Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[4g15] Nie pali na wszystkie cylindry
Autor Wiadomość
Filip_S
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2008, 11:03   [4g15] Nie pali na wszystkie cylindry

Witam, mam taki oto problem z Mitsubishi vin: c62a, silnik: 4g15.
Nie pali na wszystkie cylindry, a ma prawie wszystko nowe: kable WN, świece, cewkę, palec i kopułkę w aparacie. Wymienione ma kondensatory ECU.

Ciśnienie ponad 10 na każdym cylindrze, więc nie powinno być problemu z przedmuchem, a dalej nie chce jechać. Czy to mogą być wtryski? bo już sam nie wiem, jaki może być ich koszt? pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc.
 
 
zibii
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2008, 18:31   

Być może jest to problem z wtryskami. Ale proponuję jeszcze raz sprawdzić całą elektrykę pokolei(to, że świece nowe nie znaczy, że wszystkie muszą być sprawne, mi jedna przestała działać po 1000km). Przewody zapłonowe też sprawdź czy są dobrze osadzone, czy przypadkiem coś nie zawilgło po przejechaniu jakieś kałuzy. Sprawdż też przewody dochodzące do wtryskiwaczy, czy się nie poluzowały, albo czy któryś nie pękł i nie ma przebicia, a dopiero na koniec zajmij się wtryskami. O kosztach wtrysków narazie nie myśl, bo są dosyć znaczne bodajże ok. 800 zł. nówki(za szt.) chyba, że używane-wtedy taniej.
Mam nadzieję, że znajdziesz jakiś feler w elektryce i koszty będą niewielkie. Narka!!

[ Dodano: 20-02-2008, 18:38 ]
Aha! Jezeli nie znajdziesz nic w elektryce to sprawdź filtr paliwa, a najlepiej wymień.
PZDR!

[ Dodano: 20-02-2008, 18:40 ]
Nie zawdzi rownież sprawdzic pompy paliwa (jakie daje ciśnienie). Gdy moja wysiadała to też chodził jak traktor.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 21-02-2008, 09:06   

Kable poprawnie podłączone do świec?

w 12v jest mały kruczek ;) - łatwo zamienić kable od 2 i 3 cylindra, wtedy nie palą wszystkie ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Filip_S
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2008, 13:23   

zibii napisał/a:

prawdż też przewody dochodzące do wtryskiwaczy, czy się nie poluzowały, albo czy któryś nie pękł i nie ma przebicia


1. Jak dokładnie to sprawdzić, bo szczerze mówiąc wtrysków nigdy nie dotykałem?
wlałem niedawno taką formułę STP do czyszcz. wtryskiwaczy, ale nic nie zdziałał ten cudowny środek.

zibii napisał/a:

[ Dodano: 20-02-2008, 18:38 ]
Aha! Jezeli nie znajdziesz nic w elektryce to sprawdź filtr paliwa, a najlepiej wymień.
PZDR!

[ Dodano: 20-02-2008, 18:40 ]
Nie zawdzi rownież sprawdzic pompy paliwa (jakie daje ciśnienie). Gdy moja wysiadała to też chodził jak traktor.


Hej,
2. Jeśli chodzi o filtr paliwa to wymieniałem na jesień, dokładnie w październiku, jak go 'sprawdzic'?

3. Wtedy kiedy wymieniałem filtr - mechanik sprawdził ciśnienie pompy, wartości nie pamiętam, ale było wg. jego uznania "idealne". Podjadę dla pewności do innego speca.

Bartek napisał/a:
Kable poprawnie podłączone do świec?

w 12v jest mały kruczek ;) - łatwo zamienić kable od 2 i 3 cylindra, wtedy nie palą wszystkie ;)


4. W zeszłym tygodniu wymieniłem (dlatego pisałem, że nowe ;):
- Cewkę i kable WN oraz świece (prawie nic nie przejechałem - parę kilometrów, bo nie chce męczyć auta w którym nie chodzi jeden cylinder)
- dla pewności założyłem też nową kopułkę i palucha w aparacie

5. Wszystko zakładałem zawsze tak jak było, czyli wtedy kiedy palił na wszystkie gary. Nie pali drugi od strony rozrządu, a iskra jest.

6. Dziękuję Panowie za porady, oby udało się go przywrócić do pełni formy :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 21-02-2008, 13:49   

Filip_S napisał/a:
Nie pali drugi od strony rozrządu, a iskra jest.


Masz od kogo pożyczyć ECU? - może w nim tkwi przyczyna......, bo wygląda to na brak impulsu na wtryskiwacz.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Filip_S
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2008, 14:57   

Bartek napisał/a:
Filip_S napisał/a:
Nie pali drugi od strony rozrządu, a iskra jest.


Masz od kogo pożyczyć ECU? - może w nim tkwi przyczyna......, bo wygląda to na brak impulsu na wtryskiwacz.....


Nie, nie mam. Jeśli chodzi o ECU to kondziory wymienione na jesień (przezornie) - nie było nic porozlewane, wszystko grało elegancko.
 
 
zibii
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2008, 18:52   

Z przezornością nie należy przesadzać. Jak wszystko grało nie trzeba było ruszać. Kto wymieniał Ci te kondziory? Czy czegoś przy okazji nie uszkodził? Jeśli chodzi o przewody dochodzące do wtryskiwaczy to są one zakończone kostkami, które można bez problemu wypiąć. Radzę wypiąć pokolei i dokładnie obejrzeć czy wszystko ok i wpiąć dokładnie spowrotem (musi kliknąć po wpięciu). Jeśli niedawno wymieniałeś filtr paliwa to będzie ok. Zakładamy, że pompa napewno też. Posłuchaj rad Bartka i sprawdż czy odpowiednio podłączyłeś przewody WN-czy niepozamieniałeś 3 z 2. Jeżeli przed wszystkimi wymianami było wszystko ok, to prawdopodobnie Ty popełniłeś jakiś błąd, więc posprawdzaj wszystko dokładnie to w co ingerowałeś. Powodzenia! Daj znać jak znajdziesz przyczynę. Najlepiej jedź do dobrego elektryka, aby uniknąć kolejnych problemów. Narka!
 
 
Filip_S
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2008, 23:26   

zibii napisał/a:
Z przezornością nie należy przesadzać. Jak wszystko grało nie trzeba było ruszać.


Nie do końca. Przestał grać na 4 cylindry i zostały 3, były przebicia na kablach i cewce - więc to wymieniłem.

Kondziory i reszta wymieniana była na jesień i chodził na 4 aż do stycznia.

Czy można zmierzyć napięcie na tej kostce do wtrysków o której mówisz?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-02-2008, 08:32   

oscyloskop w dłoń i oglądasz impulsy idące na wtryski.....na jednym pinie masz stałe 12V, a na drugi ECU podaje impulsy masowe otwierające wtryskiwacz...... stawiam na ECU na 90%.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
zibii
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2008, 16:05   

Popieram też bym na to stawiał
 
 
Filip_S
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2008, 16:25   

Bartek napisał/a:
oscyloskop w dłoń i oglądasz impulsy idące na wtryski.....na jednym pinie masz stałe 12V, a na drugi ECU podaje impulsy masowe otwierające wtryskiwacz...... stawiam na ECU na 90%.....


Mam taki miernik Mastech MY-65, czy mógłby być? (sorry za głupie pytania, ale nie mam wiedzy w tym temacie, jak pisałem wyżej :/ ).

http://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=02930



Powiedzcie mi proszę mniej-więcej jak to zmierzyć, mam nadzieje, że mój Tata będzie miał mi okazje potowarzyszyć jutro rano, bo będzie wiedział więcej, niż ja w tym temacie. Rozumiem, że napięcie i sygnał ECU powinien być na kostce, kiedy przekręcę kluczyk na drugą pozycję? Bo w moim Mitsu, chyba później niż w innych autach włącza się pompa paliwa, razem z rozrusznikiem.

Dziękuję ślicznie koledzy za pomoc, obym i ja kiedyś mógł Wam, bądź innym MManiakom pomóc w ten sposób :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-02-2008, 16:48   

Nie - cyfrowym miernikiem nic nie wymierzysz....... OSCYLOSKOP musi być......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-02-2008, 16:56   

można ew spróbować podpiąć diodę LED 12V zamiast wtryskiwacza
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-02-2008, 17:42   

Filip_S napisał/a:
Bo w moim Mitsu, chyba później niż w innych autach włącza się pompa paliwa, razem z rozrusznikiem
W innych włącza się np. po włączeniu zapłonu, po otwarciu drzwi kierowcy a w Mitsubishi zaczyna pracować jak zaczyna kręcić się rozrusznik (a tym samym silnik).
 
 
Filip_S
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 10:29   

Bartek napisał/a:
Nie - cyfrowym miernikiem nic nie wymierzysz....... OSCYLOSKOP musi być......


Niestety nie mam oscyloskopu, ani nikt ze znajomych, więc auto jedzie do elektryka po sąsiedzku, który się tym zajmuje.

Oby się poprawiło :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.