[Cari 1.9TD] Immo przy elektrozaworze STOP |
Autor |
Wiadomość |
Mazoot
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9TD '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Ożarów
|
Wysłany: 18-01-2011, 19:09 [Cari 1.9TD] Immo przy elektrozaworze STOP
|
|
|
Czy ten element (coś chyba od immo) znajdujący się pod pompą wtryskową jest niezbędny?
Pytam ponieważ mój "mechanior" przy zmianie elektrozaworu STOP go wyciągnął.
Sam elektrozawór wpiął bezpośrednio do kostki.
Wymrygałem sobie parę błędów w tym 54 -immo, ale nie jestem pewny czy to nie pozostałość po poprzednich właścicielach.
Jakie byłyby oznaki odciętego immo (czy kręciłby rozrusznikiem?), bo samochód po powrocie z warsztatu przestał palić.
Ale to raczej moja wina bo zasyfiłem wtryski paliwem z dna baku(możliwe?), i padła świeca... przynajmniej tak twierdzi ów "mechanior". |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 18-01-2011, 19:19
|
|
|
rozrusznik kręci mimo braku immo. bład 54 prawdopodobnie dlatego że został wycięty układ wykonawczy immobilizera.
Pompa zawsze ciągnie z dna baku raczej zatarłeś ją z powodu barku chłodzenia i smarowania paliwem. |
|
|
|
 |
Mazoot
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9TD '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Ożarów
|
Wysłany: 18-01-2011, 19:31
|
|
|
Zamontuję ten układ z powrotem kiedy tylko odzyskam moje wtryski.
Pompa napewno ma paliwo ponieważ STOP jest teraz wpiety bezpośrednio, z pominięciem immo.
Zastanawia mnie jeszcze czy immo pozwoliłby mi przejechać spokojnie parę km, ponieważ w drodze z warsztatu dopiero po jakichś 2 km misiek zaczął szaleć.
Spadła moc, zaczął kopcić (nie wiem na jaki kolor, widzialem tylko w lusterku) i ogólnie ledwie się dotoczyłem.
Gdyby nie to że miałem blisko to natychmiast bym się zatrzymał i sprawdził, ale miałem nadzieję że jakoś dojadę. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 18-01-2011, 20:52
|
|
|
jak dobrze kojarzę to w td inno nie komunikuje sie z ecu wiec nie co wpinać s powrotem.
Jeżeli mechanik zdejmował pompę to bym szukał problemu w ustawieniu rozrząd lub kąta wtrysku. |
|
|
|
 |
Mazoot
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9TD '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Ożarów
|
Wysłany: 18-01-2011, 21:16
|
|
|
Też mam wrażenie że przestawił mi kąt wtrysku z racji na wyraźny spadek mocy kiedy sprawdzałem samochód pod warsztatem.
Ale to nie wyjaśnia późniejszych wyczynów silnika.
Chyba że nie dokręcił śrub na kole pompy. Sprawdzę.
Jeżeli samochód odpali po czyszczeniu wtrysków, ewentualnie po jakiejś wymianie to chyba i tak zamontuję ten układ, żeby nie robił błędu. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 18-01-2011, 21:34
|
|
|
mógł nie dokręcić napinacza i pasek przeskoczył. Dobrze że rozrusznik kręci to znaczy że nie wali w zawory |
|
|
|
 |
Mazoot
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9TD '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Ożarów
|
Wysłany: 22-01-2011, 12:14
|
|
|
Wtryski zamontowane, sterujący ma nową końcówkę.
Prędkość maksymalna = 85km/h.
Białe/szare kłęby dymu za mną.
Moją cierpliwość się kończy, jadę na uszczelnianie pompy to przy okazji zostawię to komuś kto się zna na tym. Niby wygląda na to że nie ma w tym winy mojego znajomego mechanika, być może spieprzona uszczelka pod głowicą (która wymieniałem w październiku).
Włożę w to wszystko kupe kasy ale może coś z tego będzie, a ja nie bedę musiał nad tym myśleć.
Tak to jest jak się chce coś załatwić tanim kosztem.
Pozdrawiam, Mazoot. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 22-01-2011, 21:05
|
|
|
kłeby dymu mogą świadczyć o przestawionym rozrządzie lub kącie wtrysku |
|
|
|
 |
|