Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma 1.6 16V '98] - gdzie czujnik temperatury - ssanie
Autor Wiadomość
emtivi
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2008, 22:31   [Carisma 1.6 16V '98] - gdzie czujnik temperatury - ssanie

Witam !! Mam takie pytanie : gdzie w Cari jest czujnik sterujący silniczkiem krokowym, odpowiadającym za włączanie ssania ?? Cari nagle podczas jazdy zaczęła gasnąć. Pojechałem do warsztatu, gość podpiął po kompa i stwierdził, ze walnięty jest właśnie silniczek. Jednocześnie zostały podwyższone obroty, aby Cari jakoś jeździła. Jak sie zagrzeje jest ok. Natomiast póki jest zimna nie ma ssania. Trzeba nożnie utrzymywać obroty aż sie zagrzeje. Została wymieniona cala przepustnica razem z krokowcem i problem nadal jest.
Prosiłbym zdjęcie silnika Cari jeśli ktoś posiada z zaznaczonym tym czujnikiem oraz opis jak sprawdzić, czy czujnik jest ok. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
 
 
krzyś miś
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2008, 20:58   

witam mam ten sam problem na zimnym gaśnie na ciepłym silniku jest ok jestem po wymianie przepustnicy wraz z krokowcem i czujnika temperatury silnika i nic problem dalej jest moje podejrzenia padły na komputer, tylko nie mam czasu go sprawdzić tak więc proponuje najpierw sprawdzić czy komputer jest ok bo ma on duży wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach. Jak się czegoś dowiesz na ten temat to napisz, może i ja skorzystam z twoich doświadczeń pozdro
 
 
Dominik77
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2008, 01:21   

W zasadzie nie ma bezpośredniego czujnika sterującego silnikiem krokowym. Komputer zbiera informacje z wielu elementów i na ich podstawie reguluje pracą silnika. Problem z utrzymaniem wolnych obrotów można w wielu przypadkach usunąć po przez regulację zakresu pracy silnika krokowego. Sprawny elektryk podpierający się urządzeniem diagnostycznym powinien bez problemu sobie z tym poradzić. Warto jeszcze sprawdzić luz zaworowy i ewentualnie wyregulować ( jeżeli dawno nie było to robione ). Tyczy się to oczywiście silników, które posiadają ręczną regulację zaworów ( 1.6, 1.8 SOHC w "starej budzie" ). Nie właściwy luz objawia się najczęściej nierówną pracą zimnego silnika na wolnych obrotach, czasem też prowadzącego do jego gaśnięcia. Co do komputera to zawsze we wszystkich książkach serwisowych ECU jest ostatnią rzeczą którą się sprawdza, gdyż częściej usterkom ulegają elementy wykonawcze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.