Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki moment dokręcania głowicy w gti?
Autor Wiadomość
dominacjusz
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2008, 03:49   Jaki moment dokręcania głowicy w gti?

Witam wszystkich!szukałem na forum tej informacji ale znalazłem moment dokręcania głowicy do c52 1,5 czyli sruby ampulowe 8-73Nm

śruby dwunastokątne z podkladka -70 Nm

po 1000 km dokrecic glowice ale tez o ile???

Tak generalnie opisze całe zajście moze coś doradzicie:)
Wracałem sobie do domu i nagle moze nie tak stanowczo ale odczuwalnie zbraklo mocy silnik nierówno zaczął pracować samochod jezdzi i odpala za 3-4 razem chyba z tego powodu ze mu zalewa uszczelniaczami swiece -sprawdzilem 2 przylane...Wstaje rano myśle wymienie olej i filtr powietrza,sprawdzam an bagnecie a tu nie am nic oleju:)
Olej wylewa sie od strony simeringow walu rozrzadu,pod glowica i jest an misce olejowej.silnik nadal odpala ale oddalem go do znajomego mechanika.Zostalo sprawdzone cisnienie na cylindrach wszedzie 14 atmosfer...zamowilem zestaw uszczelek na ktore czekam do tej pory...a samochod stoii rozebrany...



a mój 1,8 gti 90 r. to bodajże c58a.Jeżeli ktoś wie dokładnie co i jak z tą głowicą bym dziękował.Może i jest gdzieś ta informacja niestety nie znalazłem.Z góry dzięki.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-03-2008, 09:32   

dominacjusz, moment obrotowy w głowicy w colcie 1,8 GTI (4G67) to 105-115 Nm
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-03-2008, 09:54   

Zależy jaką uszczelkę dajesz.....

Ori (po 93 roku, wcześniejsze są niedostępne) dokręca się 85 Nm -> 0 Nm -> 20 Nm -> 90 st. -> 45 st. (tu modyfikacja względem ori procedury, bo szpilki M12 nie uciągają się tak jak M10, a w C58 powinny być M12)

Jeżeli masz jakiegoś swapa (a jeżeli masz szpilki 12-kątne, to na pewno nie jest to ori silnik, to dokręcasz 85 Nm -> 0 Nm -> 20 Nm -> 90 st. -> 90 st.

Innych uszczelek do tego silnika NIE polecam

[ Dodano: 19-03-2008, 09:55 ]
Cytat:
dominacjusz, moment obrotowy w głowicy w colcie 1,8 GTI (4G67) to 105-115 Nm


NIE - to tyczy tylko oryginału sprzed 1992.06, obecnie niedostępnego na rynku
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2008, 14:45   

dominacjusz napisał/a:
Zostalo sprawdzone cisnienie na cylindrach wszedzie 14 atmosfer...


to jest bardzo dobrze. Części na pewno znajdziesz u Japaneze, w dziale kupię/sprzedaż znajdzie post polecani sprzedawcy. Tam masz namiary. Uszczelkę kupuj tylko oryginał. Każda inna odpada, chyba że za kilka tysięcy km potrzebujesz ponownej rozbiórki. Ja tak miałem :) , uszczelniacze włóż także dobre, żeby nie ciekło.
 
 
dominacjusz
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2008, 16:45   Głowica

Dzięki chłopaki za pomoc.Mam pytanie jeszcze do Bartka o co chodzi dokładniej z tym 0 Nm a następnie 20Nm bo nie bardzo rozumiem.Jak to ma wyglądać od strony technicznej....To jest oryginał seria gti od nowosci...Pozdro i jeszcze raz dzięki


To juz zakupiłem tydzień temu więc już nię będe sie w nowe koszty wbijał oby bylo ok:)
1. komplet gumka zaworowa Ajusa 100pln,
2. uszczelka miski olejowej Ajusa 30pln,
3. uszczelka pod głowicę Ajusa 75pln,
4. uszczelka pokrywy zaworów Goetze 80pln,
5. simering wału rozrządu Elring 25pln, wymagane 2sztuki-50 pln

Razem wyszło-335 pln
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-03-2008, 19:42   

Dokręcasz 85 Nm, zwalniasz do 0 Nm, dokręcasz 20 Nm, potem wykonujesz 90 st. obrotu, potem 45 st. obrotu, jeżeli masz szpilki M12 (czyli zakończone ampulem nr 10).... Ajusa trzyma jakieś 10 000 km......Warto zainwestować w ori (ok. 200 zł i mieć spokój na długo)

[ Dodano: 19-03-2008, 19:43 ]
Oczywiście dokręcasz w kolejności dokręcania, a zwalniasz w przeciwnej.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dominacjusz
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2008, 22:26   

Dzięki wielkie!:)następne bedą ori
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.