| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [Cari 1.8 GDI] Dziwny proplem z napieciem do radia CD |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Sebbo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |    Wysłany: 15-02-2008, 19:02   [Cari 1.8 GDI] Dziwny proplem z napieciem do radia CD |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Mam problem z napięciem w mojej cari. problem tkwi w tym ze jak mam wyłączone światła nawet postojówki to na wyjściu kabli do radia radia napięcie ma ok. 3V (sprawdzane miernikiem)  i radio przygasa przy większym basie, ale gdy włączę  światła to napięcie wzrasta na 14V i wszystko jest w porządku.Co to może być???
 
 A i jeszcze jak mam wyłączone światła i radio gra to przy wiekszym basie lekko podswietla zegary. Czy to normalne ?
 
 Z góry dzięki.
 Pozdro
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-02-2008, 19:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Prawdopodobnie masz podłączone zasilanie radia z....... przewodu, który powoduje przyciemnianie podświetlenia przy włączeniu świateł....... poprowadź porządne zasilanie (przynajmniej 4 mm2 miedzi) prosto z akumulatora, a wszelkie problemy znikną..... |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | V40Waldek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-02-2008, 19:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie polecam zasilania radia bezposrednio z akumulatora. Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia, a to z prozaicznego powodu, gdyż przypadkowe uszkodzenie izolacji moze doprowadzic do zwarcia, które bez kontroli zabezpieczenia szybko przeradza sie w pożar. Przypuszczam, że ktoś grzebał przy Twojej instalcji podłaczenia radia i faktycznie wybrał niewłasciwe zasilanie, jednak musi być gdzieś własciwy kabel zasilający bo został tam fabrycznie umieszczony, kwestia w odszukaniu go i podłaczeniu, dlatego potrzebny schemat.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez V40Waldek 15-02-2008, 20:55, w całości zmieniany 2 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Sebbo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-02-2008, 20:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | faktycznie zapomnialę dopisac o tym że jak zmiejszam lub zwiekszam podsiwtlenie to mi tez radio slabnie. a ze schematem to nie problem bo mam program INFO-TECH:biggrin: 
 dzieki za odpowiedz.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | leser [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-02-2008, 21:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | V40Waldek napisał/a: |  	  | Nie polecam zasilania radia bezposrednio z akumulatora. Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia, a to z prozaicznego powodu, gdyż przypadkowe uszkodzenie izolacji moze doprowadzic do zwarcia, które bez kontroli zabezpieczenia szybko przeradza sie w pożar. | 
 W niczym to nie przeszkadza, a często sprawdza się lepiej niż fabryczna instalacja, która obfituje w spadki napięcia.
 
 Przecież każda myśląca osoba zakłada do kabla zasilającego bezpiecznik.
 
 Tak jak napisał Bartek, 4mm2 i do tego bezpiecznik na kablu plusowym
 PRZY SAMYM AKUMULATORZE około 10 Amper i będzie cacy...
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Sebbo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2008, 17:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | ej ale gdzie moge puscic ten kabel bo nie bardzo wiem nie moge znalezc dobrego miejsca moze jakies zaproponujecie?? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-02-2008, 08:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | V40Waldek napisał/a: |  	  | Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia | 
 
 Tyle, że kablelczki puszczone przez fabrykę dobre są do podświetlenia zapalniczki, nie do zasilania radia...... A nie wspomniałem o zabezpieczeniu, ale tylko skończony kretyn nie montuje bezpiecznika tuż przy akumulatorze......
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | arturro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-02-2008, 08:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Sebbo napisał/a: |  	  | ej ale gdzie moge puscic ten kabel bo nie bardzo wiem nie moge znalezc dobrego miejsca moze jakies zaproponujecie?? | 
 
 jak staniesz przed autem przodem po lewej stronie sciany grodziowej masz przejscie calej wiazki spod maski do srodka carismy, najlepiej tam sie przebic z zasilaniem.
 plus mozesz wziac z klemy (zaraz za tym bezpiecznik) natomiast minus z miejsca gdzie laczy sie masa aku z karoseria (lub w innym dobrym miejscu, ja polecam to wczesniejsze). pamietaj aby to miejsce dokladnie oczyscic przed skreceniem.
 wszystko wtedy bedzie gitara.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |