Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Check Engine bledy: 13, 14, 21, 25
Autor Wiadomość
sychu
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2008, 14:16   [1G 90-94] Check Engine bledy: 13, 14, 21, 25

Witam!

Od pewnego czasu moje mitsu ma problemy z obrotami na zimnym silniku.
Łatałem dolot, czyściłem przepustnice testowałem krokowy... bezskutecznie.
Autko po odpaleniu pracuje w miarę normalnie 900rpm.W momencie, gdy
dodaję gazu obroty delikatnie spadają i autko troszkę sie przydławia,
dalsze dodanie gazu powoduje już oczekiwany wzrost obrotów. Po zdjęciu
nogi z gazu obroty spadają na granice gaśnięcia i często gaśnie.
Po kilku minutach jazdy wszelkie niepożądane objawy znikają i autko "trzyma" obroty.

Dwa dni temu zapaliła się na dobre kontrolka "CheckEngine".
Odczytane kody błędów programem MMCd:
13 - miernik temperatury powietrza
14 - czujnik przepustnicy
21 - miernik temperatury silnika
25 - czujnik ciśnienia powietrza

Taki wysyp błędów trochę mnie zaskoczył, wyszukałem gdzieś info,
że taka sekwencja błędów to musi być uszkodzone ECU.
Zgodnie z zaleceniem wymieniłem 3 kondensatory elektrolityczne w ECU.
Jeden rzeczywiście prosił się o wymianę!



Niestety operacja wymiany kondensatorków nic nie zmieniła :( Wciąż po chwili
pojawiają się błędy opisane powyżej.

Może ktoś już spotkał się z podobnym problemem? Proszę o pomoc.

BTW. Mam komplet parametrów odczytanych programem MMcd powinny pomóc,
jeśli tylko ktoś potrafi je zinterpretować :)
 
 
DOMIN
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2008, 15:26   

Witam
Miałem teki sam problem w zeszłym roku,tyle,że kondensatyry wylały i zatarły lutowane ścieżki. Trzeba jeszcze sprawdzić miernikiem czy któraś ze ścieżek nie jest przerwana,jeśli tak to "poprwić lutem,cyną"ścieżki.
Pozdrawiam
 
 
sychu
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2008, 17:31   

Wymianę, kondensatorów przeprowadziłem bardzo skrupulatnie. Kondensatory nie były rozlane na płytce i nie uszkodziły ścieżek. Połączenia sprawdziłem kilkakrotnie miernikiem, po obu stronach płytki. A może są jakieś elementy aktywne, które równie często ulegają awarii co kondensatory?
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2008, 10:51   

Uszkodzona jest ścieżka w ECU na zdjęciu po lewej widać duży układ scalony do jego pierwszego pinu od prawej na dole idzie kondensator SMD (chyba C19) prawdopodobnie masz przy nim przerwe. Domin czy te błędy Ci czegoś nie przypominają :wink:
 
 
Coodo
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2008, 11:12   

dwa błedy są z przepływki i dwa z silnika
miałem tak podobnie przy nie źle działającej przepływce jak delikatnie dodałem gazu to silnik najpierw zwalniał a po mocniejszym wcisnięciu gazu dopiero przyspieszał
działo sie to tylko na nie rozgrzanym silniku
proponował bym ci sprawdzić tą przepływkę lub pojechać do kogoś kto by ci pozwolił przełożyc swoją
i wtedy zobaczyć czy te błędy z przepływki się pokażą
 
 
sychu
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2008, 12:27   

Jest przerwa na ścieżce!!! thx burst :)



Zaraz pobiegnę sprawdzić czy pomogło! Ale ten C19 ewidentnie nadaje sie do wymiany?
Tylko jaką on ma pojemność?
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2008, 17:55   

Co do pojemności to nie jestem pewien chyba 100nF ale temat był już kiedyś na forum, jak nie znajdziesz zapytaj Bartka on będzie wiedział. Co do tego, że jest do wymiany to nie koniecznie one są dość odporne wystarczy tylko dobrze oczyścić styki i przylutować na nowo. Na tej fotce co teraz podpiąłeś widać ewidentnie, że się kondzior wylał więc dokładnie wyczyść płyte, żeby nie pożarło innych scieżek.
 
 
sychu
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2008, 09:13   

Witam!

Dzięki serdeczne za pomoc! Po wymianie kondensatorków C14, C19 i poprawie ścieżek, autko powróciło do życia. Pierwsza jazda do pracy pokazała, że moje problemy z obrotami to już chyba tylko wspomnienie :)

Jeszcze raz dziękuję za pomoc, pozdrawiam!

PS. Koszt naprawy to 4zł 80gr :D
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 12-02-2008, 17:50   

sychu zrób jeszcze jedno. W wolnej chwili oczyść całą płytkę i zabezpiecz przeciwkorozyjne. Wilgoć i sól jaką wnosimy na butach z polskich dróg i chodników jest w stanie skutecznie uszkodzić układy drukowane.Jest do tego specjalny preparat w sprayu ale nawet zwykły lakier bezbarwny spełni tę rolę. pamiętaj jedynie aby dokładnie odczyścić całą płytę przed malowaniem
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-02-2008, 14:36   

HouseM napisał/a:
zwykły lakier bezbarwny


Lakieru nie polecam, przewodzi napięcie :( Tylko specjalne preparaty do tego przeznaczone :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 13-02-2008, 23:01   

podkład tlenkowy przewodzi , filler przewodzi , baza metaliczna przewodzi , baza perłowa przewodzi ale bezbarwny dlaczego miał by przewodzić ? nie ma przecież pigmentu więc brak dodatków metalicznych
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2008, 18:56   

Polecam preparat Plastik 70 można kupić w AVT za coś koło 30PLN. Nie przewodzi zabezpiecza przed wilgocią. Jedyny problem takich preparatów jest taki, że ciężko się je zmywa, właściwie to trzeba je zeskrobywać. Jak trzeba coś pod tym polutować to dłuższa zabawa gwarantowana.
 
 
jasi007
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2008, 08:38   

Ja nie widzę sensu zakupu takich preparatów ponieważ ecu jest już czymś pokryty
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-02-2008, 14:35   

jasi007 napisał/a:
Ja nie widzę sensu zakupu takich preparatów ponieważ ecu jest już czymś pokryty


Jasi007, forum czytamy ze zrozumieniem. W tym konkretnie temacie, chodzi o zabezpieczenie ECU, po interwencji lutownicy.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
jasi007
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2008, 15:51   

Adaho_krak napisał/a:
chodzi o zabezpieczenie ECU, po interwencji lutownicy.

, sorry ale nic nie było w temacie o zabezpieczeniu miejsc w które integrowaliśmy, tylko o całej płytce.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.