 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E54A 2.0 V6] Coś się dzieje z ASB po wymianie płunu |
Autor |
Wiadomość |
Galart [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2008, 16:25 [E54A 2.0 V6] Coś się dzieje z ASB po wymianie płunu
|
|
|
Witam Wszystkich!
Problem pojawił się praktycznie zaraz po wymianie płynu, do tego czasu wszystko było w porządku, skrzynia przełączała właściwie bez szarpnieć, brak jakichkolwiek wycieków - wszystko grało! No ale trzeba było wymienić płyn, bo ilość przejechanych kilometów była znaczna. Pojechałem więc do pewnego zakładu w Gdańsku, który zajmuje sie samochodami japońskimi, gdzie wymieniono płyn wraz z filtrem wewnętrznym i uszczelką. Pan skasował ile skasował, miałem nadzieję, że wszystko będzie ok. W końcu ja nie muszę wiedzieć co i jak poprostu nie znam się na tym. Jednak nie jest! Skrzynia po zagrzaniu zaczyna wyczyniać dziwne ruchy : a to szarpie przy przełączaniu, a to przełącza jakby na dwa razy, wykonując jakby serię przełączeń, może inaczej - chce przełączyć a nie może, w końcu przerzuci, ale nie jest to płynne. Srawdziłem poziom oleju, zapach - śmierdzi jak olej, spalenizny nie czuję. Srawdziłem na fakturze, jest to płyn VAT Dextron II. W/g instrukcji powinien być Dia Qeen ATF, ale gdzie taki zdobyć? Jestem zaniepokojony tym stanem rzeczy, dzwoniłem do Pana - wynik wiadomy . Jak jest zimna to jest ok., 15 -20 km i głópieje. Może ktoś będzie mógł mi coś poradzić, jestem ciekaw opini mitsumaniaków na ten temat.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Tomek15
Forumowicz
Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 98 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 02-02-2008, 19:25
|
|
|
Cuda cuda
Ja sam wymieniałem u siebie olej na Mobila ATF SHC syntetyk płaciłem 50 za 1 litr(obecnie ma jakiś inny zamiennik) i jest ok .
Przyczyn może być cała masa
-za mały stan oleju
-kiepski filtr
-olej może się pienić
-lepkość
-mechanik fleja zasyfił ci skrzynie
Do wymiany w naszych skrzyniach potrzeba 6 l oleju
Koledzy coś poradzą, ale jak dla mnie kiepski olej i mechanik mnie nauczyli patrzeć im na ręce smutne ale prawdziwe.
Pozdrawiam Tomek |
_________________ Galant V6 2.0 automat sedan |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 02-02-2008, 22:03
|
|
|
Galart napisał/a: | Problem pojawił się praktycznie zaraz po wymianie płynu |
Opisz konkretnie jaki problem się pojawił? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Galart [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2008, 10:17
|
|
|
Jak opisałem w temacie:
Skrzynia po zagrzaniu zaczyna wyczyniać dziwne ruchy : a to szarpie przy przełączaniu, a to przełącza jakby na dwa razy, wykonując jakby serię przełączeń, może inaczej - chce przełączyć a nie może, w końcu przerzuci, ale nie jest to płynne.
Nic właściwie wiecej nie moge dodać tak właśnie się zachowuje.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-02-2008, 17:06
|
|
|
No to widocznie ten olej jej nie pasi. Ja zmieniałem także w automacie olej i filtr tyle że w ASO i po wymianie nie miałem żadnych takich anomalii - wszystko było cacy a nawet lepiej niż przed wymianą tyle że mnie wlali to co producent zalecał a nie jakiś inny równoważny zamiennik. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Galart [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2008, 19:44
|
|
|
Witam!
Dziekuję WAM za zainteresowanie, w zwiazku z tym - czy taka oliwka(http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=300715699) będzie pasować do mojej ASB?, czy szukać orginału jak w instrukcji, i czy konieczna będzie wymiana filtra - w końcu po wymianie mam dopiero 2000km, jeszcze raz dzięki!!!!
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Tomek15
Forumowicz
Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 98 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 03-02-2008, 20:24
|
|
|
Bardzo dobry olej chwalony przez forumowiczów ,jeden z najlepszych dostępnych na rynku .
Było gdzieś na forum o nim ,warto poszukać i poczytać
Pozdrowionka Tomek |
_________________ Galant V6 2.0 automat sedan |
|
|
|
 |
Galart [Usunięty]
|
Wysłany: 03-02-2008, 22:38
|
|
|
Do wymiany w naszych skrzyniach potrzeba 6 l oleju
U mnie na fakturze było, że wymieniono 4,5l.
Tomek jeśli możesz napisz jak wymienić całe 6l - na forum jest, ale nasze skrzynie są z filtrem wewnętrznym a opis dotyczy innej skrzyni. |
|
|
|
 |
Tomek15
Forumowicz
Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 98 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 05-02-2008, 18:33
|
|
|
Witam co do wymiany, to zlewasz olej z miski olejowej, najlepiej odkręcić i wyczyścić dokładnie mise oraz magnesy znajdujące się w misce olejowej i z tego co pamiętam obok miski jest boczna zaślepka identyczna jak w misce ją odkręcasz i zlatuje ci ok 1 litr oleju .Na górze skrzyni są 2 przewody od chłodnicy je podobno też sciągasz i zlatuje ci olej z chłodnicy (podobno )bo ja tego nie robiłem za chiny nie mogłem ich zsunąć . Zalewasz nową oliwkę przez bagnet (ile zleciało tyle wlewasz) następnie sprawdzasz stan oleju na gorącym silniku .
Pozdrowionka Tomek |
_________________ Galant V6 2.0 automat sedan |
|
|
|
 |
Galart [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 13:05
|
|
|
Witam!!!
Czy można ufać mechaniorom? coraz bardziej przekonuje się, że nie! Postanowiłem sprawdzić co też mi wlali do mojej ASB. Spóściłem kapke oleju...i okazało się, że to nie olej to syf, syf bo inaczej nie można tego nazwać. Co mnie podkusiło, aby oddawać samochód tym popaprańcom i to w tak ważnej sprawie jak wymiana płynu w ASB. Fakt - nie wiedziałem jaki był wlany olej, ale skrzynia chodziła bez zarzutu.(pierwszy wpis) przecież niby doświadczony zakład.. powinni zrobic tak jak trzeba!! Zresztą jak nie wiadomo jaki płyn jest to leje się najlepszy - proste, dla mnie, ale nie dla nich!!! I tak - skrzynia nie jeżdżąc - przejechała z 50tys.km, Suma sumarum - wymiana uszczelki i filtra, wymiana oleju na "transmax z" ( z przepłukaniem 9l) i jest ok. Kapitalny olej, Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|