Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:54
Wymiana łożyska tył 4 wd
Autor Wiadomość
Tomek15 
Forumowicz

Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 98
Skąd: Głogów
Wysłany: 16-03-2017, 16:46   Wymiana łożyska tył 4 wd

Mam prośbę wymieniał ktoś łożysko z tyłu w tym aucie , moje już sie skończyło
Potrzebuje linki instrukcje cokolwiek pomocnego w wymianie .
Byłem dzisiaj u mechanika i wynika z tego że trzeba sciągnąć wachacz co jest dla mnie trochę dziwne
Z góry dziękuję za pomoc.
_________________
Galant V6 2.0 automat sedan
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-03-2017, 20:20   

Tutaj masz schemat z manuala.
Wynika z niego, że łożysko znajduje się w wahaczu :shock: .

Może ktoś kto je demontował się jeszcze odezwie.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 16-03-2017, 21:03   

W zasadzie powinno się zdjąć wahacz, wtedy wrzucasz wahacz na prasę i moment łożysko na wierzchu. Można też nie zdejmować ale jest to trudniejsze ale nie niemożliwe. Dobra śruba, dobre tulejki i nie powinno być problemu. Ja w ten sposób u siebie wymieniałem. Piasta zapewne wyjdzie ci razem z jednym pierścieniem wewnętrznym łożyska. Dobra kątówka i pierścień schodzi. Wypychasz łożysko na zewnątrz po uprzednim wyjęciu pierścienia zabezpieczającego. Montujesz odwrotnie, wpychasz łożysko, zakładasz pierścień zabezpieczający, wpychasz piastę i tu uwaga - wpychając piastę musisz pamiętać że pierścień wewnętrzny składa się z dwóch części. Pierwszy nie wyleci ale drugi podczas wpychania piasty może zostać wypchnięty. Najlepszym sposobem na zamontowanie piasty jest zastosowanie śruby, od wewnątrz dać płaskownik z otworem po środku na śrubę. Płaskownik nie może być dłuższy niż 70 mm. Na zewnątrz wkładasz piastę do łożyska i nakrętką z dużą podkładką skręcasz do oporu. Później montujesz pozostałe elementy. Myślę że ten opis powinien Ci pomóc w wymianie łożyska.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 17-03-2017, 13:11   

Wszystko fajnie jak uda się wyciagnąć półoś z piasty, jak nie, to trzeba całość na wymianę.
 
 
Tomek15 
Forumowicz

Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 98
Skąd: Głogów
Wysłany: 17-03-2017, 13:23   

Dzięki za info , pierwszy raz widzę auto ze aby wymienić łożysko trzeba wyjąć wahacz .
Miałem niezłą zagwózdkę piasta łożyska zintegrowana z wahaczem , co za japonski gamoń wymyślił takie rozwiązanie.
Jeszcze raz dzięki pozdrawiam Tomek
_________________
Galant V6 2.0 automat sedan
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 17-03-2017, 13:41   

elektryk napisał/a:
Wszystko fajnie jak uda się wyciagnąć półoś z piasty

Zazwyczaj piasta wychodzi, gorzej jest z łożyskiem ale jak wspomniałem wcześniej - dobra śruba i dobre tulejki i pójdzie ;-)
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.