 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] Obroty-regulacja-problem |
Autor |
Wiadomość |
kustom [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2008, 12:40 [C52A 1.5] Obroty-regulacja-problem
|
|
|
Witam wszystkich
Mój problem zaczął się od odłączenia akumulatora.
Po ponownym podłączeniu obroty silnika na jałowym biegu spadły do ok500/min(duże wibracje).
Zabrałem się więc do regulacji obrotów wg opisu ze strony Krzyzaka i tu pojawił się problem.
Opis i zdjęcia są co prawda od galanta ale jest informacja ze w colcie jest to samo.
Troszkę inne rozmieszczenie elementów mnie nie zdziwiło jednakże w moim Colciku śrubka regulacyjna(2) nie ma główki:] wygląda jakby była wkręcona od spodu i nie ma jak i którędy jej ruszyć. Czy to normalne czy coś jest zamieszane?
Jako ze nie moglem nią kręcić podkręciłem obroty przez naciągniecie linki na listwie(ale przecież nie o to w regulacji chodzi)
Brakuje też innej rzeczy: wcześniej po wrzuceniu luzu w czasie jazdy obroty spadały troszkę ponad1000/min a dopiero na postoju do~850/min, teraz odrazy lecą na 850/min
I jak temu wszystkiemu zaradzić?
wrzucam fotki szpeja:
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-02-2008, 13:31
|
|
|
Musisz zresetować ECU. Dużo się o tym pisze, ze to przeważnie konieczne po odłączeniu zasilania. Najpierw jeśli możesz powróć do takich ustawień przepustnicy jakie były zanim zacząłeś "kręcić". Następnie odłączasz klemę minusową od akumulatora i czekasz ok. 1 min. Następnie ją przykręcasz i wyłączasz wszystkie odbiorniki prądu w aucie (radio, dmuchawa, światła, lampkę podsufitową itp.). Ustawiasz koła do jazdy na wprost. Odpalasz auto i nic nie ruszając czekasz ok. 15 - 20 min. aż zagrzeje się silnik tak, że włączy się wentylator przy chłodnicy. Jak się wyłączy to gasisz silnik. Po chwili odpalasz jeszcze raz i czekasz aż włączy się wentylator. Gasisz silnik i wszystko z obrotami powinno być jak dawniej. |
Ostatnio zmieniony przez Hugo 19-02-2008, 19:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-02-2008, 19:30
|
|
|
kustom, masz starszą wersję przepustnicy (przed 90r) też taką założyłem u siebie. Śrubkę w tej wersji kręciło się chyba właśnie od dołu. Krótki śrubokręt płaski potrzebny.
Linka musi być lekko luźna - inaczej nici z regulacji |
|
|
|
 |
kustom [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2008, 12:07
|
|
|
dzięki za odpowiedzi
'uczyłem' go później obrotów, ale niewiele to dało
josie - dokładnie takiej informacji potrzebowałem
myślicie ze jak jeszcze raz wszystko wyreguluje to powinno działać jak wcześniej?
z obrotami na luzie w czasie jazdy wyższymi niż na postoju?
[ Dodano: 20-02-2008, 22:31 ]
udało sie:]
dostęp do śrubki makabryczny, przydało sie lusterko, śrubka jest na plaski śrubokręt, ale była tak zapieczona ze nie dało sie ruszyć mając tak małe pole manewru, na szczęście główka jest sześciokątna klucz nasadowy 7mm, nabity na inny klucz i kawałek pręcika , troszkę gimnastyki i dokręcone, sprężynka co jest pod śrubka w ostatnim momencie stała się przeszkodą - całkiem ściśnięta blokowała dalsze dokręcanie ale starczyło tak w sam raz:]
reszta jak w opisie Krzyrzaka |
|
|
|
 |
|
|