 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
problem z silnikiem 2800 td intercooler-proszę o pomoc |
Autor |
Wiadomość |
kefas [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2008, 19:37 problem z silnikiem 2800 td intercooler-proszę o pomoc
|
|
|
Witam wszystkich.
Jestem tutaj na forum pierwszy raz i mam nadzieję,że ktoś pomoże mi rozwiązać ten problem.
Mitsubishi Pajero, rok 1999, silnik 2800 td intercooler.
Silnik czasami, bez jakiejś reguły, traci chwilowo moc. Najczęściej i najlepiej to czuć, gdy ciągnę obroty na 4 biegu i przy ok 2500-3000 obr/min silnik na chwilę "muli."
Zbiornik czysty, filtr paliwa nowy, często objawy znikaja na nawet kilka godzin jazdy , aby nagle się pojawić nie wiadomo dlaczego.
Nikt do tej pory nie może tego zdiagnozować, servis też.
Jest to nieciekawe zjawisko , szczególnie gdy się wyprzedza tira na wąskich ,dziurawych i krętych mazurskich drogach.
Bardzo prosze o pomoc. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-04-2008, 00:12
|
|
|
Może zawór EGR? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kefas [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2008, 08:53
|
|
|
Dzięki za szybka odpowiedż. Nie jestem zbyt dobry w mechanice samochodowej.
Czy to jest ten zawór, który znajduje sie po lewej stronie silnika i ma wpływ na emisję spalin?
Jeśli tak, to ostatnio mechanik odłączył przewód podciśnieniowy idący do niego i powiedział ,że powinno pomóc. Niestety nie pomogło.
Mam wrażenie,że objawy pojawiają się dopiero po ok 0,5-1 godziny od rozpoczęcia jazdy. Może to tylko subiektywne wrażenie, albo zbieg okoliczności.
Może ktoś na forum zna podobny problem, albo może polecić zakład, na Warmii i Mazurach, który potrafi to zdiagnozować.
Muszę to naprawić, bo ostatnio miałem bardzo nieciekawą sytuację, gdy wyprzedzałem tira i w połowie manewru silnik dostał czkawki, a tu nagle drugi tir z naprzeciwka.
Na pierwszym i drugim biegu tego sie nie odczuwa, na trzecim -trochę, na czwartym najbardziej i na piątym trochę mniej. |
|
|
|
 |
Videlec [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2008, 10:12
|
|
|
jak dla mnie to wygląda na problem z turbo, lub zawor sterujacy cisnieniem doladowania?? |
|
|
|
 |
kefas [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2008, 10:53
|
|
|
ciśnienie na sprężarce jest ok, sprawdzali w serwisie , natomias nie wiem jak z zaworem. Jak to sprawdzić?
Biorąc pod uwagę to,że objawy raz są , a raz ich nie ma, to oznacza,że zawór raz działa , a raz nie? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-04-2008, 12:57
|
|
|
kefas napisał/a: |
Czy to jest ten zawór, który znajduje sie po lewej stronie silnika i ma wpływ na emisję spalin?
Jeśli tak, to ostatnio mechanik odłączył przewód podciśnieniowy idący do niego i powiedział ,że powinno pomóc. |
tak ten, ale odłączenie wężyka nic nie da, trzeba zaślepić przjście spalin przez ten zawór. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kefas [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2008, 13:24
|
|
|
Właśnie to zrobiłem. Podłożyłem cienką aluminiową blaszkę w miejscy gdzie zawór łaczy sie z kolektorem ssącym. Robiłem próbę, faktycznie objawy nie wystąpiły ani razu.
Jednak wydaje mi sie,że silnik jakby miał troche mniej mocy.
Czy jest jeszcze jakiś punkt , który trzeba sprawdzić?
Dziękuję wszystkim za rady i pomoc i proszę o dalsze wspomaganie. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-04-2008, 15:00
|
|
|
trzeba go po prosty wymienić, |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kefas [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2008, 15:10
|
|
|
wydaje mi się,że problem nie jest w zaworze, tylko w jego sterowaniu podciśnieniem.
Zawór wygląda bardzo dobrze i przy zassaniu przez rurke wszystko pracuje.
Powiem szczerze,ze nie bardzo mam pomysł gdzie dalej szukać. Co może byc przyczyną spadku mocy po zaślepieniu otworu dolotowego spalin?
Samochód juz nie dławi się , ale moc jest troche mniejsza niż normalnie.( cały czas) |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-04-2008, 19:26
|
|
|
Zawór EGR to ten na kolektorze ssącym. i to sa typowe objawy EGRu
Tu nie chodzi o podciśnieniowy regulator ciśnienia turbiny, który jest przy turbinie.
EGR nie można sprawdzić w garażu, tylko na przyrządach. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kefas [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2008, 21:02
|
|
|
dziekuję bardzo za wszystkie informacje i nieocenioną pomoc.
Szczególnie jestem wdzięczny za zaangażowanie zbyszkowi m2
przez najbliższe dni sprawdzę podczas jazdy co się będzie działo po odcięciu spalin od EGR a. i dam znać czy jest poprawa. |
|
|
|
 |
|
|