Przesunięty przez: Gene 06-03-2008, 11:43 |
Wieksza moc a elektroniczny chip |
Autor |
Wiadomość |
MarekM [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2008, 01:21 Wieksza moc a elektroniczny chip
|
|
|
Witam , mam pytanko czy ktos zmieniał moc swojego TD w Pajero Sport ze 115KM na 136KM (nie wiem na czym to polega czy nowy chip w sterowniku) i czy wogole warto , w ASO w Kaliszu odradzali zas w innym namawiali , dopłata podobno to cos ok 3 tys zl , troche mocy by sie przydalo , ale czy nie beda to wyzucone pieniadze ? i czy spalanie wtedy nie wzrosnie , bo teraz jest tez dosc spore jak na taka mala moc (miasto 13- 15l , teren nawet potrafi ponad 15 ale po to jest to autko wiec nie protestuje , trasa 9-10l) pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Gene 22-01-2008, 08:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2008, 08:35
|
|
|
MarkuM witaj,
nie wiem, ktory masz rocznik swojego Sporta ale jesli masz ze starego kaszlaka wyciagniet 115 to stawiam na w miare nowe auto. Mitsubishi do wersji Dakar montowalo chip Ralliart'u (rallitronic). Ten elektroniczny modul zmienia przede wszystkim charakterystyke momentu obrotowego. Jak mowia fachowcy wygladza go i zwieksza. Zabiegi te podnosza (wyciskaja z tego samego ukladu napedowego) moc do 136 KM. To teoria a praktyka wyglada tak (przynajmniej w moim przypadku), pierwszy tysiac moze mniej jezdzilem bez chipa. Bylem tak zafascynowany posiadaniem wymarzonego auta, ze nie przeszkadzala mi nominalnie mala moc Pajero. W rzeczywistosci nie jest tak zle. Wszystko zalezy od stylu jazdy i preferencji kierowcy. To magiczne slowo "Sport" ma dopiero znaczenie powyzej 2500 obrotow. Jazda ponizej tej wartosci jest dosc spokojna i przyspieszenia umiarkowane. Kiedy jednak turbina zaczynala robic swoje auto potrafilo bardzo pozytywnie zaskoczyc. Caly czas wspominam o smiganiu po czarnym. Wstawiono zgodnie z modelem i specyfikacja chipa i co sie okazalo? He he... na pierwszy rzut oka nic. Pajero jak jezdzilo tak jezdzi. Ale po dluzszej chwili i sporym kawalku trasy stwierdzilem, ze jednak sie cos zmienilo. 1. kultura pracy - silnik lepiej, ciszej i spokojniej pracuje. 2. z mniejszym wysilkiem wkreca sie na wyzsze obroty. 3 spalanie moze wzroslo lecz nie jestem pewny. Tankuje tylko lepsza rope najczescie jest to diesel VPower. Auto w trasie potrafi spalic nawet ponizej 9 l pod warunkiem spokojnej jazdy (do 3500 obrotow). Miasto to juz okolice 11 l i tylko przy pustej Warszawie w wakacje to spalanie oscylowalo w granicach 10 l. Oczywiscie przy zwyklym paliwie o litr wzrasta. Proponuje poczytac temat o Sporcie: http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=6428
tam jest to bardziej opisane. Dodam, ze mi nawet podczas walki w terenie, gdzie reduktor wypracowuje swoje nie pali 15 litrow. Nie jestem w stanie sprawdzic bo nigdy nie ma tak, ze caly bak na bezdrozach wypalam.
Na koniec nie chce abys odebral moj post jako namowe do instalacji chipa. Przedstawilem Ci moje subiektywne odczucia i realne wyniki. Do Ciebie nalezy wybor. Ja taka wersje kupilem w salonie wiec nie bylo klopotu z wyborem. Jestem zadowolony i nigdy jak do tej pory nie mialem z ta modyfikacja klopotu. Rowniez nie wybieram sie na hamownie. Dla mnie cyfry na papierze sa malo istotne. Tu o tym: http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=18747 Byc moze testy mocy wykaza inne wartosci niz te podawane przez producenta lecz to co najwazniejsze, ze Pajero Sport jest zaskakujaco dzielnym autem w terenie. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
MarekM [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2008, 23:23
|
|
|
witam , moje autko tez jest salonowe i kupilem z troche mniejsza moca bo na tyle kasy starczylo , rocznik 2006 , masz racje musze to chyba przemyslec dobrze bo faktycznie pewnie zmian za duzych nie bedzie a moze mam takie wrazenia bo raz jezdze chryslerem 300M 3,5 250KM a raz pajero wiec pewnie takie nie przyjemne odczucia i brak mocy ale ogolnie autko jest OK wiec nie ma na co narzekac tylko jezdzic |
|
|
|
 |
kurg1 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 23:28
|
|
|
Witam.
Odbieram niedlugo nowego sporta (nawiasem info ze mozna jeszcze takowe w europie kupic). Auto ma motor 2.5 td ale tylko 100 PS. Pytanie czy wspomniany wyzej chip mozna mu zapodac i gdzie polecacacie wykonanie takiego zabiegu. Czy jest roznica w cenie miedzy ASO a innym warsztatem?
Dzieki za odpowiedz bo troszku mnie zasmuca wizja 100 konikow przy 2 tonach .
Niby moge zmmienic jeszcze na benzyne w tej samej cenie... tylko po co ...
Dzieksy
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-02-2008, 14:32
|
|
|
kurg1 witaj, jesli ostatniej generacji Sport to w Diesel'u ma 115 KM. Chip RalliTronic podnosi moc do 136 KM. Nie wiem czy ten akurat chip poza ASO bedziesz mogl zainstalowac. Tak sie zapytam, ktory rok produkcji Pajero Sporta? |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
kurg1 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2008, 18:11
|
|
|
Nowka czyli 2008 r. a moc tylko 100 ps. Dlatego pytalem czy ow chip mozna do motoru 100 konnego zapodac. Jest taki maly mily kraj na kontynencie gdzie sprzedaja mitsu za baxy co w przeliczeniu daje za nowego ok 70 tys (wersja z pelna skora klima etc) |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2008, 21:17
|
|
|
czy silnik w pajero sport nie powinien być taki sam jak w L200 ? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-02-2008, 09:12
|
|
|
Herkules13 napisał/a: | czy silnik w pajero sport nie powinien być taki sam jak w L200 ? | genralnie tak, choc jak dalej wyjasnie roznice jednak sa bo nie ma juz Sportow bazujacych na nowej generacji L200.
Nowe L200 ma silnik Common-Rail DID 2.5 o mocy 136KM i 314Nm. Sporty maja ta sama podstawe czyli blok silnika 4D56 ale nie sa to Common-Rail'e. Uzyskuje sie podobna moc dopiero po dodaniu chipa. Roznica polega na tym, ze w nowych "Elkach" mozna dolazyc kolejny chip podnoszacy parametry lub zanabyc jak i bylo ze Sportem limitowana wersja Dakar o mocy 167 KM.
a teraz najlepsze
kurg1 napisał/a: | Nowka czyli 2008 r. a moc tylko 100 ps. | Nie chce Cie zniechecac i polemizowac ale jak na moj gust to albo masz zamiar kupic jakas totalna wydumke albo sprzedawca ma niescisle informacje. Tu masz info o Pajero Sport oferowanym na rynku europejskim:
http://www.mitsubishi-mot...ls/pajerosport/
w zakladce Technical Information raczej producent nie umieszcza nieprawdziwych danych.
Jesli dobrze pamietam to starsze generacje Pajero (czyba II z lat 90.) z 2.5 TD osiagala moc 99KM.
Tak wiec konczac spekulacje zycze powodzenia w zakupie Pajero Sport z 2008 roku.
Moim zdaniem to nieporozumienie bo tego modelu juz sie nie produkuje w Japonii. Oczywiscie sa nadal rynki gdzie te auta sa sprzedawane jak Ameryka Poludniowa czy kraje arabskie ale modele pochodzace z tych miejsc nijak maja sie do tego co mozna bylo oficjalnie kupic w Europie.
Generalnie nie polecam, a 100KM jak wspominales to juz wartosc, ktora nie wytrzyma z realiami dnia dziszejszego. Dodatkow zwroc uwage na dane o emisji spalin bo moze sie okazac, ze to auto w ekologicznej Europie nie zostanie zarejestrowane. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
kurg1 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2008, 18:46
|
|
|
http://www.mitsubishi-mot...ero_sport&p=teh
[ Dodano: 18-02-2008, 18:47 ]
http://www.mitsubishi.dp.ua/tech_pajero_sport.html
[ Dodano: 18-02-2008, 18:52 ]
1 lnk importer moldawia 2 gi ukraina. Podaja moc 100 ps bo to ten sam diler. Nie wiem czy diler debil czy faktycznie jakies dziwne moce w to pakuja.
Polecam zapoznanie sie z cennikiem mitsu w moldawii ) Przyprawia o zadziwienie, nieprwdaz?
Jesli to kanal z tym 100 PS to wezme od nich outka wychodzi jak sport jakies 29 tys bax no i motor 2.4 a nie faszystowskie tdi:)
Wdzieczny bede po wielokroc za wyjasnienie sprawy z niniejszym motorem dowody podalem wyzej |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2008, 20:51
|
|
|
kurg1 napisał/a: | http://www.mitsubishi-motors.md/models/index.php?ch=pajero_sport&p=teh
[ Dodano: 18-02-2008, 18:47 ]
http://www.mitsubishi.dp.ua/tech_pajero_sport.html
[ Dodano: 18-02-2008, 18:52 ]
1 lnk importer moldawia 2 gi ukraina. Podaja moc 100 ps bo to ten sam diler. Nie wiem czy diler *cenzura* czy faktycznie jakies dziwne moce w to pakuja.
Polecam zapoznanie sie z cennikiem mitsu w moldawii ) Przyprawia o zadziwienie, nieprwdaz?
Jesli to kanal z tym 100 PS to wezme od nich outka wychodzi jak sport jakies 29 tys bax no i motor 2.4 a nie faszystowskie tdi:)
Wdzieczny bede po wielokroc za wyjasnienie sprawy z niniejszym motorem dowody podalem wyzej |
Tak mnie zaciekawiłeś, że obejrzałem te stronki.
Mam L200 więc oglądałem L200 a nie Pajero. I zgłupiałem: na stronie Mołdawskiej w galerii pomieszane zdjęcia starego i nowego modelu, dane techniczne do poprzedniego modelu. Nie wyznałem się w tym co oni sprzedają...
Ale to mi się spodobało:
Гарантия 6 лет без ограничения пробега! |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2008, 22:01
|
|
|
elili możesz to przetłumaczyć ?
nierozumiem tych robaczków |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-02-2008, 00:10
|
|
|
elili napisał/a: | Гарантия 6 лет без ограничения пробега! |
Gwarancja 6 lat bez limitu przebiegu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-02-2008, 08:20
|
|
|
No tak zapomnialem wspomniec o rynkach rosyjskojezycznych. Slyszalem, ze u naszych (daleko)wshodnich sasiadow dzieja sie takie rzeczy. Choc specyfikacja rozni sie od europejskiej to wyglada na to, ze to oficjalna wersja.
Sensownym wytlumaczeniem jest to, ze zastosowano starsze rozwiazanie systemu paliwowego. Choc ja sklaniam sie do teorii, ze to nie calkiem zgodna z rzeczywistoscia specyfikacja. Bywaja tak rozne przypadki i wersje, ze przestaje sie juz dziwic. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
kurg1 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2008, 23:57
|
|
|
Zakladajac ze starszy syst paliwowy... to czy mozna instalowac rzeczony chip?
Dzieksy za odp. bo trochu jestem skolowany |
|
|
|
 |
|