 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] 98' Zachowanie komputera (spalanie, odległość |
Autor |
Wiadomość |
sniez [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2008, 00:55 [Cari 1.8 GDI] 98' Zachowanie komputera (spalanie, odległość
|
|
|
Witam
Nie jestem pewien, czy poprawnie zachowuje się komputer pokładowy. Wygląda to tak - w trasie wszystko jest ok - nalicza kilometry, pokazuje średnie i chwilowe spalanie. Gdy zgaszę i zamknę auto, to jak wracam rano następnego dnia - na zegarkach widzę same zera (spalanie średnie, odległość A, odległość B) - tak jakbym wszystko skasował przyciskiem.
Czy tak samo zachowuje się Carisma u Was? Może u Was te dane nie ulegają skasowaniu (albo wiecie kiedy to się odbywa)? |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 15-03-2008, 01:41
|
|
|
Odbywa się kiedy wciśniesz ten dzyndzel pod wyświetlaczem ; )
Wniosek nasuwa mi się jeden, kiedy zamykasz autko odcinasz prąd od kompa (tzn resetujesz go tak jakbyś kable od akumulatora zdjął).
Czyli albo alarm robiłeś samemu lub poprzedni właściciel robił i coś źle podpiął albo jakiś kabelek został od kompa włożony tam gdzie nie trzeba... |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
sniez [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2008, 20:08
|
|
|
Mam chyba znacznie większy problem. Zauważyłem (nie jestem pewien, ale to bardzo prawdopodobne) że po każdym wyłączeniu zapłonu rozprogramowują się szyby (są oczywiście trochę popsute przełączniki i jest zima, więc zbyt szybko tego nie zauważyłem) i przypuszczalnie też rozprogramowują się całe ustawienia wtrysku i zapłonu (falują obroty)... Chyba czeka mnie wizyta w ASO... Może ktoś wie coś więcej na ten temat? Gdzieś było o wymianie kondensatorów? Może jest jeszcze jakieś bateryjne (poza akumulatorem) podtrzymywanie zasilania pamięci? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-03-2008, 10:15 Re: 98' Zachowanie komputera (spalanie, odległość
|
|
|
sniez napisał/a: | Witam
Nie jestem pewien, czy poprawnie zachowuje się komputer pokładowy. Wygląda to tak - w trasie wszystko jest ok - nalicza kilometry, pokazuje średnie i chwilowe spalanie. Gdy zgaszę i zamknę auto, to jak wracam rano następnego dnia - na zegarkach widzę same zera (spalanie średnie, odległość A, odległość B) - tak jakbym wszystko skasował przyciskiem.
Czy tak samo zachowuje się Carisma u Was? Może u Was te dane nie ulegają skasowaniu (albo wiecie kiedy to się odbywa)? |
Masz spalony bezpiecznik. Odpowiada on chyba tak samo za swiatłeko w kabinie albo za lampki do czytania - nie sjestem pewnien. Ja miałem to samo na poczatku. Sprawdz wszytkie bezpieczniki, zarówno te pod maska jaki te w kabinie.
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
sniez [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2008, 13:32
|
|
|
Wszystkie bezpieczniki są na miejscu i są sprawne (włącznie z tymi w kabinie - pomiar omomierzem). Chyba muszę dobrać się do ECU. Wstępnie zaglądałem przez schowek i widzę, że nie obędzie się bez większego demontowania plastików (no chyba że macie jakiś inny sposób). Rozumiem, że informacje te są przechowywane właśnie w ECU?
edit:
Skromne pytanie - jak najłatwiej dostać się do ECU? Ile trzeba zdjąć plastików? Jak jest mocowany komputer (może da się go odkręcić bez demontowania wszystkich plastików i tego co jest za schowkiem?
Jak sprawdzić (np woltomierzem) po stronie ECU czy w czasie postoju jest on prawidłowo zasilany?
Gdzie przechowywane są informacje o przebiegu tymczasowym i średnim spalaniu? Może jednak tak samo jak licznik kilometrów w samym liczniku? |
|
|
|
 |
Adam_bb [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2008, 23:02
|
|
|
Miałem taki sam problem. Dzisiaj znalazłem przyczyne. Główny bezpiecznik zasilania (100A) pod maską był już przypalony i poprzedni właściciej zwatował go, ale źle dobrał grubość przewodu i ten się wypalił. Dziwne bo podczas jazdy było wszystko OK, ale tylko zgasiłem autko i kasowało się tak jak w twoim przypadku.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
sniez [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 15:41
|
|
|
Hmm, w temacie o bezpiecznikach nie widzę takiego na 100A .
Sprawdziłem jeszcze zachowanie szyb - wygląda na to, że po nocy pamiętają jak mają działać. |
|
|
|
 |
|
|