Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:54 |
Wymiana łożyska tył 4 wd |
Autor |
Wiadomość |
Tomek15
Forumowicz
Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 98 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 16-03-2017, 16:46 Wymiana łożyska tył 4 wd
|
|
|
Mam prośbę wymieniał ktoś łożysko z tyłu w tym aucie , moje już sie skończyło
Potrzebuje linki instrukcje cokolwiek pomocnego w wymianie .
Byłem dzisiaj u mechanika i wynika z tego że trzeba sciągnąć wachacz co jest dla mnie trochę dziwne
Z góry dziękuję za pomoc. |
_________________ Galant V6 2.0 automat sedan |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-03-2017, 20:20
|
|
|
Tutaj masz schemat z manuala.
Wynika z niego, że łożysko znajduje się w wahaczu .
Może ktoś kto je demontował się jeszcze odezwie. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 16-03-2017, 21:03
|
|
|
W zasadzie powinno się zdjąć wahacz, wtedy wrzucasz wahacz na prasę i moment łożysko na wierzchu. Można też nie zdejmować ale jest to trudniejsze ale nie niemożliwe. Dobra śruba, dobre tulejki i nie powinno być problemu. Ja w ten sposób u siebie wymieniałem. Piasta zapewne wyjdzie ci razem z jednym pierścieniem wewnętrznym łożyska. Dobra kątówka i pierścień schodzi. Wypychasz łożysko na zewnątrz po uprzednim wyjęciu pierścienia zabezpieczającego. Montujesz odwrotnie, wpychasz łożysko, zakładasz pierścień zabezpieczający, wpychasz piastę i tu uwaga - wpychając piastę musisz pamiętać że pierścień wewnętrzny składa się z dwóch części. Pierwszy nie wyleci ale drugi podczas wpychania piasty może zostać wypchnięty. Najlepszym sposobem na zamontowanie piasty jest zastosowanie śruby, od wewnątrz dać płaskownik z otworem po środku na śrubę. Płaskownik nie może być dłuższy niż 70 mm. Na zewnątrz wkładasz piastę do łożyska i nakrętką z dużą podkładką skręcasz do oporu. Później montujesz pozostałe elementy. Myślę że ten opis powinien Ci pomóc w wymianie łożyska. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 17-03-2017, 13:11
|
|
|
Wszystko fajnie jak uda się wyciagnąć półoś z piasty, jak nie, to trzeba całość na wymianę. |
|
|
|
 |
Tomek15
Forumowicz
Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 98 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 17-03-2017, 13:23
|
|
|
Dzięki za info , pierwszy raz widzę auto ze aby wymienić łożysko trzeba wyjąć wahacz .
Miałem niezłą zagwózdkę piasta łożyska zintegrowana z wahaczem , co za japonski gamoń wymyślił takie rozwiązanie.
Jeszcze raz dzięki pozdrawiam Tomek |
_________________ Galant V6 2.0 automat sedan |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
|