Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Obroty-regulacja-problem
Autor Wiadomość
kustom
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2008, 12:40   [C52A 1.5] Obroty-regulacja-problem

Witam wszystkich

Mój problem zaczął się od odłączenia akumulatora.
Po ponownym podłączeniu obroty silnika na jałowym biegu spadły do ok500/min(duże wibracje).
Zabrałem się więc do regulacji obrotów wg opisu ze strony Krzyzaka i tu pojawił się problem.
Opis i zdjęcia są co prawda od galanta ale jest informacja ze w colcie jest to samo.
Troszkę inne rozmieszczenie elementów mnie nie zdziwiło jednakże w moim Colciku śrubka regulacyjna(2) nie ma główki:] wygląda jakby była wkręcona od spodu i nie ma jak i którędy jej ruszyć. Czy to normalne czy coś jest zamieszane?
Jako ze nie moglem nią kręcić podkręciłem obroty przez naciągniecie linki na listwie(ale przecież nie o to w regulacji chodzi)
Brakuje też innej rzeczy: wcześniej po wrzuceniu luzu w czasie jazdy obroty spadały troszkę ponad1000/min a dopiero na postoju do~850/min, teraz odrazy lecą na 850/min
I jak temu wszystkiemu zaradzić? :?
wrzucam fotki szpeja:




 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-02-2008, 13:31   

Musisz zresetować ECU. Dużo się o tym pisze, ze to przeważnie konieczne po odłączeniu zasilania. Najpierw jeśli możesz powróć do takich ustawień przepustnicy jakie były zanim zacząłeś "kręcić". Następnie odłączasz klemę minusową od akumulatora i czekasz ok. 1 min. Następnie ją przykręcasz i wyłączasz wszystkie odbiorniki prądu w aucie (radio, dmuchawa, światła, lampkę podsufitową itp.). Ustawiasz koła do jazdy na wprost. Odpalasz auto i nic nie ruszając czekasz ok. 15 - 20 min. aż zagrzeje się silnik tak, że włączy się wentylator przy chłodnicy. Jak się wyłączy to gasisz silnik. Po chwili odpalasz jeszcze raz i czekasz aż włączy się wentylator. Gasisz silnik i wszystko z obrotami powinno być jak dawniej.
Ostatnio zmieniony przez Hugo 19-02-2008, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-02-2008, 19:30   

kustom, masz starszą wersję przepustnicy (przed 90r) też taką założyłem u siebie. Śrubkę w tej wersji kręciło się chyba właśnie od dołu. Krótki śrubokręt płaski potrzebny.
Linka musi być lekko luźna - inaczej nici z regulacji
 
 
kustom
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2008, 12:07   

dzięki za odpowiedzi
'uczyłem' go później obrotów, ale niewiele to dało
josie - dokładnie takiej informacji potrzebowałem :)
myślicie ze jak jeszcze raz wszystko wyreguluje to powinno działać jak wcześniej?
z obrotami na luzie w czasie jazdy wyższymi niż na postoju?

[ Dodano: 20-02-2008, 22:31 ]
udało sie:]
dostęp do śrubki makabryczny, przydało sie lusterko, śrubka jest na plaski śrubokręt, ale była tak zapieczona ze nie dało sie ruszyć mając tak małe pole manewru, na szczęście główka jest sześciokątna klucz nasadowy 7mm, nabity na inny klucz i kawałek pręcika , troszkę gimnastyki i dokręcone, sprężynka co jest pod śrubka w ostatnim momencie stała się przeszkodą - całkiem ściśnięta blokowała dalsze dokręcanie ale starczyło tak w sam raz:]
reszta jak w opisie Krzyrzaka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.