Centralka... |
Autor |
Wiadomość |
slonio88 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2008, 14:16 Centralka...
|
|
|
Witam - Panowie to znów ja - mam teraz pytanie odnosnie elektryki Galanta - a mianowice chodzi oto, ze mam centralny zamek - pewnie jeszcze seryjny - i chcialbym mu podłaczyc sterowanie z pilota - mozecie mi powiedziec jak i gdzie mam sie podpiąć ?!
Bardziej precyzując chodzi mi oto jak podączyc:
-kierunki pod tą centralke ?
- oraz kanały (tu nie bardzo wiem oco chodzi)
Jak mam sie dostać do kierunków ? jakos koło bezpieczników ?! - ale skad one wychodzą ?!
Jelsi mozecie pomóżcie.
POZDRAWIAM i
Prosze o pomoc... |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-03-2008, 13:00
|
|
|
Chyba najłatwiej kupić jakiś prosty alarm z wyjściem na centralny Ja ostatnio tak zrobiłem. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
gal18 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-03-2008, 20:09
|
|
|
Sprawa jest b.prosta jeśli ktoś cokolwiek się orientuje z tematu elektryki. Taki już wypasiony sterownik można kupić za ok 90 zł (zwykły za 50). Będzie on miał domykanie szyb, samoczynne zamykanie po przypadkowym naciśnięciu pilota, sygnalizację światłami i dźwiękową, a nawet zamykanie z automatu (choć dla mnie w ogóle nie potrzebne) po uruchomieniu silnika i otwieranie po jego wyłączeniu.
Kierunki można podłączyć przed skrzynką z bezpiecznikami żeby były zabezpieczone.
Temat przerabiałem w swoim poprzednim samochodzie (escort RS). Sterownik został wpięty w instalację bez dokładania jakichkolwiek bezpieczników i prawie bez dodatkowych kabli (poza kabelkami które wychodziły ze sterownika). wpiąłem go przy skrzynce z bezpiecznikami i zabezpieczyłem bezpiecznikami, które już tam były. |
|
|
|
 |
slonio88 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-03-2008, 21:23 :)
|
|
|
A... jak mam się Tam pod sktrzynkę z bezpiecznikami podpiąć ? pomożesz mi ? :> wytłłumaczysz bardziej ? wyslę Ci ewentualne zdjęcia itp.. ? |
|
|
|
 |
gal18 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 19:32
|
|
|
Masz już sterownik? Powinien do niego być dołączony schemat. Jeśli jeszcze nie masz, to kup taki żeby miał zmienne czasy wysterowania, bo nie wiem jakie mają być dla galanta (chyba 1 sec.) Pomogę na ile to będzie możliwe na odległość. No i podstawowe narzędzia: lutownica i kontrolka do instalacji samochodowych (koszt 3 zł). |
|
|
|
 |
slonio88 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 22:12 :)
|
|
|
Jeszcze nie kupiłem - narzędzia mam ale obawiam się ze nie potrafię zdjąć boczków :/ ale jesli dasz mi dobra instrujcje - to pojade do Ciebie i sie dobrze za nasze "miśki"napijemy |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 20-03-2008, 10:50
|
|
|
Ale po co sciagac boczki ? Wszystkie kable masz podlaczone przy puszkach obok pedalu sprzegla. Tylko odnalezc co jest od czego i sie wpinac. Do E3 schemat jest zgodny z rzeczywistoscia wiec tym bardziej nie bedzie problemu. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
slonio88 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 11:12 Hmm
|
|
|
Kolego - ale ja jestem w tym strasznym Laikiem... :/ jesli chodzi o elektryke - mógłbys mi pomóc ?! Jeśli chodzi o wpinanie sie do bezpieczników ?! Sam troche sie tego obawiam... |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 20-03-2008, 15:13
|
|
|
Oczywiscie. Akurat montowalem alarm do modelu E34 diesel ale mysle ze wiekszosc bedzie sie zgadzala. Przede wszystkim kup jakis alarm z homologacja zeby wiedziec jakie ma mozliwosci. Ja polecam cos zwyklego z prealarmem i sterowaniem na centralny impulsem masowym. Jak bedziesz juz mial od niego schemat to bedziemy cos dzialac. Najtrudniejszy etap to wpiecie sie pod fabryczny centralny zamek ale masz takowe szczescie ze w tym modelu to juz rozpracowalem. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
gal18 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 19:32
|
|
|
sampler napisał/a: | Najtrudniejszy etap to wpiecie sie pod fabryczny centralny zamek |
Jak przekręcisz kluczyk w zamku na przewodzie idącym od silniczka od "centralnego" pojawi się impuls elektryczny (chyba +). należy zbadać czas tego impulsu i na taki czas ustawić wysterowanie centralki ze sterownika. Jeżeli ustawimy zbyt długi spalimy siłowniki, a jeżeli za krótki- centralny będzie działał wadliwie.
sampler napisał/a: | polecam cos zwyklego z prealarmem i sterowaniem na centralny impulsem masowym |
sterowanie impulsem + czy - można w sterownikach zmieniać. odpowiednio do tego należy podłączyć przewody. w załączonej instrukcji na pewno coś będzie napisane. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 20-03-2008, 22:07
|
|
|
W galach E3 i EA5A 97r w ktorych zakladalem alarmy sterowanie centralnym odbywa sie minusem, wyzwalanie wystarczy 1s takie ma wiekszosc alarmow. Nie wszystkie sterowniki maja sterowanie plusem. Ale podaja schematy jak to rozwiazac na przekaznikach, ktore zreszta sa zalecane ze wzgledu na ograniczony prad przewodzenia przez klucze w alarmie. W galach jednak takiej potrzeby nie ma ze wzgledu na znikomy prad.
Natomiast jak jest w E5 nie mam pojecia bo nie mialem stycznosci z tym modelem. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
slonio88 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 23:05
|
|
|
Wiec jaki Alarm mi Panowie Polecacie ? a Własciwie sterownik centralki ?! - Znajdzcie na allegro - ja Go kupie (w rozsądnej cenie) i założe Go oczywiśće tylko i wyłącznie z Wasza Pomocą
[ Dodano: 21-03-2008, 11:19 ]
Witam - znalazlem na allegro - w miare tani steprownik centralnego zamka. oto link ze schwmatem. - pomóżcie prosze Nie chce juz domykania - podobno potrzeba jakies moduły - nie konieczne są tez kierunki chodź są przydatne... ale najważniejszy jest sam zamek. oto link do schematów http://www.slonio.ovh.org/central.pdf
POMOCY - Z GÓRY DZIĘKI |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-03-2008, 12:28
|
|
|
Kup moze Bastiona 2. Przystepna cena, sprawdzona niezawodna konstrukcja no i posiada homologacje wazna dla ubezpieczyciela. Ma wszystko co jest Ci potrzebne. Ten Twoj tez moze sie by nadal ale po co sie bawic w podpinanie minusow do centralki. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
slonio88 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 12:42 Laik
|
|
|
sampler napisał/a: | Kup moze Bastiona 2. | Sądzisz, ze bedzie pasował do mojego staruszka z 1992r ? i ze nie bedzie problemów ? Sorry, ze Cie tak męcze, ale jestem laikiem w tym temacie...
[ Dodano: 21-03-2008, 12:48 ]
http://www.allegro.pl/sea...=3&category=620 który z nich będzie najlepszy - chcę zaóważyc, ze potrzebuje sama centralke - chyba alarm mi nie potrzyebny - no chyba ze bedzie do 100zl. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-03-2008, 14:09
|
|
|
w obu moich galantach mam zamontowane bastiony i dzialaja bezawaryjnie (jeden juz 2,5 roku) Jak najbardziej nadaja sie do "starusza" bo bedziesz mial wszystko co powinno byc. Alarm kosztuje 90 zl. DO tego jakas prosta syrenka za 15 zl i masz komplet. Mozna tez sie pokusic o czujnik ultradzwiekowy/mikrofalowy lub jakis uderzeniowy.
[ Dodano: 21-03-2008, 14:13 ]
Bastion 2 to ten w zoltym pudelku:
Bastion 2 |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
|