Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chcę kupić SIGME ale niewiem na co patrzeć przy zakupie
Autor Wiadomość
ipkis
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2007, 20:40   Chcę kupić SIGME ale niewiem na co patrzeć przy zakupie

Co to jest komputer trakcji? czy ma to każda sigma? jak to działa? co może być ukrytą wadą? Ile pali w mieście benzynki przy spokojnej i średniej jeździe? który sielnik wybrać 12 czy 24 zaworki? co to jest TCL? Słyszczłem coś o regulowanym zawieszenieu? o co z tym chodzi? Ile waży SIGMA? Dziękuje z góry za pomoc
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-12-2007, 23:28   

Czytaj forum ;-) . Tak serio
1) wyposażenie bywało różne, na pewno w standardzie będziesz miał klime i abs nawet w 12V, generalnie 12V były dość ubogie w porównaniu z 24V, 24V ma standartowo wyposażenie którego nie powstydziłby sie dobry samochód nawet dzisiaj, zwykle nie ma tylko skórzanej tapicerki która była jedyną opcją w 24V
2) zbawki w postaci kontroli trakcji, pneumatycznego zawieszenia były tylko w 24V, w 95% samochodów dokonało już swojego żywota co objawia się "sportowym" obniżonym wyglądem i cholernie twardą charakterystką co przy stanie naszych dróg niekoniecznie jest zaletą, przywrócenie do życia wymaga pieniędzy i trochę determinacji
3) co do silników to zalezy co kto lubi - 12V manual jest porównywalny jeśli chodzi o osiągi do 24V automat, zwykle też 24V miała automat (80% egzemplarzy), dla jednych zaleta dla drugich wada, czasami może żal trochę że automat muli (i jest wolniejszy o 1,5 sekundy) ale z drugiej strony w miescie niezastąpiony (IMHO), 24V droższy w utrzymaniu będzie bo wymiana rozrzadu jest droższa, ewentualnie wymiana regulatorów i utrudniony dostęp do świec zapłonowych
4) zwróć uwagę czy bierze olej przez uszczelniacze zaworów , zwykle to sie objawia jasnym dymkiem z rury wydechowej jak odpalisz zimny silnik po dłuższym postoju (przez noc)
5) ukryte wady - moze to być cokolwiek - po dzwonie, sypiąca się skrzynia, szarpiacy lub ślizgajacy sie automat, zajechany silnik lub inne drobiazi typu konczacy sie alternator lub padajacy rozrusznik

Nie wiem jaka kwotą dysponujesz ale generalnie sprawdza sie zasada co tanie to drogie, Sigma za 6000 nie jest może wrakiem ale autem do którego trzeba dołożyć bo opony, bo klocki hamulcowe, bo wymiana rozrzadu itd.

Ze spalaniem to nie wiem ale moja pali zdecydowanie za dużo :( nie umiem określić ale w miescie (Kraków) chyba z 12-15/100 a w trasie koło 10/100 połkinie a wcale nie jeżdże jakos agresywnie, fakt ze jazda trasą która jeżdże potrafi doprowadzić do białej gorączki momentami z powodu niezliczonej ilosci ciężarówek i nieustannych korków (Kraków > Brzesko > Gorlice)

PS.
Jeśli jesteś napalony to pomyślałbym jednak o aucie z Reichu, bo czasem trafi sie fajny egzemplarz 24V (jak ten > http://suchen.mobile.de/f...e&pageNumber=3)
Jakbym miał tą wiedze co mam to bez wahania biorę, nawet za 3200 euro, z fotek wynika ze nawet ma zawieszenie sprawne
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2007, 15:01   

Witam,

ad. 4) po nocce biały dymek puszcza każde auto, nawet nowe. Jest to następstwo skraplającej się w silniku w wyniku różnicy temperatur pary wodnej. Problemem jast natomiast dymienie po rozgrzaniu silnika - to faktycznie może wskazywać na kończące się uszczelniacze zaworowe.
W chwili obecnej zakup w 100% sprawnego technicznie egzemplarza Sigmy (zwłaszcza 24V) graniczy z cudem i niestety nie ma tu znaczenia czy pochodzi ona z Niemiec czy z Polski. Za tymi niemieckim przemawia lepiej udokumentowana wypadkowa historia auta i bardziej sprzyjające eksploatacji samochodu: klimat (brak prawdziwych zim) oraz jakość dróg.
Gdybym miał z czystym sumieniem polecić jakąś Sigmę to było by to auto Slaw -a. Po pierwsze ze względu na wersję 24V w manualu, ze sprawnym ECS -em. Po drugie z racji tego ile w nią wkładał serca... :) Myślę, że mógł bym też polecić moją, ale to już nie to samo :P

Pozdrawiam.
 
 
ipkis
[Usunięty]

  Wysłany: 16-12-2007, 23:15   

Witam. Niesamowicie bardzo dziękuję za odpowiedź. Jeździłem SIGMĄ tylko raz w życiu przez 15 min i sie natychmiast zakochałem tym bardziej że od zawsze miałem chyba już wszystkie rodzaje COLTA. Lubię troszkę wiedzieć o samochodzie i najszczęśliwszy jestem gdy coś mogę pogrzebać i sie pobrudzić przy nim. Niestety nie wiem co to za auto, ale dzięki Wam już coś sie dowiedziałem (wiadomo że auto jest nietypowe) Mam na oku pewną SIGMĘ http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3645809
Bardzo lubię automat ale niestety miałem Audi 100 no i 1000zł w naprawę dałem więc jedna wolał bym powajchować co jednak nie jest zasadą
Co myślicie o tym autku drodzy koledzy? Za odpowiedź gorąco dziękuję

[ Dodano: 16-12-2007, 23:20 ]
Aha dla podpowiedzi powiem że zawsze (prawie) używam oryginalnych części, Nienawidze GAZ'u w samochodzie i mam lekką nogę (czasem to sie nawet wlekę). Jeśli chodzi o fundusze to chciałbym kupić autko w przedziale od 3.500zł tą co podąłem do 5.500zł abym miał jeszcze wolne 2.500 na rejestrację i oczywiste naprawy. Pozdrawiam Was i życzę przyjemności z jazdy

[ Dodano: 16-12-2007, 23:24 ]
aha no i jeszcze jedno, pytałem ile waży, bo Merc 124 waży 1440kg a SIGMA ponoń więcej więc to już chyba prawie czołg?
 
 
Pele
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2007, 23:26   

wyglada fajnie... Moj ulubiony kolor w Sigmie :) oczywiscie moze sie okazac ze jest ok lub ze jest zajechane... zadzwon pogadaj i napisz czego sie dowiedziałes...
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2007, 01:05   

ipkis napisał/a:
Co myślicie o tym autku drodzy koledzy? Za odpowiedź gorąco dziękuję


Jeśli miał bym być szczery, w przypadku tego auta budżet na naprawy zdecydowanie przekroczy zakładane 2500 zł. Jeśli już koniecznie chcesz Sigmę, poszukaj wersji 12V. W tej z powyższego linku na pewno do zrobienia jest ECS (same pneumatyczne amortyzatory to koszt około 2000 zł - o ile ciągle są w promocji), wypadało by też zrobić rozrząd (pasek 180 zł, 2 rolki 200 zł, napinacz hydrauliczny 450 zł, pompa wody 150 - 200 zł). Do tego dojdą zapewne jakieś elementy zawieszenia (końcówki, łączniki, tuleje), etc. A możesz mi wierzyć, że to nie wszystko. Wersja 24V ma jeszcze mnóstwo elektronicznych "pierdółek", z których część dokonała już zapewne swego żywota.
Jak już pewnie zauważyłeś nie policzyłem robocizny a ta też swoje kosztuje. Niestety Sigma to nie Colt a zakup takiego starego egzemplarza wymaga dużo: czasu, wiedzy i pieniążków - nie koniecznie w tej kolejności... ;) Wiem co piszę ponieważ nie jedną Sigmą dane mi było już jeździć. Z perspektywy tych wszystkich lat napiszę tylko tyle iż wolał bym dać TRZY RAZY tyle za sprawny egzemplarz niż miesiącami dłubać się i naprawiać wszystko po kolei...
A tak poza tym ma najładniejszą z możliwych wersję tapicerki...i tym optymistycznym akcentem zakończę ;)

Pozdrawiam.

ps:
ipkis napisał/a:
aha no i jeszcze jedno, pytałem ile waży, bo Merc 124 waży 1440kg a SIGMA ponoń więcej więc to już chyba prawie czołg?


ta ze zdjęcia o ile nie przesadzili ze szpachlą, jakieś 1650 kg...czyli raczej szybki wóz pancerny ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-12-2007, 16:11   

Co do rozrządu pozwole sobie powiedzieć że udało mi sie kupić komplet w U$ tj. pasek, pompa i rolki (bez napinacza) za około 80$ z wysyłką do Polski - co prawda trafiłem na promocję ale mimo wszystko nawet jesli koszt będzie 100$ to chyba nie jest tak duzo. przesyłka przyszła w 8 dni. Jeśli ktoś chetny to zawsze moge pomóc z częsciami. Podobnie zamawiałem regulatory 24 sztuki - 110$ z wysyłką, ostatnio kabelki NGK i swiece NGK - około 150$ z wysyłką (wyszło koło 330 zł). Oczywiscie minusem jest to ze trzeba wszystko planować ale ogolnie i tak sie opłaca skoro u nas za same swiece dałbym 220 zł w najlepszym wypadku a kabelków nie ma w ogóle. Co do samego samochodu Chiman ma racje - nie bez powodu ktos sprzedaje auto - najpewniej trzeba w niego sporo włożyć a właściciel chce tego uniknąć wiec woli sprzedać

Masa wersji 24V automat - 1625 kg lub 1645 kg w wersji 4WS (większość aut)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
sebi629 
Forumowicz
TAXI Sigma - Jedyna

Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2007, 19:37   

Witam Mitsumaniacy.
Z tego co sie orientuje i czytam w dowodzie rejestracyjnym to sigma waży 1480 kg. Nie wiem skąd sie wam wzięło dodatkowe 200 kilo.
Druga sprawa to mercedes 124 z silnikiem 2.6 litra waży 1850 kg. Jakim cudem udalo sie go odchudzic do 1440 kg to nie mam pojęcia.
Pozdrawiam.


PS. Przy okazji jakby ktoś miał na zbyciu skrzynie manualną do sigmy to chętnie kupie.
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-12-2007, 21:17   

przecież Ci napisałem 24V automat z 4WS,12V manual bedzie lżejsza o jakies 65 kg (35 skrzynia + lżejszy silnik) to jest masa samochodu gotowego do jazdy wiec jakies 70 kg to kierowca
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2007, 00:05   

sebi629 napisał/a:
Z tego co sie orientuje i czytam w dowodzie rejestracyjnym to sigma waży 1480 kg. Nie wiem skąd sie wam wzięło dodatkowe 200 kilo.


Witam,

a więc słabo się orientujesz (bez urazy). W naszym pięknym kraju bowiem, przyjęło się w urzędach rejestracji samochodów, wpisywać Sigmom wagę Galantów jako najbliższych odpowiedników. Tak jest prościej... ;)
Proponuję wiedź kiedyś na jakąś wagę...zrozumiesz skąd się wzięło :P
Potwierdzam 124 w tym roczniku nawet z silnikiem 3.0 24V jest sporo lżejsze od Sigmy, ale po:
(1) to inna klasa auta, bardziej odpowiednie było by porównanie z modelem 126,
(2)124 ma zdecydowanie mniej elektroniki i wzmocnień karoserii zapewniających bezpieczeństwo pasażerów.
I niestety muszę przyznać iż te prawie 200 kg nadwagi się czuje...ale cóż "coś kosztem czegoś" :P

Pozdrawiam.

ps:
sebi629 napisał/a:
Druga sprawa to mercedes 124 z silnikiem 2.6 litra waży 1850 kg. Jakim cudem udalo sie go odchudzic do 1440 kg to nie mam pojęcia.


zapewne małeś na myśli 126 -tkę. :)
Ostatnio zmieniony przez Chi-Man 18-12-2007, 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-12-2007, 02:56   

ze sie jeszcze wtrące (co bardzo lubie), sprawdziłem na stronce i niestety Sigma ma rozmiary bardzo porównywalne z W124, W126 jest jednak o te 25 cm dłższy (wersja SE)
odpowiednio

długosc szerokosc rozstaw osi
W124 474 174 280
W126 502 182 293
Sigma 475 177 271

Choć wagowo to jest te 150 kg więcej (i to jest porównywalne z W126)ze względu własnie na różne gadżety i zabawki (goły W124 200E ważył 1390 kg)
Więcej danych polecam poszukac na www.carfolio.com
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 18-12-2007, 18:11   

ok.waży dużo - ja mam w dowodzie ok.1500 kg...masa galanta jest inna /5 gen. / to ok .1300 kg. dla mnie osobiście Sigma może ważyć i 2 tony - bo nie ważny ile wazy tylko jak szybko się rozpędza :finga: minusem jest tylko hamowanie z zamkniętej szafki predkościomierza :doubt: ale można się przyzwyczaić i manewr ten opanować.ja zakupiłem sigme w polsce ściąganą z zachodu - cena ok 11000... doszły opłaty rzecz normalna ,rozrząd 24V -rolki ,napinacz,pasek - 220 - 2 szt. 620 i 350 zł :rolleyes: wymiany oleju 2. bo shella 5 nie lubi więc maxlife :badgrin: tuleje zawieszenia przedniego- kolejny koszt ...i robocizna...jazda jest frajdą w takiej sigmie/zostało jeszcze wymienic prawy amor i odpalic ecs bo auto leży na glebie w czym mi nie przeszkadza...koszty , koszty,koszty i co mamy...mamy szybki japoński czołg w full wypasie z manualem , bardzo rzadki na polskich dziurawych drogach :axe: z którym niedługo będe zmuszony się rozstac bo wyjezdzam :cry: pozdrawiam
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
GazMajster-G1
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2008, 21:27   

Witam ja mam do sprzedania sigmę
jestem mechanikiem
kupiłem sobie L200
i teraz 2 auta są mi niepotrzebne ,pozatym mam jeszcze służbowego Boxera.
zapraszam jeśli jeszcze nie kupiłeś .
oczywiście wiem dużo o tym samochodzie oraz o tym na co patrzeć przy zakupie.
jestem z okolic łodzi sieradza ,więc jeśli masz niedaleko zapraszam.
kupić nie musisz ,ale możesz się czegoś ciekawego dowiedzieć.
3.0 12 V 177KM +ciekły wtrysk gazu (instalacja JTG, zmodyfikowana,z racji tego że kiedyś pracowałem w firmie PROTON w stefanowie k/łodzi.)
pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.