Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
RAJD MONTE CARLO
Autor Wiadomość
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 20-01-2006, 13:34   RAJD MONTE CARLO

Pierwsze odcinki nowego sezonu pokonało tylko 11 załóg, a to za sprawą chaosu na drogach w okolicach księstwa. Być może dojdzie nawet do restartu rajdu ...
Pierwszy oes pokonały tylko 11 załóg. Autobus zablokował trasę i pozostałe załogi wróciły do parku serwisowego. Drugi odcinek pokonało również tylko 11 załóg. Trzecią próbę odwołano kompletnie. Trwa teraz posiedzenie, podczas którego ma zostać ustalone dalsze postępowanie. Wstępna propozycja zakładała przyznanie wszystkim pozostałym załogom czasu najwolniejszego kierowcy dotychczas - Pettera Solberga - trzy minuty straty do lidera rajdu Seba Loeb. Jednak ta decyzja może spowodować lawinę prostestów i spodziewane jest kompletne anulowanie pierwszej pętli.

Druga pętla ma wystartować zgodnie z planem o 14:25, nie wiadomo jednak czy do tego czasu problem z autobusem zostanie rozwiązany.

zrodlo : www.rallyonline.pl

ps.jednoczesnie chcialbym Was wszystkich poinformowac ze to NIE wesoly autobus zablokowal trase ;)
i jak znow widzimy nasz francuzek chyba nie odpusci bez walki obrony tytulu mistrza swiata .

[ Dodano: Pią Sty 20, 2006 9:21 pm ]
Druga pętla, a szczególnie jej ostatni oes, miała kluczowe znaczenie dla pierwszego etapu Rajdu Monte Carlo. Sebastien Loeb wyleciał z trasy, odpadając z rajdu, a prowadzenie objął Marcus Gronholm jadący po raz pierwszy Focusem WRC.

Czwarty oes padł łupem Sebastiena Loeba. Francuz wyprzedził o ponad dwadzieścia sekund Francoisa Duvala i o blisko pół minuty Marcusa Gronholma. Gigi Galli po dwóch kilometrach wypadł z trasy i uszkodził przód swojego Lancera WRC. Ekipa Ralliart Italy chce odbudować samochód, aby "Italian Flying" mógł wystartować jutro dzięki SUPERally.

Na piątej próbie najszybszy okazał się Franois Duval, który najwyraźniej dobrze czuje się za kierownicą Fabii WRC. Gilles Pannizi narzekał na problemy ze skrzynią biegów, szczególnie, gdy używał niższych przełożeń. Chris Atkinson przestrzelił jeden nawrót i zgasił silnik.

Ostatni dzisiejszy oes miał zapewne ogromne znaczenie dla całego rajdu. Sebastien Loeb wypadł z trasy uszkadzając samochód, przez co zmuszony był do wycofania się. Prowadzenie objął Marcus Gronholm, który już w swoim debiucie za kierownicą nowego samochodu pokazuje, że może w tym sezonie wiele zdziałać. - Warunki do jazdy są fatalne, jest bardzo ślisko. Samochód jest w porządku, ale ja jadę bardzo słabo - powiedział kierowca Forda. Drugie miejsce dość niespodziewanie zajmuje Chris Atkinson, który wybrał optymalne opony na drugą petlę. Trzeci jest Toni Gardemeister. Prywatny kierowca Peugeota 307 WRC z Astra Racing narzekał na skurcze w nodze podczas ostatniego odcinka specjalnego. Między Australijczykiem a Finem zapowiada się ciekawa walka podczas dalszej części rajdu, gdyż różnica między nimi wynosi zaledwie 3,4 sekundy. Na czwartym miejscu jest Gilles Panizzi, którego strata do Gardemaistera wynosi również niewiele, bo 7,5 sekudny. Niewiele, bo tylko 4,5 sekundy, traci do Francuza Manfred Stohl, tak więc walka o poszczególne pozycje zapowiada się bardzo ciekawie. W pierwszej ósemce znaleźli się jeszcze Duval, P. Solberg i Sarrazin.

Wyniki Rajdu Monte Carlo po pierwszym etapie

01 M. Grönholm / T. Rautiainen Ford 1:09.30,8
02 C. Atkinson / G. Macneall Subaru + 1:23,7
03 T. Gardemeister / J. Honkanen Peugeot + 1:27,1
04 G. Panizzi / H. Panizzi Skoda + 1:34,6
05 M. Stohl / I. Minor Peugeot + 1:39,1
06 F. Duval / P. Pivato Skoda + 2:05,5
07 P. Solberg / P. Mills Subaru + 2:34,1
08 S. Sarrazin / S. Prevot Subaru + 2:46,8
09 D. Sordo / M. Marti Citroen + 3:57,4
10 M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford + 3:58,8
11 X. Pons / C. del Barrio Citroen + 4:10,0
12 H. Solberg / C. Menkerud Peugeot + 4:22,4
13 J. Kopecky / F. Schovanek Skoda + 4:41,8
14 O. Burri / C. Hofmann Peugeot + 5:05,6
15 A. Aigner / K. Wicha Skoda + 6:07,9


www.rallyonline.pl

[ Dodano: Nie Sty 22, 2006 11:09 am ]
Druga pętla dzisiejszego etapu również należała do Loeba. Francuz wygrał kolejne dwa odcinki specjalne i - choć wczoraj popełnił błąd i wypadł z trasy - jest już na czwartej pozycji. Pozycję lidera zachował Marcus Gronholm.

Po ukończeniu otwierającego drugą pętlę dziesiątego odcinka Loeb był bardzo zadowolony z tego, jakie wybrał opony. Na liczącej 20 kilometrów długości próbie kierowca Xsary WRC uzyskał 18,6 sekundy przewagi nad swoim kolegą z zespołu Danielem Sordo, do którego należał drugi wynik. Trzeci czas wykręcił prowadzący w rajdzie Gronholm, a za nim uplasowali się Hirvonen, Pons i Gardemeister. Ten ostatni, choć narzekał na zły dobór opon, zbliżył się do zajmującego drugie miejsce Stohla na odległość 3,4 sekundy. Z kolei Loeb, dzięki świetnej postawie, awansował z szóstej na czwartą lokatę.

Jedenasty odcinek specjalny został odwołany z powodu ogromnej liczby kibiców, którzy w niektórych miejscach zatarasowali przejazd. Na dwunastej próbie znów najszybszy był Loeb, jednak tym razem jego przewaga nie była już tak znaczna. Drugi na tym oesie Gardemeister stracił do Francuza siedem sekund, a trzeci Sarrazin był 0,3 sekundy dalej. Kolejne wyniki należały do Stohla, Gronholma i Sordo.

Po dwóch dniach rywalizacji na trasach Rajdu Monte Carlo Marcus Gronholm zdecydowanie prowadzi, mając ponad dwie minuty przewagi nad Toni Gardemeisterem, który po dwónastej próbie awansował na drugą lokatę. Trzeci w tabeli wyników Manfred Stohl do Gardemeistera traci zaledwie 2,9 sekundy, więc jutro za plecami "Groszka" będzie toczyła się pasjonująca walka dwóch 307 WRC.

Sebastien Loeb, który, tylko dzięki systemowi SuperRally kontynuuje rajd, odrabia straty i jest już na czwartej pozycji. Do poprzedzającego go Stohla traci teraz pół minuty i kto wie, czy mistrz świata nie ukończy Monte Carlo na podium. Piątą lokatę zajmuje Sthepane Sarrazin, a szósty jest Chris Atkinson. Na siódmym miejscu jedzie debiutant w aucie WRC Daniel Sordo, a pierwszą dziesiątkę zamykają Gilles Panizzi, Mikko Hirvonen i Xavier Pons.

W kategorii PC WRC prowadzi Fumio Nutahara, który w generalce zajmuje 18. pozycję. Na drugim miejscu, z wynoszącą nieco ponad minutę stratą do Japończyka, jedzie mistrz Bliskiego Wschodu Nasser Al-Attiyah, a kolejne lokaty zajmują D. Higgins i Marini.

Wyniki Rajdu Monte Carlo po drugim etapie:

01 M. Grönholm / T. Rautiainen Ford 2:36.10,2
02 T. Gardemeister / J. Honkanen Peugeot + 2:05,9
03 M. Stohl / I. Minor Peugeot + 2:08,8
04 S. Loeb / D. Elena Citroen + 2:41,6
05 S. Sarrazin / S. Prevot Subaru + 3:03,4
06 C. Atkinson / G. Macneall Subaru + 4:42,8
07 D. Sordo / M. Marti Citroen + 5:01,6
08 G. Panizzi / H. Panizzi Skoda + 5:20,0
09 M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford + 5:27,3
10 X. Pons / C. del Barrio Citroen + 6:42,9
11 O. Burri / C. Hofmann Peugeot + 8:08,6
12 J. Kopecky / F. Schovanek Skoda + 8:46,6
13 A. Aigner / K. Wicha Skoda + 12:27,7
14 M. Wilson / M. Orr Ford + 15:31,8
15 P. Tsjoen / E. Chevalier Ford + 16:05,3
16 H. Solberg / C. Menkerud Peugeot + 16:29,3
17 G. Mac Hale / P. Nagle Ford + 16:33,8
18 F. Nutahara / D. Barritt Mitsubishi + 17:02,3
19 F. Duval / P. Pivato Skoda + 17:21,8
20 N. AlAttiyah / C. Patterson Subaru + 18:05,2


www.rallyonline.pl

[ Dodano: Nie Sty 22, 2006 11:51 pm ]
Marcus Gronholm przełamał passę Sebastiena Loeba i osiągnął zwycięstwo w rozpoczynającym sezon Rajdzie Monte Carlo. Francuz zajął ostatecznie drugie miejsce, ale tylko dzięki systemowi SupeRally. Na trzeciej lokacie uplasował się Toni Gardemeister.

Szesnasty odcinek specjalny wygrał Loeb, ale Gardemeister stracił tam do niego tylko 2,3 sekundy i różnica między tymi zawodnikami w klasyfikacji łącznej wynosiła 12,2 sekundy. Trzeci czas na OS 16 miał Gronholm, a kolejne wyniki należały do Hirvonena, Ponsa i Atkinsona.

Wyniki siedemnastej próby były bardzo zaskakujące. Najlepszy wynik wykręcił jadący na czwartej pozycji Stohl, a drugi czas (+0,4) sekundy należał do Sarrazina. Trzeci był Henning Solberg, a dopiero za nim uplasowali się Loeb i Gardemeister. Francuz mniejszył swoją stratę do fińskiego rywala do 6,2 sekundy. Obu kierowców czekał bardzo emocjonujący ostatni odcinek specjalny.

Znowu najszybszy był Stohl. Drugi, ze sporą stratą 18,7 sekundy był Loeb. Gardemeister był czwarty, ale do mistrza świata stracił aż 19,4 sekundy! Rzutem na taśmę, po ostatniej próbie Loeb awansował na drugie miejsce i mimo odpadnięcia z rajdu na pierwszym etapie, ukończył tę imprezę na podium, wywożąc z Monaco 8 punktów. Gardemeister musi zadowolić się trzecią pozycją. Fin znowu pokazał, że na trasach Monte czuje się znakomicie, a prywatnym 307 WRC można jeździć bardzo szybko. Zwycięstwo odniósł prowadzący od szóstego oesu Marcus Gronholm.

Czwarty na mecie był Manfred Stohl, a dwie kolejne pozycje należały do mało doświadczonych zawodników ekipy Subaru. Piąte miejsce zajął Stephane Sarrazin (drugi występ na Monte), a szósty był debiutujący na tych oesach Chris Atkinson (jechał ubiegłoroczną wersją Imprezy WRC). Na siódmym miejscu uplasował się Mikko Hirvonen, a za nim były dwie "hiszpańskie" Xsary WRC: Daniel Sordo i Xavier Pons. Pierwszą dziesiątkę zajął Gilles Panizzi, startujący Fabią WRC z zespołu Red Bull.

Wyniki Rajdu Monte Carlo:

01 M. Grönholm / T. Rautiainen Ford 4:11.43,9
02 S. Loeb / D. Elena Citroen + 1:01,8
03 T. Gardemeister / J. Honkanen Peugeot + 1:23,1
04 M. Stohl / I. Minor Peugeot + 1:42,3
05 S. Sarrazin / S. Prevot Subaru + 3:20,2
06 C. Atkinson / G. Macneall Subaru + 5:02,4
07 M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford + 6:19,5
08 D. Sordo / M. Marti Citroen + 7:15,2
09 X. Pons / C. del Barrio Citroen + 7:42,9
10 G. Panizzi / H. Panizzi Skoda + 9:09,8







Co po zakończeniu Rajdu Monte Carlo powiedzieli zawodnicy, którzy ukończyli tę imprezę na najwyższych lokatach? Zapraszamy do przeczytania ich wypowiedzi.
Marcus Gronholm: - Cały rajd jechało mi się bardzo dobrze. Nie musiałem włączać się do zaciętej walki z innymi kierowcami. To jest moja pierwsza wygrana na asfalcie, choć nie był to czysty asfalt, bo na drodze było sporo śniegu i lodu. To dla mnie fantastyczne, że udało mi się zdobyć tyle punktów już na pierwszym rajdzie, teraz z niecierpliwością oczekuję na Szwecję.

Sebastien Loeb: - Oczywiście jestem bardzo rozczarowany, że popełniłem błąd w piątek – to przesunęło nas na ósmą pozycję w generalce. Mogę tu winić tylko siebie. Z drugiej strony mogę powiedzieć, że ten rajd z wnętrza samochodu zamienił się w emocjonującą pogoń – rodzaj bitwy, który bardzo lubię. To pokazało, że nasza Xsara może dużo więcej niż samochody niektórych rywali oraz że nasz zespół pracuje bardzo dobrze. To dobry znak na przyszłość.

Toni Gardemieister: - Stoczyliśmy zaciętą walkę z Sebastienem, ale on był tak szybki, że nie mieliśmy żadnych szans. Kiedy warunki były sprzyjające i dobrze dobrałem opony, samochód spisywał się dobrze i był bardzo szybki. Jestem zadowolony z naszego auta.

Manfred Stohl: - Daliśmy z siebie naprawdę wszystko, aby zakończyć rajd na podium. Niestety kibice nanieśli zbyt dużo śniegu na 16 odcinku, z tego powodu straciliśmy tam dużo czasu. Jednak czwarte miejsce na początku sezonu jest dla nas fantastycznym osiągnięciem. Poznaliśmy auto szybciej niż tego oczekiwaliśmy. Bozian wykonał dobrą robotę. Teraz będzie można spokojniej przygotować się do kolejnych rajdów.

Stephane Sarrazin: - Jestem zadowolony, że zakończyliśmy pierwszą eliminację na punktowanym miejscu, jadąc nowym samochodem. To jest dobry wynik dla mnie i dla zespołu. To jest tylko część gry, w której tym razem trochę straciliśmy, ale kiedy indziej możemy ją wygrać. To był bardzo trudny rajd, przyczepność była zmienna, ale pokazałem, że mogę walczyć z najlepszymi kierowcami w tych warunkach. Teraz będę dużo trenować przed asfaltowymi rajdami na Korsyce i w Katalonii, do tego czasu dobrze poznam to auto.

Chris Atkinson: - To był nasz pierwszy Rajd Monte Carlo, miejsce w pierwszej szóstce i duża skuteczność przez cały weekend jest dla nas fantastycznym wynikiem. Dużo się tu nauczyliśmy, a przed Szwecją mamy znakomite nastroje. W zeszłym roku Szwecja była dla nas pierwszym rajdem z tym zespołem i pokazaliśmy się wtedy z dobrej strony.

Mikko Hirvonen: - Pierwszy odcinek dzisiaj rano był prawdziwą zabawą na śniegu i na lodzie, potem gorzej jechało mi się na suchych odcinkach. Kiedy dotarłem do siódmego miejsca w generalce starałem się już utrzymać tą pozycję. To był trudny weekend, ale mógł okazać się trochę lepszy dla mnie. Biorąc jednak pod uwagę panującą pogodę i moją skuteczność, mogę być zadowolony z takiego rozpoczęcia sezonu.

Daniel Sordo: - Mój pilot Marc Marti startował tu już sześć razy i stwierdził, że tegoroczna edycja była najtrudniejsza. Po zdobyciu jednego punktu i nieuszkodzeniu samochodu uważam, że jest fantastycznie. Krok po kroku nauczyłem się trochę od piątku. Teraz z niecierpliwością czekam na Szwecję.

Xavier Pons: - Rajd był bardzo trudny, chciałem dotrzeć do mety za wszelką cenę. Jestem zadowolony ze swojej jazdy po lodzie. Jestem zdumiony osiągnięciami Sebastiena i wiem, że będę mógł dużo się nauczyć od niego. Chciałbym też pogratulować Dani Sordo, mój przyjaciel i dawny rywal z mistrzostw Hiszpanii zaliczył udany debiut w aucie WRC.

Gilles Panizzi: - Modyfikacje, które zrobiliśmy wczoraj wieczorem w nasze Skodzie, dziś miały bardzo pozytywny skutek. Dziś rano notowaliśmy bardzo konkurencyjne czasy. Niestety uszkodziliśmy zawieszenie i hamulce, przez co straciliśmy bardzo dużo czasu. Po wymianie tylnej osi wszystko auto ponownie dobrze się sprawowało. Ogólnie mówiąc, jesteśmy zadowoleni. Byliśmy w stanie udowodnić potencjał Skody Fabii WRC nie tylko pierwszego dnia rajdu, ale dzisiaj również.

Andreas Aigner: - To było naprawdę fantastyczne, że mogliśmy pojechać Skodą Fabią WRC wąskimi drogami wokół Monte Carlo. Udało nam się ukończyć rajd, więc osiągnęliśmy wcześniej założony cel. Zdobyliśmy też sporo nowych doświadczeń.

Pieter Tsjonen: - Teraz śmiało mogę powiedzieć, że dysponujemy dobrym samochodem. Z niecierpliwością oczekują na rozpoczęcie mistrzostw Belgii, bo uważam, że będziemy bardzo konkurencyjni. Dzisiaj jak i przez cały rajd byłem bardzo ostrożny. Nie ryzykowałem opuszczenia drogi, jestem zadowolony z naszej ostatecznej pozycji.



www.rallyonline.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.