Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Dziwny proplem z napieciem do radia CD
Autor Wiadomość
Sebbo
[Usunięty]

  Wysłany: 15-02-2008, 19:02   [Cari 1.8 GDI] Dziwny proplem z napieciem do radia CD

Witam

Mam problem z napięciem w mojej cari. problem tkwi w tym ze jak mam wyłączone światła nawet postojówki to na wyjściu kabli do radia radia napięcie ma ok. 3V (sprawdzane miernikiem) i radio przygasa przy większym basie, ale gdy włączę światła to napięcie wzrasta na 14V i wszystko jest w porządku.Co to może być???

A i jeszcze jak mam wyłączone światła i radio gra to przy wiekszym basie lekko podswietla zegary. Czy to normalne ?

Z góry dzięki.
Pozdro
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-02-2008, 19:19   

Prawdopodobnie masz podłączone zasilanie radia z....... przewodu, który powoduje przyciemnianie podświetlenia przy włączeniu świateł....... poprowadź porządne zasilanie (przynajmniej 4 mm2 miedzi) prosto z akumulatora, a wszelkie problemy znikną.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
V40Waldek
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2008, 19:34   

Nie polecam zasilania radia bezposrednio z akumulatora. Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia, a to z prozaicznego powodu, gdyż przypadkowe uszkodzenie izolacji moze doprowadzic do zwarcia, które bez kontroli zabezpieczenia szybko przeradza sie w pożar.
Przypuszczam, że ktoś grzebał przy Twojej instalcji podłaczenia radia i faktycznie wybrał niewłasciwe zasilanie, jednak musi być gdzieś własciwy kabel zasilający bo został tam fabrycznie umieszczony, kwestia w odszukaniu go i podłaczeniu, dlatego potrzebny schemat.
Ostatnio zmieniony przez V40Waldek 15-02-2008, 20:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Sebbo
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2008, 20:21   

faktycznie zapomnialę dopisac o tym że jak zmiejszam lub zwiekszam podsiwtlenie to mi tez radio slabnie. a ze schematem to nie problem bo mam program INFO-TECH:biggrin:

dzieki za odpowiedz.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2008, 21:08   

V40Waldek napisał/a:
Nie polecam zasilania radia bezposrednio z akumulatora. Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia, a to z prozaicznego powodu, gdyż przypadkowe uszkodzenie izolacji moze doprowadzic do zwarcia, które bez kontroli zabezpieczenia szybko przeradza sie w pożar.

W niczym to nie przeszkadza, a często sprawdza się lepiej niż fabryczna instalacja, która obfituje w spadki napięcia.

Przecież każda myśląca osoba zakłada do kabla zasilającego bezpiecznik.

Tak jak napisał Bartek, 4mm2 i do tego bezpiecznik na kablu plusowym
PRZY SAMYM AKUMULATORZE około 10 Amper i będzie cacy...
 
 
Sebbo
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2008, 17:21   

ej ale gdzie moge puscic ten kabel bo nie bardzo wiem nie moge znalezc dobrego miejsca moze jakies zaproponujecie??
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-02-2008, 08:30   

V40Waldek napisał/a:
Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia


Tyle, że kablelczki puszczone przez fabrykę dobre są do podświetlenia zapalniczki, nie do zasilania radia...... A nie wspomniałem o zabezpieczeniu, ale tylko skończony kretyn nie montuje bezpiecznika tuż przy akumulatorze......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2008, 08:45   

Sebbo napisał/a:
ej ale gdzie moge puscic ten kabel bo nie bardzo wiem nie moge znalezc dobrego miejsca moze jakies zaproponujecie??


jak staniesz przed autem przodem po lewej stronie sciany grodziowej masz przejscie calej wiazki spod maski do srodka carismy, najlepiej tam sie przebic z zasilaniem.
plus mozesz wziac z klemy (zaraz za tym bezpiecznik) natomiast minus z miejsca gdzie laczy sie masa aku z karoseria (lub w innym dobrym miejscu, ja polecam to wczesniejsze). pamietaj aby to miejsce dokladnie oczyscic przed skreceniem.
wszystko wtedy bedzie gitara.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.