[Cari 1.9TD] Ubytek płynu chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2008, 17:53 [Cari 1.9TD] Ubytek płynu chłodniczego
|
|
|
Witam wszystkich! Tak jak w temacie. Mam problem z płynem chłodniczym. Musze go uzupełniać co ok. 1000 km czasem mniej... Kiedy kupowałem autko we wrześniu to w zbiorniczku był olej. Wyczyściłem zbiorniczek i było ok. Dopiero niedawno zobaczyłem, że uchodzi z niego płyn... Olej ok. Żadnych nalotów na denku i autko nie kopci. Tylko troszkę na niebiesko przy odpaleniu... Patrząc od góry na silnik nie widać nic podejrzanego. Poradźcie. Może ktoś miał taki problem? |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-02-2008, 17:59
|
|
|
wojtec napisał/a: | Tylko troszkę na niebiesko przy odpaleniu... |
masz odpowiedź. Resztę na temat niebieskiego dymu znajdziesz na forum |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 26-02-2008, 20:25
|
|
|
tzn ubywa Ci płynu a oleju nic? Zbiorniczek czysty czy tłusty i pokrywa się czarnym nalotem z oleju? Po otwarciu korka wlewu oleju nie ma "masła" biało-kremowego nalotu na korku i w górnej części pokrywy zaworów? Jeśli nie to szukaj gdzieś nieszczelności. Węże, opaski, obejmy, chłodnica, nagrzewnica. Dodam że skoro co 1000 km dolewasz nieznaczną ilość to może byc ciężko zauważyć nieszczelnośc. Chłodnica może zdążyć wysychać zanim bedzie widać na niej przeciek |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2008, 21:09
|
|
|
Dokładnie tak jak napisałeś Kielurkk. Oleju nic, nie ma nalotu, zbiorniczek czysty.. A dym to najprawdopodobniej mieszanka bo tak ok. 1-2 sek po odpaleniu chodzi nierówno (3 cyl-świeca lub wtryskiwacz) i zaraz jest ok. Acha, przy okazji pytanie czy turbo może mieć coś z tym wspólnego? W końcu jest chłodzone cieczą... |
|
|
|
 |
Witia [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2008, 22:05
|
|
|
Witam koledzy
mam podobny problem z moją Cari tzn. ubytek płynuchłodniczego czasem czuje specyficzny zapach z pod maski nigdy nie moge wyczaić miejsca wycieku ale zapach dochodzi gdzieś z okolicy turbo, oleju nie ubywa ani masła pod korkiem nie mam czy coś mozecie poradzić |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 27-02-2008, 20:22
|
|
|
skoro wszystko czyste i oleju nie ubywa to szukaj nieszczelności. Chłodnica, nagrzewnica węże i tym podobne |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
jarek19681 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2008, 17:10
|
|
|
termostat przykręcony jest do głowicy, jest tam uszczelka może dokładniej się temu przyjrzyj, najlepiej na zimnym silniku wtedy nie będzie wysychał i masz szanse coś wypatrzeć, u mnie tam właśnie ubywało i okazało się że obudowa na moje nie szczęście jest skruszała, naprawa we własnym zakresie około 120pln-ków + kilka piwek Ale jeżeli to sama uszczelka to pewnie dużo taniej, kiedyś jak o to pytałem to jeden z kolegów napisał że założył zwykły oring i też nie ciekło |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2008, 21:01
|
|
|
Tak jak napisałeś Jaro. Uszczelka pod termostatem. Wczoraj to zczaiłem.Jakiś oryginał wsadził starą na silikonie i ciekła. Puki ciekło mało to płyn odparowywał i nic nie było widać a później to sami wiecie. I tak jak napisałeś wystarczy o-ring. Tylko o odpowiedniej średnicy i będzie ok. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jarek19681 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-03-2008, 14:12
|
|
|
cieszę sie że mogłem pomóc |
|
|
|
 |
|