Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Domykanie szyb
Autor Wiadomość
Videlec
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2006, 16:13   Domykanie szyb

Problem dotyczy Pajero II, posiada ono domykanie szyb przy zamykaniu auta pilotem ale sprawa wygląda tak ze z pelnego otwarcia domyka sie szyba kierowcy a pasazera staje tak na 3/4 wysokosci. Prawde mowiąc to otwieranie i zamykanie szyb nie odbywa sie plynnie, mniej wiecej w połowie szyby znacznie zwalniają a silniczki zaczynaja sie "męczyć"
Czy to jest jakiś problem z prowadnicami...? Gdzie może być przyczyna takiego stanu rzeczy??
 
 
majki
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2006, 19:09   Re: Domykanie szyb

Videlec napisał/a:
Problem dotyczy Pajero II, posiada ono domykanie szyb przy zamykaniu auta pilotem ale sprawa wygląda tak ze z pelnego otwarcia domyka sie szyba kierowcy a pasazera staje tak na 3/4 wysokosci. Prawde mowiąc to otwieranie i zamykanie szyb nie odbywa sie plynnie, mniej wiecej w połowie szyby znacznie zwalniają a silniczki zaczynaja sie "męczyć"
Czy to jest jakiś problem z prowadnicami...? Gdzie może być przyczyna takiego stanu rzeczy??


A przy normalnym zamykaniu szyby (recznym) silniczki takze sie 'męczą' czy jest ok ?

I jeszcze pytanie - te domykanie szyb wyglada tak jak mowisz gdy szyby sa otwarte do konca, czy takze gdy sa np tylko w polowie lub wyzej zamkniete? Jak wtedy reaguja silniczki i czy szyba pasazera zamyka sie do konca?

Jestem ciekaw, czy po prostu ma to zwiazek z dlugoscia pracy silniczkow, czy wysokoscia na ktorej szyba napotyka na opor.

M.
 
 
Videlec
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2006, 19:26   

takie "meczenie" silniczkow jest zauwazalne i przy normalnym zamykaniu/otwieraniu szyb mniej wiecej w "polowie drogi" i wygląda na to ze po stronie pasazera jest ono bardziej zauwazalne dlatego z pelnego otwarcia szyba kierowcy domyka sie a pasazera idzie troche wolniej i staje na 3/4 wysokosci. po otworzeniu drzwi i wlączeniu zaplonu da sie recznie (przyciskiem) bez problemu dociągnąć.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-06-2006, 19:52   

Najprawdopodbniej mechanizm zamykania szyb do regulacji.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Videlec
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2006, 20:30   

szczeslaw napisał/a:
Najprawdopodbniej mechanizm zamykania szyb do regulacji.

mozesz mi napisac o tym cos wiecej, da sie to zrobic samemu czy lepiej oddac do specjalisty :roll:
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-06-2006, 23:24   

Da się to zrobić samemu. Ale nie powiem ci dokładnie jak - narazie robiłem to tylko w Corsie więc nie wiem jak jest Pajero.
Ogólnie musisz ściągnąć tapicerkę :) W Corsie wygląda to tak, że jest taki "krzyżak", którego oba ramiona przykręcone są do drzwi. Otwory na śruby w drzwiach są owalne i oferują dość duży zakres regulacji. Regulacja polega na poluzowaniu śrub i takim ustawieniu krzyżaka, żeby szyba otwierała się w miarę swobodnie, ale jednocześnie żeby niemiała za dużego luzu. To już trzeba sobie dobrać metodą prób i błędów.
Tak jest w CORSIE ale czy u ciebie będzie to wyglądało choć podobnie to już nie wiem.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
majki
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2006, 09:28   

A mi sie wydaje, ze to nie jest wina mechanicznego umocowania, bo skoro daje sie zamknac bez problemu 'nie z pilota', to prowadnice itp. sa w porzadku. Bardziej problematyczne jest to, ze automat zamykajac zbyt wczesnie sadzi, ze szyba (pasazera) jest juz domknieta i po prostu przestaje zamykac uwazajac, ze juz to zrobil.

Ja bym na elektronike stawial - zez ona szwankuje.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-06-2006, 10:33   

Automat to jest zabezpieczenie nadprądowe. Jeżeli pojawią się za duże opory podczas zamykania szyby, silnik zacznie pobierać większy prąd i automatycznie układ stwierdza, że okno już zamknięte (o ile opór mechaniczny powoduje wystarczająco duży wzrost poboru prądu).
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Browar
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2008, 18:21   

Panowie?
Kupilem alarm z domykaniem szyb-modulem.Sprawa jest taka.jak moge go zamontowac w Colcie 94'.Niestety nie mam schematu instalacji elektrycznej colciaka.Nie chce robic tego metoda prob i bledow bo cos spieprze na dobre i bedzie wtedy BIG problem.Czy moze ktos z was probowal to moncic a moze ktos z was ma schemat instalacji elektrycznej/szyb do colta.
pozdrawiam
bwr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.