 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Dziwny proplem z napieciem do radia CD |
Autor |
Wiadomość |
Sebbo [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2008, 19:02 [Cari 1.8 GDI] Dziwny proplem z napieciem do radia CD
|
|
|
Witam
Mam problem z napięciem w mojej cari. problem tkwi w tym ze jak mam wyłączone światła nawet postojówki to na wyjściu kabli do radia radia napięcie ma ok. 3V (sprawdzane miernikiem) i radio przygasa przy większym basie, ale gdy włączę światła to napięcie wzrasta na 14V i wszystko jest w porządku.Co to może być???
A i jeszcze jak mam wyłączone światła i radio gra to przy wiekszym basie lekko podswietla zegary. Czy to normalne ?
Z góry dzięki.
Pozdro |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-02-2008, 19:19
|
|
|
Prawdopodobnie masz podłączone zasilanie radia z....... przewodu, który powoduje przyciemnianie podświetlenia przy włączeniu świateł....... poprowadź porządne zasilanie (przynajmniej 4 mm2 miedzi) prosto z akumulatora, a wszelkie problemy znikną..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
V40Waldek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2008, 19:34
|
|
|
Nie polecam zasilania radia bezposrednio z akumulatora. Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia, a to z prozaicznego powodu, gdyż przypadkowe uszkodzenie izolacji moze doprowadzic do zwarcia, które bez kontroli zabezpieczenia szybko przeradza sie w pożar.
Przypuszczam, że ktoś grzebał przy Twojej instalcji podłaczenia radia i faktycznie wybrał niewłasciwe zasilanie, jednak musi być gdzieś własciwy kabel zasilający bo został tam fabrycznie umieszczony, kwestia w odszukaniu go i podłaczeniu, dlatego potrzebny schemat. |
Ostatnio zmieniony przez V40Waldek 15-02-2008, 20:55, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Sebbo [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2008, 20:21
|
|
|
faktycznie zapomnialę dopisac o tym że jak zmiejszam lub zwiekszam podsiwtlenie to mi tez radio slabnie. a ze schematem to nie problem bo mam program INFO-TECH:biggrin:
dzieki za odpowiedz. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2008, 21:08
|
|
|
V40Waldek napisał/a: | Nie polecam zasilania radia bezposrednio z akumulatora. Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia, a to z prozaicznego powodu, gdyż przypadkowe uszkodzenie izolacji moze doprowadzic do zwarcia, które bez kontroli zabezpieczenia szybko przeradza sie w pożar. |
W niczym to nie przeszkadza, a często sprawdza się lepiej niż fabryczna instalacja, która obfituje w spadki napięcia.
Przecież każda myśląca osoba zakłada do kabla zasilającego bezpiecznik.
Tak jak napisał Bartek, 4mm2 i do tego bezpiecznik na kablu plusowym
PRZY SAMYM AKUMULATORZE około 10 Amper i będzie cacy... |
|
|
|
 |
Sebbo [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 17:21
|
|
|
ej ale gdzie moge puscic ten kabel bo nie bardzo wiem nie moge znalezc dobrego miejsca moze jakies zaproponujecie?? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-02-2008, 08:30
|
|
|
V40Waldek napisał/a: | Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia |
Tyle, że kablelczki puszczone przez fabrykę dobre są do podświetlenia zapalniczki, nie do zasilania radia...... A nie wspomniałem o zabezpieczeniu, ale tylko skończony kretyn nie montuje bezpiecznika tuż przy akumulatorze...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2008, 08:45
|
|
|
Sebbo napisał/a: | ej ale gdzie moge puscic ten kabel bo nie bardzo wiem nie moge znalezc dobrego miejsca moze jakies zaproponujecie?? |
jak staniesz przed autem przodem po lewej stronie sciany grodziowej masz przejscie calej wiazki spod maski do srodka carismy, najlepiej tam sie przebic z zasilaniem.
plus mozesz wziac z klemy (zaraz za tym bezpiecznik) natomiast minus z miejsca gdzie laczy sie masa aku z karoseria (lub w innym dobrym miejscu, ja polecam to wczesniejsze). pamietaj aby to miejsce dokladnie oczyscic przed skreceniem.
wszystko wtedy bedzie gitara. |
|
|
|
 |
|
|