 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jaki moment dokręcania głowicy w gti? |
Autor |
Wiadomość |
dominacjusz [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 03:49 Jaki moment dokręcania głowicy w gti?
|
|
|
Witam wszystkich!szukałem na forum tej informacji ale znalazłem moment dokręcania głowicy do c52 1,5 czyli sruby ampulowe 8-73Nm
śruby dwunastokątne z podkladka -70 Nm
po 1000 km dokrecic glowice ale tez o ile???
Tak generalnie opisze całe zajście moze coś doradzicie:)
Wracałem sobie do domu i nagle moze nie tak stanowczo ale odczuwalnie zbraklo mocy silnik nierówno zaczął pracować samochod jezdzi i odpala za 3-4 razem chyba z tego powodu ze mu zalewa uszczelniaczami swiece -sprawdzilem 2 przylane...Wstaje rano myśle wymienie olej i filtr powietrza,sprawdzam an bagnecie a tu nie am nic oleju:)
Olej wylewa sie od strony simeringow walu rozrzadu,pod glowica i jest an misce olejowej.silnik nadal odpala ale oddalem go do znajomego mechanika.Zostalo sprawdzone cisnienie na cylindrach wszedzie 14 atmosfer...zamowilem zestaw uszczelek na ktore czekam do tej pory...a samochod stoii rozebrany...
a mój 1,8 gti 90 r. to bodajże c58a.Jeżeli ktoś wie dokładnie co i jak z tą głowicą bym dziękował.Może i jest gdzieś ta informacja niestety nie znalazłem.Z góry dzięki. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-03-2008, 09:54
|
|
|
Zależy jaką uszczelkę dajesz.....
Ori (po 93 roku, wcześniejsze są niedostępne) dokręca się 85 Nm -> 0 Nm -> 20 Nm -> 90 st. -> 45 st. (tu modyfikacja względem ori procedury, bo szpilki M12 nie uciągają się tak jak M10, a w C58 powinny być M12)
Jeżeli masz jakiegoś swapa (a jeżeli masz szpilki 12-kątne, to na pewno nie jest to ori silnik, to dokręcasz 85 Nm -> 0 Nm -> 20 Nm -> 90 st. -> 90 st.
Innych uszczelek do tego silnika NIE polecam
[ Dodano: 19-03-2008, 09:55 ]
Cytat: | dominacjusz, moment obrotowy w głowicy w colcie 1,8 GTI (4G67) to 105-115 Nm |
NIE - to tyczy tylko oryginału sprzed 1992.06, obecnie niedostępnego na rynku |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 14:45
|
|
|
dominacjusz napisał/a: | Zostalo sprawdzone cisnienie na cylindrach wszedzie 14 atmosfer... |
to jest bardzo dobrze. Części na pewno znajdziesz u Japaneze, w dziale kupię/sprzedaż znajdzie post polecani sprzedawcy. Tam masz namiary. Uszczelkę kupuj tylko oryginał. Każda inna odpada, chyba że za kilka tysięcy km potrzebujesz ponownej rozbiórki. Ja tak miałem , uszczelniacze włóż także dobre, żeby nie ciekło. |
|
|
|
 |
dominacjusz [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 16:45 Głowica
|
|
|
Dzięki chłopaki za pomoc.Mam pytanie jeszcze do Bartka o co chodzi dokładniej z tym 0 Nm a następnie 20Nm bo nie bardzo rozumiem.Jak to ma wyglądać od strony technicznej....To jest oryginał seria gti od nowosci...Pozdro i jeszcze raz dzięki
To juz zakupiłem tydzień temu więc już nię będe sie w nowe koszty wbijał oby bylo ok:)
1. komplet gumka zaworowa Ajusa 100pln,
2. uszczelka miski olejowej Ajusa 30pln,
3. uszczelka pod głowicę Ajusa 75pln,
4. uszczelka pokrywy zaworów Goetze 80pln,
5. simering wału rozrządu Elring 25pln, wymagane 2sztuki-50 pln
Razem wyszło-335 pln |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-03-2008, 19:42
|
|
|
Dokręcasz 85 Nm, zwalniasz do 0 Nm, dokręcasz 20 Nm, potem wykonujesz 90 st. obrotu, potem 45 st. obrotu, jeżeli masz szpilki M12 (czyli zakończone ampulem nr 10).... Ajusa trzyma jakieś 10 000 km......Warto zainwestować w ori (ok. 200 zł i mieć spokój na długo)
[ Dodano: 19-03-2008, 19:43 ]
Oczywiście dokręcasz w kolejności dokręcania, a zwalniasz w przeciwnej..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
dominacjusz [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 22:26
|
|
|
Dzięki wielkie!:)następne bedą ori |
|
|
|
 |
|
|