 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A] Dziwny dżwięk spod maski na zimnym silniku i straszni |
Autor |
Wiadomość |
ankel [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2008, 17:36 [CA1A] Dziwny dżwięk spod maski na zimnym silniku i straszni
|
|
|
Witam,
Ostatnio pojechałem w taką średnią trasę (80km). Postawiłem autko na 2 dni, po tym czasie wsiadłem i chciałem wrócić do domku. Odpaliłem i już mnie coś zaniepokoiło.
Mianowicie spod maski słyszałem bardzo dziwy, dość głośny dźwięk (coś na kształt turkotu). Auto było 2 razy głośniejsze - słycha było jakby diesel. Dziś rano tak samo, głośne jak nie wiem. Do tego wszystkiego zaczęło palić jak oszalałe. Coś jak bym miał uszkodzoną Lambdę (bo miałem, to wiem jak mi wskazówka paliwa zjeżdżała szybciutko w dół).
Jak się Colt rozgrzeje to turkot ucicha i jest w miarę normalnie. Zaznaczę, że auto ma normalne przyspieszenie, jest zrywne, po prostu tak jak normalnie. Na zimnym urkot usaje na moment dodawania gazu, ale jak osiągnie otymalne obroty - mimo, że gaz wciśnięty - nadal go słychać.
Dzwięk jak zdiagozowałem dochodzi z okolic lewej strony silnika siedząc środku samochodu. Tak gdzieś w okolicach pompy wspomagania (choć wspomaganie chodzi normalnie).
Wszystkie paski zostały wymienione na nowe jakieś 2kkm temu. Do tego filtr powietrza, rolki oraz uszczelniacze. Kable WN także mam nowe. Oleju nie ubywa. Ciśnienie w cylindrach 12-13.
Auto miało dachowanie (takie powiedzmy umiarkowane) - wtedy wyleciał korkiem cały olej, ale mechanik wszystko doprowadził do stanu sprzed dachowania - zresztą po prostu się obróciłem na dach przy minimalnej prędkości już ze skarpy. Blacharz też się spisał i jeździło wyśmienicie, aż do tego czasu.
Ma ktoś jakiś pomysł z opisanych przeze mnie informacji? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-02-2008, 18:00
|
|
|
Czy jest poziom oleju w silniku? Poza tym wykonaj regulację luzów zaworowych na początek. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-02-2008, 18:13
|
|
|
Zdejmij paski, odpal na chwilę.... jeżeli turkot ustanie - alternator/pompa wspomagania/pompa wody itp. napędzane paskami zewnętrznymi..... jak nie to nie chciałbym być złym prorokiem, ale któraś z panewek korbowych może być na wykończeniu...... składam właśnie silnik, w którym przed obrotem panewki, na zimno było słychać stukanie..... tłoków o głowicę - pomylone z pukaniem regulatorów zaworowych..... po rozgrzaniu ustępowało, samochód jeździł normalnie..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ankel [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2008, 18:19
|
|
|
@Hugo - poziom oleju w normie.
Bartek napisał/a: | składam właśnie silnik, w którym przed obrotem panewki, na zimno było słychać stukanie..... tłoków o głowicę - pomylone z pukaniem regulatorów zaworowych..... po rozgrzaniu ustępowało, samochód jeździł normalnie..... |
niezbyt pocieszające... ehh...
Objawy na oko właśnie takie. Jaki koszt całej imprezy? Samochód jeździ normalnie jk napisałem. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-02-2008, 18:51
|
|
|
Reanimuję straszliwego nietypa..... u Ciebie najtaniej wyjdzie nowy silnik...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 25-02-2008, 22:36
|
|
|
jak tłoki mogą stukać o zawory jeśli rozrząd jest dobrze ustawiony? |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-02-2008, 09:09
|
|
|
Jogurt, nie tłoki o zawory, tylko o głowicę....... przy dużym luzie na panewkach tłoki "wychodzą" nad powierzchnię bloku w GMP na tyle, że spotykają się z głowicą - konkretniej z odlewem, który jest płaski na części cylindra. 4g93DOHC jest na tyle ciasnym silnikiem, że przy prawidłowym luzie na panewkach korbowych, tłoki wychodzą ponad blok o jakieś 0.1 mm, uszczelka ma 0.3 mm, więc niewielki luz na panewkach powoduje stukanie...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 26-02-2008, 13:55
|
|
|
Bartek, sorki, faktycznie źle przeczytałem. pierwszy raz słyszę o takiej ciekawostce przyrodniczej |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
|
|