Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
06-03-2008, 09:22
JAKI OLEJ (skrzyni biegów, mosty, reduktor)
Autor Wiadomość
rtvstefan 
Forumowicz


Auto: Pajero 87r.2.5 TD. Maluch TOWN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 53
Skąd: Koniuszowa, małopolskie
  Wysłany: 03-02-2008, 13:52   JAKI OLEJ (skrzyni biegów, mosty, reduktor)

Witam, jaki mam dać olej do ręcznej skrzyni biegów w Pajero I, 87r TD.
Chodzi mi konkretnie o typ, ilość i producenta. Mineralny, czy syntetyczny, a może półsyntetyk? Chodzi o to, żeby były małe opory w niskich temperaturach. Chciałbym ujednolicic, o ile się da i zastosowć do skrzyni i do mostów taki sam olej.


Oraz czy to, że 2 i 3 bieg ciężko wchodzą, to może być skutkiem złego oleju, czy raczej skrzynia nadaje się do remontu?
Oraz pomijając fakt, że oprócz 4 biegu, na pozostałych biegach skrzynia hałasuje.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 07-02-2008, 15:43 ]
Czyżby wszyscy poumierali?

[ Dodano: 26-02-2008, 21:31 ]
Myślę że jeżeli napiszę post pod postem to zauważycie koledzy moi z forum że prosiłem o pomoc w rozwiązaniu tego problemu z moją skrzynią czyli jaki olej do skrzyni ponieważ mam trudnośći w przełanczaniu szczególnie z 3 na 2. Chyba że ten 20-to latek nie wart jest tego to poprostu napiszcie to wyloguę się na zawsze

Pozdrawiam!
_________________
Pajero 87r. 2.5 TD CB-ONWA MK-3,
Skoda 1000MB 68r - sprzedana.
Maluch TOWN 2000r 7500 km przebiegu
Ostatnio zmieniony przez Gene 20-03-2008, 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Oceanos
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2008, 11:31   

Spoko ja też mam takie auto z 87 roku i szukam części.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-03-2008, 12:03   

rtvstefan napisał/a:
Chyba że ten 20-to latek nie wart jest tego to poprostu napiszcie to wyloguę się na zawsze
Bracie spokojnie, ja sie bardzo ciesze, ze na naszym forum sa ludzie, ktorzy posiadaja takie stare klasyki. To autko w swoich czasach bylo rewolucyjnym rozwiazaniem ale z calym szacunkiem chyba nikt nie potrafi naprawiac samochodow przez telefon czy przez forum.
Co do skrzyni biegow to mechanik musi sie przejechac, posluchac, zobaczyc. Jak poczuje, uslyszy i poluka bedzie wiedzial. Najprawdopodobniej padly synchronizatory ale to tylko teoria.

Co do oleum do I jest w dziale download instrukcja urzytkownika 5 min i masz info na dysku. Blagam koledzy troche wysilku. Macie szczescie, ze jest wielki tydzien a ja jestem wierzacy :wink:

jaki producent to juz sami zdecydujcie
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Oceanos
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2008, 22:41   

Właśnie się zastanawiam nad olejem do silnika Castrol albo Mobil Super.
Natomiast do mostów to zaleję nasz Hipol MF API GL 5.
Tak mi się zdaje.
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2008, 23:56   

E tam Hipol, zalej markowy produkt o tej specyfikacji, jesli chodzi o olej, mam znajomego taxsiarza , który do 3l. 124 leje tego nowego lotosa diesla i mówi, że na nim silnik pracuje najlepiej, może coś w tym jest???
 
 
Oceanos
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2008, 00:30   

Właśnie dziś miałem go w rękach. No godne uwagi.
trzeba rozważyć.
 
 
rtvstefan 
Forumowicz


Auto: Pajero 87r.2.5 TD. Maluch TOWN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 53
Skąd: Koniuszowa, małopolskie
Wysłany: 28-03-2008, 19:00   

Witam, dziękuję za odpowiedzi.
Wlałem półsyntetyk do skrzyni i biegi już chodzą OK, a co do tego, że mi szumi na wszystkich biegach oprócz 4 to zastosowałem Ceramizer i czekam na efekty.

PS: CO sądzicie na temat Ceramizerów?
Działa to?

Zastosowałem to do skrzyni i do silnika.
_________________
Pajero 87r. 2.5 TD CB-ONWA MK-3,
Skoda 1000MB 68r - sprzedana.
Maluch TOWN 2000r 7500 km przebiegu
 
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2008, 00:22   

Do silnika zapodaj Mobil delvac. Silnik w starej pojarze to silnik z kopary. 4D56. Trwała i mało wymagająca konstrucja niezwykle banalna w serwisie ale dobrze zalać ją porządnym olejem do prac ciężkich o wysokiej wytrzymałości. Delvac jest bardzo dobry moim zdaniem.
Co do częsci do pojary jedynki walcie jak w dym. Mogę Wam podac każdą część z numerem fabrycznym włącznie a po tym to już tylko do IC i macie raz dwa w rękach.
Jeśli chodzi o zawias z jedynce mam opanowany do granic możliwości. Zrobiłem już wszystko co się ruszało bo się uparłem, że zrobię sobie genialnego klasyka. Fun z jazdy nie do pobicia :)
 
 
Oceanos
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2008, 12:15   

Witam ponownie.
Mnie akurat chodzi o filtr oleju, powietrza,paliwa oraz bębny hamulcowe na tył i szczęki, oczywiście do Pajero I rok 1987,2.5 Td Long produkcja październik 86, tak napisał Gene, tarcze na przód to już mam.
Pozdro.

[ Dodano: 03-04-2008, 12:17 ]
A jaki dajecie smar do krzyżaków i przegubów.?
Czy może być ŁT43.
Pozdro.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-04-2008, 11:56   

ja to nie smaruje ale moj meches od 4x4 powiada: smar do przegubów szary z MoS2 a do wału napędowego STP :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Oceanos
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2008, 01:05   

Dobra Delvac to raczej do ciężarówki chyba.
Mobil Super S Turbo Diesel 10W-40. co o tym sądzicie.
Pozdro.
 
 
cień
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2008, 15:21   

Witam serdecznie!!!
Jeżeli mogę to powiem o moich doświadczeniach ze skrzynią biegów Pajero 2.6 benzyna 1988r. (wcale nie uważam go za zabytek i jestem z niego bardzo zadowolony(: )
U mnie również skrzynia hałasowała na każdym biegu oprócz czwórki. Po wyjęciu jej z samochodu okazało się żę rozpadło się łożysko w kole zamachowym (trzymające wałek główny skrzyni biegó) i z powodu tego uszkodziło się łożysko w przedniej obudowie na wałku głównym. Koszt łożysk był stosunkowo niewielki, natomiast pracy przy rozbieraniu całe mnóstwo.
Najłatwiejsze z tego wszystkiego było chyba wyjęcie szkrzyni z samochodu(:
Olej jakim zalałem po naprawie skrzynię to Mobilube HD-A 85W-90, ale po około 1.5 - 2 tyś muszę olej ponownie wymienić i wtedy wleję półsyntetyk.
Skrzynia na razie jeszcze cichutko wyję, gdyż jak powiedział zaprzyjaźniony mechanik zęby muszą teraz utrzeć się od nowa.

jeżeli chodzi o ceramizer to zastosowałęm go kiedyś do silnika do opla Astry i nie zauważyłem żadnych pozytywnych efektów, na szcęście negatywnych też nie(:

RTVSTEFAN, jeżeli masz uszkodzone chociaż jedno łożysko w swojej skrzyni to żaden ceramizer ci tego nie naprawi. Szkoda pieniędzy na takie rozwiązania.

Pozdrawiam
 
 
rtvstefan 
Forumowicz


Auto: Pajero 87r.2.5 TD. Maluch TOWN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 53
Skąd: Koniuszowa, małopolskie
Wysłany: 07-04-2008, 20:53   

cień napisał/a:
jeżeli chodzi o ceramizer to zastosowałęm go kiedyś do silnika do opla Astry i nie zauważyłem żadnych pozytywnych efektów, na szcęście negatywnych też nie(:

Tak coś czułem, że ten Ceramizer to fikcja, ale się w duchu pocieszałem, że może jednak zadziała...

cień napisał/a:
RTVSTEFAN, jeżeli masz uszkodzone chociaż jedno łożysko w swojej skrzyni to żaden ceramizer ci tego nie naprawi. Szkoda pieniędzy na takie rozwiązania.

Ok dzięki, ale może kiedyś w przyszłości skuszę się na mały remont skrzyni... :)

Pozdrawiam.

[ Dodano: 28-10-2008, 13:50 ]
Wybaczcie post pod postem.I stało się ,dałem do remontu skrzynię wymienili 2 łożyska 2 simeringi olej na pólsyntetyk i autko jak nowe za jedyne 1000 złPozdrawiam!
_________________
Pajero 87r. 2.5 TD CB-ONWA MK-3,
Skoda 1000MB 68r - sprzedana.
Maluch TOWN 2000r 7500 km przebiegu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.