[Carisma] kolejny post o szumie:):):) |
Autor |
Wiadomość |
sobiepan
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 gl
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: lublin
|
Wysłany: 24-08-2009, 18:43 [Carisma] kolejny post o szumie:):):)
|
|
|
Witam wszystkich.
Przepraszam,"alem" nowy [i wszystko jasne:):):) ] i szukam już okolo 2 godzin podobnego do mojego problemu.Jeśli temat już był proszę tylko o link do strony,sam bowiem jestem za głupi by go znależć
Moje auto to Cari 1.6 GL 1999 [model wrześniowy] . Mój problem to słyszalny od jakichś 2 miesięcy dźwięk - scharakteryzował bym go jako przeciągłe "Uu uu uu" przy prędkości powyżej 70 km/h.Czytałem na forum o stukaniu.gwizdaniu itp. ale o czymś takim raczej nie.:):) Na początku mi to nie przeszkadzało ale czlowiek "troszke poczytał " i martwi się czy aby nie zostawi gdzieś po drodze jakiejś ośki czy czegoś tam podobnego.Na razie jeżdżę więc 60-tką i jest ok :):):)
Piszę o tym ponieważ wybieram się do mechanika po raz pierwszy i jako kompletne zero w sprawach mechaniki pojazdowej,nie chcialbym dać człowiekowi okazji do wymiany całego zawieszenia:):):)
Pozdrawiam i przepraszam za przynudzanie. |
Ostatnio zmieniony przez glina 23-01-2013, 12:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
LEWY
Mitsumaniak

Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 516 Skąd: Prabuty/Gdynia
|
Wysłany: 24-08-2009, 18:59
|
|
|
skoro to jest taki dźwięk to może skrzynia?
spróbuj pojechać te 70km/h na innym biegu i jeżeli efekt będzie taki sam to wrzuć luz jeżeli będzie cicho to ja bym obstawiał skrzynie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-08-2009, 20:15
|
|
|
albo łozysko w którymś kole zaczyna się kończyć |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
sobiepan
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 gl
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: lublin
|
Wysłany: 24-08-2009, 22:02
|
|
|
Zmiana na luz nie ma raczej znaczeniadla tego zjawiska -ten szum ,czy raczej to "uuuczenie" :):) występuje tylko powyżej magicznej granicy 70 km/h.
Bracie nie strasz mnie tą skrzynią :)
Co do łożyska to doczytałem że przy gwałtowniejszym skręcie,zużyte powinno trzeszczeć-skrzypieć-piszczeć. Otóż dziś właśnie coś mi piszczalo w takiej sytuacji-wziąłem to jednak na karb opon i mojej zawrotnej prędkości 60-70km :):)---no ale zakręt był 90stopni,było ciepło więc mogło :):)
Moje pytanie zatem : czy jeśli jest to łożysko to czy wymieniać od razu oba na osi [ już widzę wasze uśmieszki:) ] nawet gdy do wymiany kwalifikuje mi się jedno.I jeśli to łożysko to za jaką marką się rozglądać?
Z gory dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
guziec
Mitsumaniak Sebastian
Auto: carisma 1.8GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 77 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 25-08-2009, 01:00
|
|
|
jak buczy łożysko z jednej strony to po wymianie się okaże, że to na drugim kole też jest już wyjechane, więc lepiej od razu wymienić na obydwu kołach |
_________________ 1/4 mili z MITSUBISHI to jak łowienie ryb z dziwką - jest fajnie ale nie po to ją masz
 |
|
|
|
 |
ZEROSUPER
Mitsumaniak MastaOfDiseasta

Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 420 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 25-08-2009, 21:50
|
|
|
Łożysko "huczy" i to moze byćto "uuuu":)
Nie wiem jak w starszych wersjach, ale po lifcie (z tyłu) jest razem z piastą - koszt niemały
U mnie również huczało - im szybciej tym bardziej, co jest logiczne. |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 26-08-2009, 20:34
|
|
|
ZEROSUPER napisał/a: | Generalnie jest taka zasada, że powinno sie wymieniać części symetryczne parami. czyli amorki, swożnie, tarcze, tuleje a także łożyska. |
co do łożysk pierwszy raz słyszę żeby wymieniać z jednej i z drugiej. co do hamulców i amortyzatorów to się zgadzam żeby zachować stałą charakterystyke tłumienia lub hamowania.
co do sworzni tulei to wpływają tylko utrzymaniu koła w odpowiednim położeniu i jeżeli się zużyją to się je wymienia.
Przeważnie padają pierwsze łożyska od strony pasażera . Bo podobnież więcej dziur jest przy poboczu
a sprawdza się w prosty sposób jak jedziesz prosto ze stałą prędkością robisz skręt kierownica raz w jedna raz w drugą stronę (taki slalom) wtedy koła na zmianę maja inne obciążenia i jeżeli przy którymś skręcie zaczyna wyć głośniej to znaczy że ta strona się sypie. |
|
|
|
 |
ZEROSUPER
Mitsumaniak MastaOfDiseasta

Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 420 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
 |
Kartagina4
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008 Posty: 18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-05-2010, 09:36
|
|
|
Zmieniłem łożyska przód i huczenie nadal jest od 30 km/h słyszalne im wyżej tym głośniej,stwierdzam że to chyba jednak opony, bo huczenie słyszę w przedniej części nie tylnej więc eliminuję tył (skrzynia biegów też odpada).
Zastanawia mnie czy takiego efektu nie dają tarcze wentylowane że powietrze w nich hula i robi taki efekt jakbyś miał gwiżdżące turbo rodem z Poloneza.
Mogą to być bzdury co powyżej napisałem ale poprostu mi już pomysłów brakuje a cały dół auta z przodu (zawieszenie, łożyska, tarcze, klocki itd) mam wymieniony i nie zmieniło się nic. |
|
|
|
 |
bravo99
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6GLX 1998r 5d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 226 Skąd: wawa
|
Wysłany: 09-05-2010, 02:15
|
|
|
tak jak pisałeś pewnie opony ... zacznij od najprostszych elementów |
|
|
|
 |
degust [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2010, 09:16
|
|
|
Szukałem i znalazłem ten temat -więc sie spytam....
z jaką siłą dokręca sie śrube na łożysku (chodzi mi o klucz dynamometryczny) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-09-2010, 09:24
|
|
|
degust napisał/a: | z jaką siłą dokręca sie śrube na łożysku (chodzi mi o klucz dynamometryczny) | Jeżeli jest to przednie łozysko, to nakrętke przegubu dokręca się z siła conajmniej 220Nm, do 270Nm wystarczy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
degust [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2010, 23:07
|
|
|
ojojoj....ale mnie tu czasu nie było.....
dzięki za info robertdg
właściwie chodzi mi o przednie łożysko
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-12-2010, 09:02
|
|
|
Dziuters, na jakiejś podstawie trzeba okreslić typ łozyska. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|