[1G 90-94] Check Engine bledy: 13, 14, 21, 25 |
Autor |
Wiadomość |
sychu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2008, 14:16 [1G 90-94] Check Engine bledy: 13, 14, 21, 25
|
|
|
Witam!
Od pewnego czasu moje mitsu ma problemy z obrotami na zimnym silniku.
Łatałem dolot, czyściłem przepustnice testowałem krokowy... bezskutecznie.
Autko po odpaleniu pracuje w miarę normalnie 900rpm.W momencie, gdy
dodaję gazu obroty delikatnie spadają i autko troszkę sie przydławia,
dalsze dodanie gazu powoduje już oczekiwany wzrost obrotów. Po zdjęciu
nogi z gazu obroty spadają na granice gaśnięcia i często gaśnie.
Po kilku minutach jazdy wszelkie niepożądane objawy znikają i autko "trzyma" obroty.
Dwa dni temu zapaliła się na dobre kontrolka "CheckEngine".
Odczytane kody błędów programem MMCd:
13 - miernik temperatury powietrza
14 - czujnik przepustnicy
21 - miernik temperatury silnika
25 - czujnik ciśnienia powietrza
Taki wysyp błędów trochę mnie zaskoczył, wyszukałem gdzieś info,
że taka sekwencja błędów to musi być uszkodzone ECU.
Zgodnie z zaleceniem wymieniłem 3 kondensatory elektrolityczne w ECU.
Jeden rzeczywiście prosił się o wymianę!
Niestety operacja wymiany kondensatorków nic nie zmieniła Wciąż po chwili
pojawiają się błędy opisane powyżej.
Może ktoś już spotkał się z podobnym problemem? Proszę o pomoc.
BTW. Mam komplet parametrów odczytanych programem MMcd powinny pomóc,
jeśli tylko ktoś potrafi je zinterpretować |
|
|
|
 |
DOMIN [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2008, 15:26
|
|
|
Witam
Miałem teki sam problem w zeszłym roku,tyle,że kondensatyry wylały i zatarły lutowane ścieżki. Trzeba jeszcze sprawdzić miernikiem czy któraś ze ścieżek nie jest przerwana,jeśli tak to "poprwić lutem,cyną"ścieżki.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
sychu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2008, 17:31
|
|
|
Wymianę, kondensatorów przeprowadziłem bardzo skrupulatnie. Kondensatory nie były rozlane na płytce i nie uszkodziły ścieżek. Połączenia sprawdziłem kilkakrotnie miernikiem, po obu stronach płytki. A może są jakieś elementy aktywne, które równie często ulegają awarii co kondensatory? |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2008, 10:51
|
|
|
Uszkodzona jest ścieżka w ECU na zdjęciu po lewej widać duży układ scalony do jego pierwszego pinu od prawej na dole idzie kondensator SMD (chyba C19) prawdopodobnie masz przy nim przerwe. Domin czy te błędy Ci czegoś nie przypominają |
|
|
|
 |
Coodo [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2008, 11:12
|
|
|
dwa błedy są z przepływki i dwa z silnika
miałem tak podobnie przy nie źle działającej przepływce jak delikatnie dodałem gazu to silnik najpierw zwalniał a po mocniejszym wcisnięciu gazu dopiero przyspieszał
działo sie to tylko na nie rozgrzanym silniku
proponował bym ci sprawdzić tą przepływkę lub pojechać do kogoś kto by ci pozwolił przełożyc swoją
i wtedy zobaczyć czy te błędy z przepływki się pokażą |
|
|
|
 |
sychu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2008, 12:27
|
|
|
Jest przerwa na ścieżce!!! thx burst
Zaraz pobiegnę sprawdzić czy pomogło! Ale ten C19 ewidentnie nadaje sie do wymiany?
Tylko jaką on ma pojemność? |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2008, 17:55
|
|
|
Co do pojemności to nie jestem pewien chyba 100nF ale temat był już kiedyś na forum, jak nie znajdziesz zapytaj Bartka on będzie wiedział. Co do tego, że jest do wymiany to nie koniecznie one są dość odporne wystarczy tylko dobrze oczyścić styki i przylutować na nowo. Na tej fotce co teraz podpiąłeś widać ewidentnie, że się kondzior wylał więc dokładnie wyczyść płyte, żeby nie pożarło innych scieżek. |
|
|
|
 |
sychu [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2008, 09:13
|
|
|
Witam!
Dzięki serdeczne za pomoc! Po wymianie kondensatorków C14, C19 i poprawie ścieżek, autko powróciło do życia. Pierwsza jazda do pracy pokazała, że moje problemy z obrotami to już chyba tylko wspomnienie
Jeszcze raz dziękuję za pomoc, pozdrawiam!
PS. Koszt naprawy to 4zł 80gr |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 12-02-2008, 17:50
|
|
|
sychu zrób jeszcze jedno. W wolnej chwili oczyść całą płytkę i zabezpiecz przeciwkorozyjne. Wilgoć i sól jaką wnosimy na butach z polskich dróg i chodników jest w stanie skutecznie uszkodzić układy drukowane.Jest do tego specjalny preparat w sprayu ale nawet zwykły lakier bezbarwny spełni tę rolę. pamiętaj jedynie aby dokładnie odczyścić całą płytę przed malowaniem |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-02-2008, 14:36
|
|
|
HouseM napisał/a: | zwykły lakier bezbarwny |
Lakieru nie polecam, przewodzi napięcie Tylko specjalne preparaty do tego przeznaczone |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 13-02-2008, 23:01
|
|
|
podkład tlenkowy przewodzi , filler przewodzi , baza metaliczna przewodzi , baza perłowa przewodzi ale bezbarwny dlaczego miał by przewodzić ? nie ma przecież pigmentu więc brak dodatków metalicznych |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2008, 18:56
|
|
|
Polecam preparat Plastik 70 można kupić w AVT za coś koło 30PLN. Nie przewodzi zabezpiecza przed wilgocią. Jedyny problem takich preparatów jest taki, że ciężko się je zmywa, właściwie to trzeba je zeskrobywać. Jak trzeba coś pod tym polutować to dłuższa zabawa gwarantowana. |
|
|
|
 |
jasi007 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2008, 08:38
|
|
|
Ja nie widzę sensu zakupu takich preparatów ponieważ ecu jest już czymś pokryty |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-02-2008, 14:35
|
|
|
jasi007 napisał/a: | Ja nie widzę sensu zakupu takich preparatów ponieważ ecu jest już czymś pokryty |
Jasi007, forum czytamy ze zrozumieniem. W tym konkretnie temacie, chodzi o zabezpieczenie ECU, po interwencji lutownicy. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
jasi007 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2008, 15:51
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | chodzi o zabezpieczenie ECU, po interwencji lutownicy. |
, sorry ale nic nie było w temacie o zabezpieczeniu miejsc w które integrowaliśmy, tylko o całej płytce. |
|
|
|
 |
|