 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: karolgt 14-10-2007, 23:32 |
Termostat, droga przez piekło i do tego check engine.... |
Autor |
Wiadomość |
sajmon [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2006, 21:51 Termostat, droga przez piekło i do tego check engine....
|
|
|
Witam
Wymieniłem w koncu ten $#%$#%$# termostat, 4 razy odkrecalem bo cieklo ale w koncu sobie porzdzilem, powiem tylko ze trzeba zakladac na samym silikoonie bez zadnych papierowych uszczelek.....
Ale mam pytanie otoz przy sciaganiu tego termostatu plyn lal sie pod auto po kabelkach i czujnikach bedoacych ponizej, czy moze to byc przyczyna zapalenia check engine po wymianie termozstatu?? gdy auto sie zagrzalo i przejechalem kilka kilometrow (wilgos wyparowala) to ce sie juz nie swieci.
Drugi pytanie: czy jak sie juz swiecilo a teraz sie nie swieci to czy konieczny jest reset kompa przez odlaczenie klem?? tzn czy jak sie nie swieci to auto dalej jezdzi na trybie awaryjnym czy nie? i czy jak juz cos to komp zresetuje sie po jakim czasie , a moze w c50 nie ma pamieci bledow??
pozdrawiam szymek |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2006, 22:16
|
|
|
Nie trzeba resetować, przy załorzonym gazie jak ktoś nie stosował 2 komputera to świeci się non stop, a jak przełączysz na benzynę to jest ok. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 22-12-2006, 23:26
|
|
|
sajmon napisał/a: | Ale mam pytanie otoz przy sciaganiu tego termostatu plyn lal sie pod auto po kabelkach i czujnikach bedoacych ponizej, czy moze to byc przyczyna zapalenia check engine po wymianie termozstatu?? gdy auto sie zagrzalo i przejechalem kilka kilometrow (wilgos wyparowala) to ce sie juz nie swieci. |
może, a nic nie rozłączałeś przy okazji?
sajmon napisał/a: | Drugi pytanie: czy jak sie juz swiecilo a teraz sie nie swieci to czy konieczny jest reset kompa przez odlaczenie klem?? tzn czy jak sie nie swieci to auto dalej jezdzi na trybie awaryjnym czy nie? i czy jak juz cos to komp zresetuje sie po jakim czasie , a moze w c50 nie ma pamieci bledow?? |
w C50 jest pamięć błędów, tylko nie wiadomo jak długa. Ostatnio miałem Colta w naprawie. Check Engine się nie palił. Sprawdziłem MMCd i wykryło błąd przepływomierza, a to dlatego że był wtyczka była zdjęta przy przekręconym kluczyku.
Błąd nie wykryło w "active", lecz w "stored". Machnąłem kasowanie (programem nie odłączeniem aku) i już nie mam.
Podejrzewam, że błąd sam zniknie po jakimś czasie (ktoś gdzieś napisał że po iluśtam poprawnych odpaleniach sam się kasuje). |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
debillos [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2006, 01:13
|
|
|
Teraz jak odpalasz czekaj az zgasnie check engine i bedzie po sprawi nie odpalaj na szybko |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-12-2006, 19:03
|
|
|
zawsze pisalem, ze papierowa uszczelke termostatu wyrzuca sie do smietnika i od razu na silikon, tylko komu chce sie szukac...
skasuj bledy i patrz czy sie nie powtorzy - mi sie kiedys tez tak zdazylo, ze po wymianie termostatu auto zaczelo sie lepiej dogrzewac, temp. wewnatrz (luty) ciut wyzsza niz zazwyczaj i CE sie zapalilo 2x
po resecie i regulacji obrotow (nie wiem czy koniecznej - zrobilem profilaktycznie) zniklo
buba |
|
|
|
 |
sajmon [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2006, 22:50
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | temp. wewnatrz (luty) ciut wyzsza niz zazwyczaj i CE sie zapalilo 2x |
Idealnie te same objawy, mi sie zapalilo tez razy, pierwszy raz jak grzlem auto zeby sprawdzic czy sie wlaczy wiatrak na chlodnicy - wlaczyl sie i ce.
Drugi raz jak przejechalem do okola osiedla a potem juz spokoj.
w kazdym razie jak sprawdzalem ten termostat to zlalem go woda zeby szybciej odparowala niz dynagel zeby sprawdzic szczelnosc, woda pociekla po kabelkach pod obudowa termostatu i widocznie gdzies bylo zwarcie.
w kazdym razie jak teraz jest ok nie pali sie ce to musze to koniecznie resetowac?? ma to jakis wplyw na prace silnika jak sie nie swieci
powiem ze szkoda mi resetowac kompa ktory ma super nauczone obroty...
jak radzisz Krzyzak? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-12-2006, 14:15
|
|
|
nie resetuj - co najwyzej jakbys dorwal Palm z MMCd to mozesz same bledy wykasowac
ce sie nie swieci = nie ma bledow wplywajacych na prace silnika |
|
|
|
 |
|
|