Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] kolejny post o szumie:):):)
Autor Wiadomość
sobiepan 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 gl
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2
Skąd: lublin
Wysłany: 24-08-2009, 18:43   [Carisma] kolejny post o szumie:):):)

Witam wszystkich.
Przepraszam,"alem" nowy [i wszystko jasne:):):) ] i szukam już okolo 2 godzin podobnego do mojego problemu.Jeśli temat już był proszę tylko o link do strony,sam bowiem jestem za głupi by go znależć :)
Moje auto to Cari 1.6 GL 1999 [model wrześniowy] . Mój problem to słyszalny od jakichś 2 miesięcy dźwięk - scharakteryzował bym go jako przeciągłe "Uu uu uu" przy prędkości powyżej 70 km/h.Czytałem na forum o stukaniu.gwizdaniu itp. ale o czymś takim raczej nie.:):) Na początku mi to nie przeszkadzało ale czlowiek "troszke poczytał " i martwi się czy aby nie zostawi gdzieś po drodze jakiejś ośki czy czegoś tam podobnego.Na razie jeżdżę więc 60-tką i jest ok :) :):):)
Piszę o tym ponieważ wybieram się do mechanika po raz pierwszy i jako kompletne zero w sprawach mechaniki pojazdowej,nie chcialbym dać człowiekowi okazji do wymiany całego zawieszenia:):):)
Pozdrawiam i przepraszam za przynudzanie.
Ostatnio zmieniony przez glina 23-01-2013, 12:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 24-08-2009, 18:59   

skoro to jest taki dźwięk to może skrzynia?
spróbuj pojechać te 70km/h na innym biegu i jeżeli efekt będzie taki sam to wrzuć luz jeżeli będzie cicho to ja bym obstawiał skrzynie.
_________________
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-08-2009, 20:15   

albo łozysko w którymś kole zaczyna się kończyć
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
sobiepan 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 gl
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2
Skąd: lublin
Wysłany: 24-08-2009, 22:02   

Zmiana na luz nie ma raczej znaczeniadla tego zjawiska -ten szum ,czy raczej to "uuuczenie" :) :):) występuje tylko powyżej magicznej granicy 70 km/h.
Bracie nie strasz mnie tą skrzynią :) :)
Co do łożyska to doczytałem że przy gwałtowniejszym skręcie,zużyte powinno trzeszczeć-skrzypieć-piszczeć. Otóż dziś właśnie coś mi piszczalo w takiej sytuacji-wziąłem to jednak na karb opon i mojej zawrotnej prędkości 60-70km :) :):)---no ale zakręt był 90stopni,było ciepło więc mogło :) :):)
Moje pytanie zatem : czy jeśli jest to łożysko to czy wymieniać od razu oba na osi [ już widzę wasze uśmieszki:) ] nawet gdy do wymiany kwalifikuje mi się jedno.I jeśli to łożysko to za jaką marką się rozglądać?
Z gory dzięki za pomoc.
 
 
guziec 
Mitsumaniak
Sebastian

Auto: carisma 1.8GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 77
Skąd: Głogów
Wysłany: 25-08-2009, 01:00   

jak buczy łożysko z jednej strony to po wymianie się okaże, że to na drugim kole też jest już wyjechane, więc lepiej od razu wymienić na obydwu kołach
_________________
1/4 mili z MITSUBISHI to jak łowienie ryb z dziwką - jest fajnie ale nie po to ją masz
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25-08-2009, 21:00   

Generalnie jest taka zasada, że powinno sie wymieniać części symetryczne parami. czyli amorki, swożnie, tarcze, tuleje a także łożyska.
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 25-08-2009, 21:50   

Łożysko "huczy" i to moze byćto "uuuu":)
Nie wiem jak w starszych wersjach, ale po lifcie (z tyłu) jest razem z piastą - koszt niemały :(

U mnie również huczało - im szybciej tym bardziej, co jest logiczne.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 26-08-2009, 20:34   

ZEROSUPER napisał/a:
Generalnie jest taka zasada, że powinno sie wymieniać części symetryczne parami. czyli amorki, swożnie, tarcze, tuleje a także łożyska.


co do łożysk pierwszy raz słyszę żeby wymieniać z jednej i z drugiej. co do hamulców i amortyzatorów to się zgadzam żeby zachować stałą charakterystyke tłumienia lub hamowania.
co do sworzni tulei to wpływają tylko utrzymaniu koła w odpowiednim położeniu i jeżeli się zużyją to się je wymienia.

Przeważnie padają pierwsze łożyska od strony pasażera . Bo podobnież więcej dziur jest przy poboczu



a sprawdza się w prosty sposób jak jedziesz prosto ze stałą prędkością robisz skręt kierownica raz w jedna raz w drugą stronę (taki slalom) wtedy koła na zmianę maja inne obciążenia i jeżeli przy którymś skręcie zaczyna wyć głośniej to znaczy że ta strona się sypie.
 
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26-08-2009, 21:08   

pawelsonx napisał/a:
co do łożysk pierwszy raz słyszę żeby wymieniać z jednej i z drugiej


Łożyska niezależnie od ilości dziur ulegają zużyciu. I jeżeli jedno zaczyna buczeć, to drugie za jakis moment tez zacznie niedomagać. Owszem, może to być 1000km a może być i 15kkm. Jeżeli masz kasę to wymień oba i masz luz, jak nie masz kasy wymień tylko buczące i zbieraj na drugie :)
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
Kartagina4 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-05-2010, 09:36   

Zmieniłem łożyska przód i huczenie nadal jest od 30 km/h słyszalne im wyżej tym głośniej,stwierdzam że to chyba jednak opony, bo huczenie słyszę w przedniej części nie tylnej więc eliminuję tył (skrzynia biegów też odpada).
Zastanawia mnie czy takiego efektu nie dają tarcze wentylowane że powietrze w nich hula i robi taki efekt jakbyś miał gwiżdżące turbo rodem z Poloneza.

Mogą to być bzdury co powyżej napisałem ale poprostu mi już pomysłów brakuje a cały dół auta z przodu (zawieszenie, łożyska, tarcze, klocki itd) mam wymieniony i nie zmieniło się nic.
 
 
bravo99 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6GLX 1998r 5d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 226
Skąd: wawa
Wysłany: 09-05-2010, 02:15   

tak jak pisałeś pewnie opony ... zacznij od najprostszych elementów
 
 
 
degust
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2010, 09:16   

Szukałem i znalazłem ten temat -więc sie spytam....
z jaką siłą dokręca sie śrube na łożysku (chodzi mi o klucz dynamometryczny)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-09-2010, 09:24   

degust napisał/a:
z jaką siłą dokręca sie śrube na łożysku (chodzi mi o klucz dynamometryczny)
Jeżeli jest to przednie łozysko, to nakrętke przegubu dokręca się z siła conajmniej 220Nm, do 270Nm wystarczy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
degust
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2010, 23:07   

ojojoj....ale mnie tu czasu nie było.....
dzięki za info robertdg

właściwie chodzi mi o przednie łożysko

Pozdrawiam :D
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-12-2010, 09:02   

Dziuters, na jakiejś podstawie trzeba okreslić typ łozyska.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.