 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Carisma 1.6 16V '98] - gdzie czujnik temperatury - ssanie |
Autor |
Wiadomość |
emtivi [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2008, 22:31 [Carisma 1.6 16V '98] - gdzie czujnik temperatury - ssanie
|
|
|
Witam !! Mam takie pytanie : gdzie w Cari jest czujnik sterujący silniczkiem krokowym, odpowiadającym za włączanie ssania ?? Cari nagle podczas jazdy zaczęła gasnąć. Pojechałem do warsztatu, gość podpiął po kompa i stwierdził, ze walnięty jest właśnie silniczek. Jednocześnie zostały podwyższone obroty, aby Cari jakoś jeździła. Jak sie zagrzeje jest ok. Natomiast póki jest zimna nie ma ssania. Trzeba nożnie utrzymywać obroty aż sie zagrzeje. Została wymieniona cala przepustnica razem z krokowcem i problem nadal jest.
Prosiłbym zdjęcie silnika Cari jeśli ktoś posiada z zaznaczonym tym czujnikiem oraz opis jak sprawdzić, czy czujnik jest ok. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi |
|
|
|
 |
krzyś miś [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2008, 20:58
|
|
|
witam mam ten sam problem na zimnym gaśnie na ciepłym silniku jest ok jestem po wymianie przepustnicy wraz z krokowcem i czujnika temperatury silnika i nic problem dalej jest moje podejrzenia padły na komputer, tylko nie mam czasu go sprawdzić tak więc proponuje najpierw sprawdzić czy komputer jest ok bo ma on duży wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach. Jak się czegoś dowiesz na ten temat to napisz, może i ja skorzystam z twoich doświadczeń pozdro |
|
|
|
 |
Dominik77 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2008, 01:21
|
|
|
W zasadzie nie ma bezpośredniego czujnika sterującego silnikiem krokowym. Komputer zbiera informacje z wielu elementów i na ich podstawie reguluje pracą silnika. Problem z utrzymaniem wolnych obrotów można w wielu przypadkach usunąć po przez regulację zakresu pracy silnika krokowego. Sprawny elektryk podpierający się urządzeniem diagnostycznym powinien bez problemu sobie z tym poradzić. Warto jeszcze sprawdzić luz zaworowy i ewentualnie wyregulować ( jeżeli dawno nie było to robione ). Tyczy się to oczywiście silników, które posiadają ręczną regulację zaworów ( 1.6, 1.8 SOHC w "starej budzie" ). Nie właściwy luz objawia się najczęściej nierówną pracą zimnego silnika na wolnych obrotach, czasem też prowadzącego do jego gaśnięcia. Co do komputera to zawsze we wszystkich książkach serwisowych ECU jest ostatnią rzeczą którą się sprawdza, gdyż częściej usterkom ulegają elementy wykonawcze. |
|
|
|
 |
|
|