Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] luzy na lewarku skrzyni biegów.
Autor Wiadomość
saymon 
Forumowicz


Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 41
Skąd: Piekary Śląskie
  Wysłany: 03-04-2007, 10:15   [Cari 1.6] luzy na lewarku skrzyni biegów.

Kilka dni temu wymieniałem tulejki mechanizmu wodzikowego. Biegi wchdzą pięknie. Z róznych opisów wyczytałem że powinno to usunąć wszelkie niedogodności z ledwarkiem biegów. Ku mojemu zdziwieniu tak się nie stało. lewarek już nie jest tak luźny, ale też nie jest do końca tak sztywny jak przypuszczałem, i najbardziej denerwujące jest to, że po przekroczeniu 120 na piątce lata na wszystkie strony i PASKUDNIE PISZCZY :(
Zciągnąłem mieszek dżka biegów i zobaczyłem tam taką sprzężyną która wydajem mi się powinna dociskać drążek do ogranicznika z jego lewej strony. I ta sprzęzyna jakoś słabo dociska (tak mi się wydaje)
Czy jest tam jakaś regulacja. Czy ktoś z Was bawił się już z tym.
Proszę o sugestie.
Pozdrawiam.
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 06-04-2007, 23:26   

A ja mam tulejki do wymiany od jakiegoś czasu i nie mogłem się za to zabrać ( do dziś )ale po dzisiejszym dniu kiedy jazda stała się koszmarem ( szukanie 1 biegu ) postanowiłem poprawić fabrykę. Po świętach zabiorę się za to w firmie. Ze stopu brązu kumpel wykona mi tulejki na tokarce numerycznej wg. wzoru nowych fabrycznie bo wkur.... mnie to wymienianie tulejek i stopniowe pogarszanie się pracy mechanizmu wybierania. Tulejki z brązu powinny być znacznie wytrzymalsze, materiał stop brązu nie powoduje zacierania się a ponadto ma właściwości samosmarujące. Może to rozwiąże problem i nie będzie trzeba już tego badziewia wymieniać. Narazie sprawdze sam, pojeżdze troszkę na tym i zobaczymy co i jak. Jak będzie coś nie tak to zawsze można wrócić do tego co jest.
_________________

 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-04-2007, 23:29   

jak bedzie ok, to pisze sie na takie tulejki :)
działaj dzielnie :)
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 07-04-2007, 14:39   

Myślę że jak zamiennik wypali to trzeba by wykonać tego więcej.

[ Dodano: 07-04-2007, 14:41 ]
Narazie sprawdzę sam jak się sprawuje po wykonaniu i za jakiś czas dam znać. Trzeba będzie dopracować go tak aby nie powodował luzu i biegi wchodziły gładko i bez haczenia. Wymaga to precyzji i dopasowania wymiarowo.
_________________

 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2007, 16:38   

wolgaster, jak tak czekałem z wymianą tulejek to mi się rozsypała panewka przy wybieraku, wypadający drążek obkruszył mocowanie panewki i w serwisie chcieli mi z tego powodu wymienić całą skrzynię, dobrze że znajomy mechanik dorobił mi specjalną blaszkę (podkładkę) która rozwiązała problem.
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 09-04-2007, 17:28   

Jutro zamawiam tulejki w serwisie i po wykonaniu pomiarów i zrobieniu rysunku technicznego na AutoCad podrzucę kumplowi do wykonania na automacie ( tokarka CNC). A narazie założe te które zakupię. Zaraz po wykonaniu tulejek ( postaram się wykonać przynajmniej 2 komplety) zmienie na tamte. Muszę jeszcze wymierzyć pozostałe elementy np. śrube która wchodzi w tulejkę to może uda się wykonać tulejki jescze bardziej precyzyjne aby wybieranie było jak najbliższe ideałowi. Naturalnie wymaga to wejścia pod auto i rozebrania mechanizmu-potem pomiary itp. a to wymaga czasu. Po zmontowaniu trzeba będzie zrobić ze 20.000 km w celu sprawdzenia czy wszystko jest OK, czy mechanizm nie jest zbyt sztywny, wybieranie jest OK, nie przenosi dgań itp. i przede wszystkim nie pogarsza się stopniowo praca wybieraka. To pokaże czy ominie mnie już w przyszłości wymiana i będzie można zaproponować innym czy też wracamy do punktu wyjścia i nadal trzymamy się wymiany tulejek co jakiś czas. W każdym razie trzeba spróbować.
Pozdr.

[ Dodano: 09-04-2007, 17:32 ]
A co do czekania to nie czekam długo. Po prostu siadało to stopniowo i teraz jest już na takim poziomie że wymaga wymiany. Co naturalnie robie.To tyle.
_________________

 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2007, 16:42   

Też nie mam już zdrowia do lewarka zmiany biegów, 7 tys km temu wymieniałem tulejki (przednie) i znowu się zaczyna lekki luz, chyba niebawem czeka mnie kolejna wymiana...

Tę skrzynię biegów to bym francuzom włozył głęboko w ... poważanie, zeby nie robili takiego dziadostwa w przyszłosci.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 10-04-2007, 22:44   

a jaki ma sens wymiana tulejek tylko przy skrzyni badz przy drazku, jesli te drugie beda nadal zuzyte i przez koniecznosc wiekszego ruszania drazkiem (przez te zuzyte tulejki) wyrabiaja sie te nowe,
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2007, 14:30   

Jaki jest potrzebny smar do tych tulejek, u mnie były terz wymieniane całkiem niedawno temu a już zaczeły ciężko wchodzić biegi, więc wczoraj wszystkie możliwe miejsca na lewarku zpsikałem środkiem smarującym i skrzynia chodzi jak nowa (można biegi zmieniać jednym palcem).
Jeśli to wszystko chodzi na sucho to nic dziwnego że się to wyciera po stosunkowo krótkiej jeździe. Może jest jakiś dobry smar który by pod tymi tulejkami pozostawał troszkę dłużej - na smarach się zupełnie nie znam.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-04-2007, 20:08   

tawot ? tu nie potrzeba nic "special" a WD40 sprawdza się na krótką metę...
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2007, 20:22   

Wiem że WD40 to tylko prowizorka, muszę się położyć pod samochód i porządnie wszystko nasmarować.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-04-2007, 20:27   

Jak to nasmarujesz to imho później do tego towotu pięknie się cały syf i piach przyklei i jeszcze pięknie polecą tulejki :D
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 12-04-2007, 21:51   

ja najpierw zlozylem bez i biegi wchodzily tak milo i ciasno jak.... :D
a pozniej nasmarowalem - smarem od przegubu to tam jakis platynowy czy cos - nie ma zlego wplywu na elementy gumowe - a tam przeciez sa te oringi uszczelniajace i gumki w ktore wchodza tulejki no i drazek zaczal pracowac lekko,mozna sprobowac jeszcze z miedzianym smarem, zwykly odpada bo zle dziala na gume (chyba ze wazelina techniczna)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
ag71
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2007, 08:27   

czy ktos z szanownych kolegow moglby pomierzyc te nieszczesne tulejki - zrobic prowizoryczny rysunek i dac go na forum?
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-04-2007, 20:04   

jak znajde jutro czas, to może się poświecę i wymontuję, ale nic nie obiecuję na BANK.


BTW. nie ma ktoś lewarka okazyjnie na zbyciu, bo mój się skończył :doubt: ?
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.