[Cari 1.9DI-D] falujące obroty |
Autor |
Wiadomość |
przemo [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2008, 17:39 [Cari 1.9DI-D] falujące obroty
|
|
|
Witam! Mam taki problem lub pytanie: przy prędkości obrotowej około 2250 (mniej więcej w połowie między 2000 a 2500) obroty falują. Czy to normalka czy coś szwankuje? I jeszcze jedno: po odpaleniu na zimnym silniku prędkość obrotowa jest około 700 a po chwili się podnosi do około 1000. Po lekkim rozgrzaniu się silnika obroty spadają do normalnych. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 23-03-2008, 11:42
|
|
|
przemo napisał/a: | I jeszcze jedno: po odpaleniu na zimnym silniku prędkość obrotowa jest około 700 a po chwili się podnosi do około 1000. Po lekkim rozgrzaniu się silnika obroty spadają do normalnych. | To jest normalne zjawisko. Choć wydaje mi się, że trochę Mitsu przedobrzyło z tym podnoszeniem obrotów. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 23-03-2008, 12:50
|
|
|
przemo napisał/a: | po odpaleniu na zimnym silniku prędkość obrotowa jest około 700 a po chwili się podnosi do około 1000. Po lekkim rozgrzaniu się silnika obroty spadają do normalnych. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam. |
Tak jak JCH napisał to normalne, wtedy włącza sie ssanie (to już nie duzy fiat gdzie sami za pomocą "wajchy" włączaliśmy/wyłączaliśmy je) ; ), natomiast jeśli obroty falują na ciepłym silniku podczas wrzucania na luz (moje objawy to duży skok od 100 do-prawie 2k) jeśli tego nie masz to wystarczy sie cieszyć |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 23-03-2008, 20:30
|
|
|
Juiceman napisał/a: | natomiast jeśli obroty falują na ciepłym silniku podczas wrzucania na luz (moje objawy to duży skok od 100 do-prawie 2k) jeśli tego nie masz to wystarczy sie cieszyć | Juiceman - Ty masz GDI a przemo pyta o DID. Nie kojarzę aby u kogoś z Forum występował problem z falowaniem obrotów w DID więc nie ma się z czego cieszyć. Jak do tej pory obroty wolne obroty w DID to "żyleta" - jeśli ciepły to spadają do 750, jeśli zimny - do 1000. Nie ma innej opcji.
Nie bardzo mogę sobie wyobrazić: przemo napisał/a: | przy prędkości obrotowej około 2250 (mniej więcej w połowie między 2000 a 2500) obroty falują | Co to znaczy? Przerywa, szarpie? Czy efekt widać tylko na obrotomierzu czy słychać to w pracy silnika? |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
przemo [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2008, 12:58
|
|
|
widać na obrotomierzu i słychać w pracy silnika. to jest w momencie gdy turbina już podniesie obroty przy tym samym położeniu pedału gazu. i w tym momencie obroty zaczynają falować. myślałem że może zawór waste-gate puszcza ale on jest zamknięty (czyli ok). |
|
|
|
 |
|