Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] 98' Zachowanie komputera (spalanie, odległość
Autor Wiadomość
sniez
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2008, 00:55   [Cari 1.8 GDI] 98' Zachowanie komputera (spalanie, odległość

Witam

Nie jestem pewien, czy poprawnie zachowuje się komputer pokładowy. Wygląda to tak - w trasie wszystko jest ok - nalicza kilometry, pokazuje średnie i chwilowe spalanie. Gdy zgaszę i zamknę auto, to jak wracam rano następnego dnia - na zegarkach widzę same zera (spalanie średnie, odległość A, odległość B) - tak jakbym wszystko skasował przyciskiem.

Czy tak samo zachowuje się Carisma u Was? Może u Was te dane nie ulegają skasowaniu (albo wiecie kiedy to się odbywa)?
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 15-03-2008, 01:41   

Odbywa się kiedy wciśniesz ten dzyndzel pod wyświetlaczem ; )
Wniosek nasuwa mi się jeden, kiedy zamykasz autko odcinasz prąd od kompa (tzn resetujesz go tak jakbyś kable od akumulatora zdjął).

Czyli albo alarm robiłeś samemu lub poprzedni właściciel robił i coś źle podpiął albo jakiś kabelek został od kompa włożony tam gdzie nie trzeba...
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
sniez
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2008, 20:08   

Mam chyba znacznie większy problem. Zauważyłem (nie jestem pewien, ale to bardzo prawdopodobne) że po każdym wyłączeniu zapłonu rozprogramowują się szyby (są oczywiście trochę popsute przełączniki i jest zima, więc zbyt szybko tego nie zauważyłem) i przypuszczalnie też rozprogramowują się całe ustawienia wtrysku i zapłonu (falują obroty)... Chyba czeka mnie wizyta w ASO... Może ktoś wie coś więcej na ten temat? Gdzieś było o wymianie kondensatorów? Może jest jeszcze jakieś bateryjne (poza akumulatorem) podtrzymywanie zasilania pamięci?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-03-2008, 10:15   Re: 98' Zachowanie komputera (spalanie, odległość

sniez napisał/a:
Witam

Nie jestem pewien, czy poprawnie zachowuje się komputer pokładowy. Wygląda to tak - w trasie wszystko jest ok - nalicza kilometry, pokazuje średnie i chwilowe spalanie. Gdy zgaszę i zamknę auto, to jak wracam rano następnego dnia - na zegarkach widzę same zera (spalanie średnie, odległość A, odległość B) - tak jakbym wszystko skasował przyciskiem.

Czy tak samo zachowuje się Carisma u Was? Może u Was te dane nie ulegają skasowaniu (albo wiecie kiedy to się odbywa)?


Masz spalony bezpiecznik. Odpowiada on chyba tak samo za swiatłeko w kabinie albo za lampki do czytania - nie sjestem pewnien. Ja miałem to samo na poczatku. Sprawdz wszytkie bezpieczniki, zarówno te pod maska jaki te w kabinie.
POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
sniez
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2008, 13:32   

Wszystkie bezpieczniki są na miejscu i są sprawne (włącznie z tymi w kabinie - pomiar omomierzem). Chyba muszę dobrać się do ECU. Wstępnie zaglądałem przez schowek i widzę, że nie obędzie się bez większego demontowania plastików (no chyba że macie jakiś inny sposób). Rozumiem, że informacje te są przechowywane właśnie w ECU?

edit:
Skromne pytanie - jak najłatwiej dostać się do ECU? Ile trzeba zdjąć plastików? Jak jest mocowany komputer (może da się go odkręcić bez demontowania wszystkich plastików i tego co jest za schowkiem?

Jak sprawdzić (np woltomierzem) po stronie ECU czy w czasie postoju jest on prawidłowo zasilany?

Gdzie przechowywane są informacje o przebiegu tymczasowym i średnim spalaniu? Może jednak tak samo jak licznik kilometrów w samym liczniku?
 
 
Adam_bb
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2008, 23:02   

Miałem taki sam problem. Dzisiaj znalazłem przyczyne. Główny bezpiecznik zasilania (100A) pod maską był już przypalony i poprzedni właściciej zwatował go, ale źle dobrał grubość przewodu i ten się wypalił. Dziwne bo podczas jazdy było wszystko OK, ale tylko zgasiłem autko i kasowało się tak jak w twoim przypadku.
Pozdrawiam
 
 
sniez
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2008, 15:41   

Hmm, w temacie o bezpiecznikach nie widzę takiego na 100A :roll: .

Sprawdziłem jeszcze zachowanie szyb - wygląda na to, że po nocy pamiętają jak mają działać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.