 |
grucha77 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2008, 07:56
|
|
|
Chooper napisał/a: | wg mnie ,dzieje sie tak za sprawą lichej jakości paliwa. |
No wlaśnie tak myślałem, ale po tankowani na 3 różnych stacjach (orlen, bp..) nic sie nie zmienilo...
[ Dodano: 07-02-2008, 07:57 ]
deadly napisał/a: | a jeżeli chodzi o żaróweczkę to powinna sie zapalac jak włożysz kluczyk do stacyjki i ustawisz w pozycje zapłon. Powinna zgasnąć równo z lampka silnika lub jak przekreckisz klucz w pozycje zapłon.
Jak nie swieci w tych momentach to raczej żarówka w desce jest martwa.
w tym filmie na początku widać jak kontrolka gaśnie i kiedy
http://lechr.internetdsl.pl/cariGDI.wmv
pozdro |
Kurde, nigdy nie zauważyłem, żeby się zapalała w pozycji zapłon, nawet kiedy było ok. No, ale pewnie przeoczyłem, sprawdze.
Może ktoś polecić jakiś warsztacik/fachowca/mitsumaniaka na śląsku, który obejrzy auto (komp itd) bez zdarcia połowy wartości samochodu? W ASO na paderewskiego podłączenie do kompa 160, strach jechać ;]
dzieki, |
Ostatnio zmieniony przez grucha77 07-02-2008, 08:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-02-2008, 08:04
|
|
|
Nie wspominając o klasycznym już klekotaniu zaworów i świecącej zielonej kontrolce GDI ECO |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
Ostatnio zmieniony przez saphire 07-02-2008, 08:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
piotrek_WRC [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2008, 08:05
|
|
|
Mam pytanie czy ta kontrolka była w GDI przed 99 rokiem?
Nigdy mi się jeszcze nie zapaliła.
Auto w mieście pali przy energicznej jeździe ok 11 litrów, a w trasie przy ok 120 potrafi spalić nawet poniżej 7 litrów.
Jak to z tym jest? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-02-2008, 08:11
|
|
|
Kontrolka jest tylko po lifcie - przed liftem jedynie obserwacja spalania chwilowego na kompie pokaże ci że silnik przeszedł w ten tryb - po prostu spalanie nagle opada. Ja czuje to po delikatnym bzyknięciu silnika i lekkim chwilowym przyśpieszeniu w momencie jak przechodzi z trybu normalnego w eco. Nawet nie potrzebuję kontrolki bo czuję kiedy to jest. Wiem nawet jak to na życzenie zrobić - wystarczy lekko odrobinkę odpuścić gazu na chwilę i już się przełącza w ECO. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
grucha77 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2008, 08:20
|
|
|
Panowie, poanwiając pytanie,
nie mam na śląsku jakiejś alternatywy dla ASO w tym przypadku (jeśli to nie ta cholerna żarówka, dobrze by było, ale jest spadek mocy...)
Miałem mechanika z będzina, który wydawał się ok, ale akcja z nieznalezieniem filtru paliwa mnie nieco wycowała... ;] |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-02-2008, 08:48
|
|
|
Ja bym jednaj pojechał na MUT'a do ASO by porobili testy, sprawdzili wykres z lambdy i inne parametry bo po co kombinować w ciemno. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-02-2008, 11:37
|
|
|
Tylko licz sie z wydatkiem 100-200zl za samo podlaczenie do kompa...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
grucha77 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2008, 12:19
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Tylko licz sie z wydatkiem 100-200zl za samo podlaczenie do kompa...
Pozdroo |
Wiem, niestety, 160 krzyknęli przez telefon...
[ Dodano: 18-02-2008, 08:13 ]
MUT nie pokazał żadnych błędów, ogólnie nie stwierdzili, co się dzieje, mam zostawić go na dłużej, mówia o czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, posprawdzaniu przepływu powietrza... |
|
|
|
 |
|