[CA4A 1.6] Stuki silnika |
Autor |
Wiadomość |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-03-2008, 00:16 [CA4A 1.6] Stuki silnika
|
|
|
Witam!
Przyjechało do mnie jajo ze stukającym silnikiem. Po kolei:
- najpierw podobno było cicho ale silnik zaczął nierówno pracować
- obroty podobno potrafią falować 1000-1300
- praktycznie z dnia na dzień silnik zaczął stukać
Z moich obserwacji
- stuka tylko pod obciążeniem - przy przyspieszaniu, jak się bardzo delikatnie przyspiesza nie stuka
- skrzynia i przeguby odpadają - na wsiśniętym sprzęgle przy przygazowaniu gwałtowniejszym zastuka
- stuk na moje oko jest 1 na 1 obrót wału
- metaliczny jak metal o metal - jak niewyreglowane zawory w 125p na wysokim biegu przy gazie do dechy x 2
Jedyne co mi przychodzi do głowy oprócz luzu na sworzniu tłoka, panewce itp to przestawiony rozrząd - jeszcze nie sprawdzałem.
Jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
marekoza
Mitsumaniak marekoza

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V Ca0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 46 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 14-03-2008, 14:11
|
|
|
ja tu podejrzewam przeskoczenie paska rozrzadu o kilka zebow... wyglada na to ze jakis zawor dostaje po glowie... ale to tylko moje skromne zdanie |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 14-03-2008, 14:17
|
|
|
chiba panie panewka tlokowa |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-03-2008, 14:42
|
|
|
Jak rozrząd jest OK, to silnik do rozbiórki....zaczynając od michy i panewek |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-03-2008, 15:50
|
|
|
Pytanie pomocnicze, bo już mi się miesza z Oplem
Znacznik na kole zębatym wału jest równoznaczny ze znacznikiem "T" na obudowie rozrządu? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-03-2008, 16:33
|
|
|
T jak Tak
[ Dodano: 14-03-2008, 16:33 ]
Ale z T ma pokryć się wcięcie na kole pasowym |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-03-2008, 16:36
|
|
|
Bartek napisał/a: | Ale z T ma pokryć się wcięcie na kole pasowym |
Ma się rozumieć.
Czyli rozrząd kilka zębów przestawiony. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-03-2008, 16:45
|
|
|
josie napisał/a: | Czyli rozrząd kilka zębów przestawiony. |
I wszystko jasne |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-03-2008, 15:02
|
|
|
Jednak rozrząd jest OK - krzywo patrzałem na znaki...
Czyli silnik do rozbiórki... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-03-2008, 23:05
|
|
|
Ano... stawiam na panewkę korbową pierwszego cylindra..... widziałem kilka 4g9x rozebranych - ta panewka zawsze była w najgorszym stanie......
Miałem przyjemność dziś uruchomić dr Frankensteina z dołem od Runnera (4g93) po 70 000 km..... panewki na 3 cylindrach idealne - nie widać na nich wogóle śladów kontaktu metal-metal, a pierwszy garnek wykazywał minimalne zużycie..... A silnik trafił do mnie po obrocie panewki.... na 1 cylindrze, co spowodowane jest wg mnie żle rozwiązanym tematem śruby dokręcającej koło pasowe - dociąga się ją 185 Nm, co przy odkręcaniu powoduje krzywienie wału......na pierwszym wykorbieniu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|