 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GLX] Problem z odpaleniem... |
Autor |
Wiadomość |
Maciek25 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-05-2007, 21:03 [Cari 1.8 GLX] Problem z odpaleniem...
|
|
|
Mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku.Kiedy odpali za 2 albo 3 razem chodzi nierówno przez pare sekund, później kiedy ruszam zaczyna rzucać na niskich obrotach, muli i nagle wyrywa do przodu.Kiedy silnik się rozgrzeje wszystko jest ok i jeździ dobrze.Co może być skopane? |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 01-05-2007, 21:37
|
|
|
Kable i świece. |
|
|
|
 |
Maciek25 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-05-2007, 23:08
|
|
|
Świece były sprawdzane i są ok.Samochód był podłączony do diagnoskopu, 1 i 3 cylinder chodzi równo a między 2 i 4 są róznice. Sam obstawiałem kable ale każdy mechanik doszukuje się czegoś innego.Dzieki za podpowiedź, wymienie kable i zobaczymy |
|
|
|
 |
dzakub [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2007, 00:39
|
|
|
Nie chce cie martwic kolego ale i ja mialem a w zasadzie mam dalej taki sam problem, i wymienilem swiece i kable co wcale nie bylo tanie i nadal tak samo.
Konkretnie to u mnie to jest tak: wsiadam do auta, przekrecam kluczyk i czekam az zgasnie lampka od (nie jestem pewien od czego) pompki jakies ? No ale problem w tym ze po jakies 1 - 2 sek lampka gasnie a jak nie slysze w tym czasie zeby sie cos pompowalo !? No i oczywiscie nie odpala mi za pierwszym razem, sprawa wyglada calkiem inaczej juz za drogim razem, jak puszcze kluczyk po pierwszej probie odpalenia to odrazu slysze jak ta "pompka" pompuje sobie to co ma pompowac i za drogim razem odpala jak tylko dotkne kluczykiem zaplonu ! Sam tez do konca nie wiem w czym tkwi proble wiect tak jakby sie dolaczam z zapytanie czy jakies tegie glowy nie wymyslily juz jakiegos rozwiazania albo mialy taki problem i juz go rozwiazaly? Bo w moim przypadku wymiana swiec i kabli( wszystko orginaly ) nic nie pomoglo. Przepustnica czyszczona, obroty faluja, carisma GDI 98'.
Rowniez prosze o porady ! |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 02-05-2007, 08:46
|
|
|
dzakub napisał/a: | Konkretnie to u mnie to jest tak: wsiadam do auta, przekrecam kluczyk i czekam az zgasnie lampka od (nie jestem pewien od czego) pompki jakies ? |
Wydaje mi się, że będąc posiadaczem jakiegoś samochodu w pierwszej kolejności powinniśmy zapoznać się z kontrolkami w naszym pojeździe.Jeżeli nie wiesz jaka kontrolka(od czego) Ci się zapala to naprawdę wybacz moje ostre słowa ale nie powinieneś jeździć tym samochodem.
Prawdopodobnie tą kontrolką "od pompki jakiejś" jest kontrolka silnika t.z. Check Engine.
To, że się zapalają kontrolki przy wałczeniu zapłonu to jest prawidłowość mówiąca Ci, że się któraś nie przepaliła.Ja tez odpalam samochód dopiero jak Check Engine zgaśnie.
Co do pompki, która to niby cos pompuje to nie wiem o co chodzi.Niech się może wypowie ktoś kto czai o co chodzi.... |
|
|
|
 |
Maciek25 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2007, 09:23
|
|
|
Moja Cari była podłączona dwa razy do komputera i nie wykryto błędów, wiec teoretycznie wszystko się zgadza, a problem z odpalaniem jest dalej.Mam nadzieje że to kwestia kabli. Napisze jak wymienie. |
|
|
|
 |
dzakub [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2007, 12:25
|
|
|
turek61 ales mnie pojechal ! Kurde sprawdze dzisiaj w instrukcji jak sie fachowo nazywa ta kontrolka ale to nie jest od Check Engine az taki tepy to nie jestem, a z ta pompka to napisalem to po przekreceniu kluczyka na ostatnia pozycje zaswiecaja sie lampki, a mnie chodzi tylko o jedna ( pomaranczowa) i ona jest chyba w kazdym aucie bo w lanosie u moich rodzicow tez jest, i slychac jakpracuje jakis silniczek ( pewnie od pompki) on musi przygotowywac mieszanke na start, nie wiem wytwaza cisnienie we wtryskiwaczach? w karzdym badz razie cos robi ze auto zapala od pierwszego, w moim prypadku za pierwszym razem nic nie slychac przekrecam kluczyk i rozrusznik proboje odpalic i nic, pozniej puszczam kluczyk i odrazu slychac jak wlacza sie ten silniczek (pompka) i za drogim razem pali bez problemu. Zeby nie bylo niescislosci to ja sprawdze dzisiaj ta kontrolke i napisze co to jest. Napisalem wczoraj w nocy co nieco od siebie bo temat problemu bardzo ale to bardzo pasuje do mojego, ale przyznam sie nie sprawdzilem dokladnie nazw i ubralem to w swoje slowa jak tylko moglem najlepiej.
Do kolegi Macika25 prosze o relacje co sie poprawilo albo i nie poprawilo po wymianie swiec i kabli.
Sprawdzilem w instrukcji i jest to Check Engine
No dobra ale to sie swieci przez jakas sekunde i gasnie, i z tego co wiemsilnik jest gotowy do staru. Ale nie tego silniczka (pompki) nie slychac za pierwszym razem, dopiero za drugim. Posze nie robic sobie z mnie jaj bo mnie szlak trafi przed tym komputerem jak tak dalej pojdzie ! |
Ostatnio zmieniony przez dzakub 02-05-2007, 17:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
dzakub [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2007, 17:06
|
|
|
Nie "mlun" w moim przypadku nic nie stuka pod maska, (moze zacznie) ale narazie jest ok i wyglada na to ze musze dowiedziec sie nazwy tego czegos co co slychac przed odpalenie silnika co by sobie forumowicze ze mnie nie drwili !
Jestem otwarty na sugestie ! |
|
|
|
 |
Maciek25 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2007, 23:24
|
|
|
No i kable wymienione tylko ze nic nie pomoglo świece byly sprawdzane i wyglada ze sa ok.Nie mam pomyslu co to moze byc |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 07-05-2007, 23:44
|
|
|
Maciek25,
filtr paliwa, pompa paliwowa, sprawdzic czy np linka od gazu sie nie przeciera albo nie jest zalamana gdzies i czy otwierajac recznie przepustnice pod maska cos sie zacznie dziac, sprawdzic filtr powietrza,
na ten moment to tyle, stare kable sobie zostaw bo moga byc lepsze od tych kupionych nowych - jakiej sa firmy te noffe?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
dzakub [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2007, 01:04
|
|
|
Sam borykam sie z takim problemem to nie napisze Ci "a nie mowilem ". Ja zrobilem dokladnie to samo, nowe swiece, kable i filtr paliwa i zero roznicy. Przepustnica byla czyszczona wczesniej. Ja jeszcze mam zamiar wyczyscic albo kupic nowy silniczek krokowy i czujnik temperatury( jeszcze musze doczytac czego ale wyglada na to ze plynu chlodzacego) to napisze jakie to przynioslo rezultaty, no chyba ze kolego Maciek25 bedziesz szybszy odemnie to prosze pisz jakie to przynioslo rezultaty, bo jak to nie wypali to piepsze taki interes i jade do servisu i niech oni sie martwi. Moje autko jest w bardzo dobrym stanie, wszystko chodzi na 5+ ale szlak mnie trafia z tym startem i falujacymi obrotami. Nie wiem jak ty Macku masz ale ja nie slysze pompki za pierwszym razem przed odpaleniem auta, a za drogim razem sie ona odzywa i wtedy auto odpala bez problemu. Proble sie pojawia rowniez jak silnik jest rozgrzany i dlatego mysle ze to moze ten czujnik temperatury.
Ostatnio czytalem na stronie "http://oto.to/schematy/poradnik/techguide_1.html"
jak sie odbywa procedora startu silnika, wlacznie z odczytaniem temperatuty silnika i odpowiednim ustawieniu silniczka krokowego. Tylko nie wiem czy to co chce uslyszec przed odpaleniem silnika to slychac silniczek krokowy? Czy to pompa paliwowa ? Czy jeszcze cos innego? Jakos sam nie moge nic wymyslic a nikt narazie mi nie napisal co to jest. To ja narazie stawiam na silniczek i ten sensor temp bo jak on podaje zla temp to moze przez to nie moge odpalic za pierwszym razem.
Pozatym jak by ktos sie zainteresowal moim przypadkiem to podaje ze wszystko inne jest bez zarzutu, spalanie na 100 jest powalajaco niskie, moj F 126p palil wiecej, nie wiem jak to mozliwe ale z moich juz 5 miesiecznych kalkulacji wychodzi ze spala mi na trasie 5 litrow, tylko sie cieszyc ale to tez jakies dziwne ?!
Pozdrawiam i licze na jakas odpowiedz i niech mi ktos napisze prosze co to jest co slychac przed odpaleniem silnika to jest ewidetnie jakas pompka lub silniczek tylko moze zna ktos fachowa nazwe . |
|
|
|
 |
Maciek25 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2007, 08:16
|
|
|
U mnie wyglada to troszke inaczej.Jak jest chlodniej to odpala za drugim razem i obroty przez chwile utrzymuja sie na poziomie 1500 i nie ma probelmu z jazda.Ale kiedy jest cieplej i po odpaleniu obroty utrzymuja sie na pozimoie 800 to po wcisnieciu pedalu gazu, muli do 1500 a pozniej idzie ok.Wtedy po ruszeniu lubi rzucac i mulic na niskich obrotach ale tylko przez chwile.Jak czujnik pokaze ze silnik sie rozgrzewa wtedy jest juz wszytsko ok.Obroty sa rowne i problem jest tylko przez jakies 2 sekundy po odpalelniu.Objawy sa takie jak by silnik dostawal powietrza.Chocicaz nie jest to regula, czasem odpala za pierwszym razem i nie ma z niczym problemu.Nie brakuje mocy i idzie jak dawniej.Spalanie po miescie utzymuje sie na poziomie 7,5 - 8 litra.A co do kabli to musze zoabczyc co to za firma ale raczej nic dobrego dlatego najprawdopodobniej zmienie je na stare |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 08-05-2007, 21:22
|
|
|
dzakub napisał/a: | Tylko nie wiem czy to co chce uslyszec przed odpaleniem silnika to slychac silniczek krokowy? |
Moim zdaniem choć nie jestem mechanikiem ale gdzieś na forum o tym było, że słychać przed odpaleniem właśnie silnik krokowy.Co jest powodem, że za pierwszym razem nie zaskakuje tego nie wiem
Na forum jest post ze zdjęciami o regeneracji(czyszczeniu) krokowca tylko czy to coś pomorze w Twoim przypadku ?
Wygląda to bardziej na jakąś zawiechę w elektryce/elektronice ?
Są na forum osoby kompetentne tylko chyba jeszcze nie czytały Twojego posta. |
|
|
|
 |
Maciek25 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2007, 19:25
|
|
|
Mam pewna teorie co do mojego problemu z odpalaniem.Prosze o jakas opinie na ten temat czy moje podejrzenia sa sluszne.Samochod zachowuje sie jak by do silnika dostawalo sie powietrze.Dzisiaj wlalem paliwa do pelna zeby sprawdzic czy paliwo mi nie cieknie poniewaz ostatnio wyalalo sie i cieklo po calym zbiorniku bo jak sie okazalo nakretka dociskajaca pompe nie byla dokrecona.Tym razem nie lalo sie ale zaczelo mocno smierdziec benzyna w samochodzie.Odkrecilem pokrywe i jak sie okazalo cala pompa plywa w benzynie.Czy jezeli poszla tam jakas uszczelka to powietrze moze dostawac sie do zbiornika?Jezeli tak to gdzie jest ta uszczelka?Pod nakretka plastikowa czy moze gdzies na pompie ??
[ Dodano: 11-06-2007, 14:35 ]
Wymienilem uszczelke pod nakretka na pompie paliwa i problem sam sie rozwiazal.Odpala za pierwszym razem i juz sie nie dusi .Wkoncu moge cieszyc sie jazda!!!!
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|